مهسا دختری است که می‌گوید چند سال پیش قصد خودکشی با سیانور را داشته، او توضیح می‌دهد که: یک شب تصمیم گرفتم خودم را بکشم مرگ راحتی می‌خواستم؛ سیانور راحت‌تر از هرچیزی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فرد دیگری است که به دنبال خرید سیانور بوده و موفق هم شده و توانسته از دوستش که پدری داروسازداشته این سم را بخرد. او می‌گوید: «آن سال‎ها درگیر یک مساله‌ی عاطفی بوده و قصد خودکشی داشته، اما هرگز سیانور را نخورده است و همچنان آن را در جایی مخفی کرده است.»

مهسا با سیانور مرگ راحتی می‌خواست / در ناصر خسرو چه اتفاقی افتاد؟

اما متاسفانه در بسیاری از موارد، هم تهیه‌ی سیانور ساده است و هم خودکشی با آن موفق.

همه‌چیز تجاری می‌شود، مرگ هم از این قاعده مستثنی نیست؛ فرقی ندارد یک کالای معمولی بخواهید یا ممنوعه، نابسمانی در قیمت و خرید و فروش هر دو وجود دارد. سم سیانور در خیابان ناصرخسرو قیمت‌های متفاوتی دارد؛ این کالا را از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان می‌فروشند. از متروی امام خمینی که بیرون می‌آیی، همین که نگاه سرگردانت را ببینند، به‌سرعت تشخیص می‌دهند به‌دنبال چیزی هستی و آرام و زیر لب می‌گویند «دارو دارو»؛ و این دارو اسم رمزی است برای گستره‌ای وسیع از دارو‌های درمانی قاچاق و کمیاب تا آنچه در هیچ داروخانه‌ای یافت نمی‌شود: سیانور.

اما سیانور، این ماده‌ی کشنده، در کمتر از چند دقیقه اثرش را می‌گذارد، فرایند تنفس را دچار مشکل می‌کند، ضربان قلب کند می‌شود و به کام مرگ فرو می‌روی. سیانور در سازمان‌های سیاسی هم استفاده می‌شود، در برخی کشور‌ها محکومین به اعدام را در اتاق گاز با سیانور می‌کشند، اما از دیگر مواردی که نام این سم را بیش از سموم دیگر با گوش ایرانیان آشنا کرده است نقش آن در سازمان مجاهدین خلق بوده است. سیانور یاور همیشگی اعضای سازمان مجاهدین خلق هم بود، در مواقعی که خطر به دام افتادن‌شان وجود داشت، آن را زیر زبان خود نگاه می‌داشتند و به محض اینکه دستگیری‌شان قطعی می‌شد، با دندان فشار اندکی به آن می‌آوردند و به سرعت کارشان تمام بود!

درباره‌ی سم سیانور و نحوه‌ی خرید و فروش آن علاوه بر تهیه‌ی گزارش میدانی از بازار ناصرخسرو، با مریم اخگری رییس سم‌شناسی سازمان پزشکی قانونی و دانشیار سم شناسی-داروشناسی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی گفت‌وگویی کردیم. او می‌گوید بعد از مصرف سم سیانور بدن قرمز رنگ می‌شود، زیرا اکسیژن دیگر به آن نمی‌رسد و در کمتراز ۵ دقیقه فرد مصرف کننده می‌میرد؛ البته اگر به فرد زود رسیدگی شود و پادزهر به آن برسد، احتمالا زنده خواهد ماند، اما عوارض آن همیشه در بدنش باقی می‌ماند. علاوه بر این راهکار‌هایی را برای کسانی که از این سم برای کار خود استفاده می‌کنند، ارائه می‌دهد. همچنین می‌گوید امدادگران در تماس با فردی که با سیانور مسموم شده باید بسیار احتیاط کنند و از دستکش و ماسک استفاده کنند. او همچین به نبود نظارت بر فروش این سم و بسته‌بندی نامناسب آن و بدون علائم هشدار دهنده نیز گلایه می‌کند.

از سوی دیگر حامد نائیجی، روابط عمومی سازمان پزشک قانونی کشور می‌گوید چند سالی است دیگر آمار خودکشی را منتشر نمی‌کنیم، زیرا ارائه‌ی آمار باعث افزایش خودکشی در کشور می‌شود و نمی‌تواند بازدارنده باشد.

سم سیانور از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان

پسر کم و سن سالی روی سکو در نزدیکی متروی امام خمینی نشسته است و به من نگاه می‌کند و با لحنی سوالی می‌گوید «دارو؟»

به او نزدیک می‌شوم و آرام زمزمه می‌کنم.

_: سیانور داری؟

_: آره

_قیمتش چنده؟

_: ۲۰۰ هزار تومن

_: اصله؟ می‌کشه؟

_: می‌کشه، اما اصل نیست، سیانور اصل پیدا نمی‌کنی.

_: پس چطوری می‌کشه؟

_: می‌کشه دیگه. می‌خوای؟

_: آره، اما بذار یه دور بزنم، برمی‌گردم!

_: باشه پس شمارمو یادداشت کن.

با چند قدم فاصله از همان پسر جوان، مردی میانسال نشسته است؛ از او هم همان سوال را می‌پرسم

_: سیانور داری؟

_: الان که نه اگه بخوای من باید زنگ بزنم برام بیارن تا بعد از ظهر هم طول می‌کشه.

_: چرا انقد دیر؟

_: سیانوره، آدامس که نیست. اینجا کلاهبردار زیاده؛ اگه کسی بهت گفت تا یک ربع دیگه به دستت می‌رسونم؛ شک نکن دروغ میگه.

_: حالا اصله؟

_: آره، البته دو نوع داریم: یک مدل صنعتیه، اما اونی که رایجه همونیه که منافقا هم ازش استفاده می‌کردن. حالا برای چی می‌خوای؟ کیو می‌خوای بکشی؟

_: هیچکس، خودمو!

_: نه بابا مگه چند سالته؟ چرا می‌خوای خودتو بکشی؟

سکوت می‌کنم و مرد میانسال چند دقیقه‌ای من را نصیحت می‌کند و می‌گوید بیا برویم روی صندلی‌ای در میدان امام خمینی بنشینیم و حرف بزنیم؛ از زندگی‌اش می‌گوید که دو دختر دانشجو هم سن و سال من دارد. می‌گوید «منم مشکل اقتصادی دارم؛ سر همین ماه ۲۵ میلیون چک دارم. زنم هم کارمنده و حقوقش رو کامل نمی‌دن؛ الان وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست، خزانه خالیه، اما همیشه اینطور نمی‌مونه، اینا حل می‌شه؛ شاید فردا بهتر از امروز باشه». بعد از مشکلات من می‌پرسد و می‌گوید «هرکاری از دستم بربیاد برات انجام می‌دم. الان هم برو خونه و توی بازار نچرخ؛ اینجا لاشخور زیاده و سیانور پیدا نمی‌کنی، پولت را هم بالا می‌کشن.»

از او خدافظی می‌کنم تا دلالان دیگر را پیدا کنم. کنار اتوبوس‌های ناصر خسرو و هاشم آباد مرد دیگری زیر لب می‌گوید دارو! به او نزدیک می‌شوم و می‌پرسم «سیانور داری؟»

چند ثانیه به من نگاه می‌کند و می‌گوید نه.

_: خودتون گفتید دارو دارو؟

_: هر دارویی که سیانور نیست. من ندارم؛ اینجا هم نمون، پیدا نمی‌کنی.

_:، اما خیلی‌ها داشتن.

_: دروغ می‌گن، ۸ سی سی سیانور ۸ میلیون تومنه بعد چقدر می‌خوان به تو بفروشن؟ کلاهبردارن.

خیابان را که سمت جنوب می‌روم تعداد دلالان هم زیادتر می‌شود. به مرد دیگری که «دارو دارو» می‌گوید، نزدیک می‌شوم.

_: سیانور داری؟

_: آره تا دیدمت فهمیدم سیانور می‌خوای. آروم باهام قدم بزن!

به آن طرف خیابان نگاه می‌کنم، یک مأمور ایستاده است می‌فهمم به این دلیل می‌خواهد از آنجا دور شویم. قیمتش را می‌پرسم.

_: ۴۰۰ تومن قرصشه؛ پودرشم ۳۰۰ تومنه. حالا تخفیف هم میدم.

_: بالاتر گفتن ۲۰۰ تومن

_: دروغ گفتن؛ اون قرص برنجه. حالا برای چی می‌خوای؟

_: برای خودم!

کمی تعلل می‌کند و می‌گوید «ما هم وجدان داریم البته نمی‌خوام شعار بدم، اما خودکشی که راه نیست، نمی‌تونم به هرکسی سیانور بفروشم.» او نیز سعی دارد من را از خرید این سم منصرف کند، از دختری می‌گوید که چند روز پیش برای کارش از او سیانور خریده و می‌گوید: «تا مطمئن نشدم واقعاً برای کارش می‌خواد به او نفروختم. حتی شماره‌اش رو گرفتم که مطمئن بشم زنده است.»

مثال‌های مختلفی می‌زند؛ از پسری می‌گوید که هفته‌ی پیش از اسلامشهر برای خرید سیانور آمده بوده و مشکلش بیکاری بوده و توضیح می‌دهد: «دلم نیومد که بهش بفروشم، طرف بیکار بود و به زور ۴۰۰ تومن جور کرده بود؛ من چطور از اون پول بگیرم؟ چطور شب می‌تونم بخوابم؟»

در نهایت می‌خواست برای من تاکسی بگیرد تا به خانه بروم و می‌گفت دیگر در بازار نچرخم «چون کسایی هستن که راحت بهت سیانور می‌فروشن، فقط پول براشون مهمه.».

با دلال‌های مختفی صحبت کردم؛ قیمت یکسانی نمی‌گفتند و صحبت‌ها متناقض بود، یکی می‌گفت جنس من اصل است؛ کمتر از سه ثانیه خلاصت می‌کند و دیگری می‌گفت از ۳ دقیقه تا ۱۵ دقیقه زمان می‌برد. یکی از آن‌ها ادعا می‌کرد: «از یک دکتر یهودی در مولوی می‌خریم و فقط به ما می‌فروشند.» دلال دیگری هم می‌گفت: «دو گرم بخر، روی یه حیوون امتحان کن بعد خودت بخور! روی اشیا هم میشه.»

دلال دیگری گفت: «۶۰۰ تومن می‌فروشم، همه‌ی کسایی که اینجا هستن؛ از من می‌خرن و می‌فروشن و الان بخوای تا یک ربع دیگر آماده‌ست.»

_:، ولی بالاتر به من گفتن ۲۰۰ تومن

_: تقلبیه، حالا تو تا چه قیمتی می‌خوای؟

_: مگه دست منه؛ قیمتش با خواست من تغییر می‌کنه؟

_: آره می‌تونم ۵۰۰ تومن بهت بفروشم.

دور می‌شوم و دلال دنبال من راه می‌افتد «بیا ارزون‌تر هم می‌فروشیم؛ ۳۰۰ خوبه؟»

نه‌ای می‌گویم و می‌روم. به مغازه‌های اطراف خیابان ناصر خسرو نگاه می‌کنم، زنان و مردانی که مشغول خرید هستند و به‌دنبال دارو‌های مورد نظرشان از این دلال به آن دلال مراجعه می‌کنند تا خیالشان از قیمت و اصالت دارو راحت شود؛ گاهی زمزمه‌هایی هم از سیانور می‌شنوم؛ فروشندگان این سم هم دو دسته هستند، برخی به محض شنیدن نام سیانور به صرافت فهمیدن دلیل خریدت می‌افتند و از حس گناهشان می‌گویند و اگر بفهمند برای خود می‌خواهی سعی می‌کنند منصرفت کنند و در کنار آن‌ها کسانی هم هستند که برایشان مهم نیست می‌خواهی خودت را بکشی یا دیگری را! به راحتی برسر جان معامله می‌کنند. بازار آشفته‌ای است ممکن است سرت کلاه بگذارند، کلاهبرداران هرلحظه در کمین هستند. هرچیزی را ممکن است جای سیانور بفروشند یا آنگونه که دکتر اخگری توضیح می‌دهد بجای قرص‌های روانگردان و یا برخی داروهاهم ممکن است قرص برنج یا سم‌های کشنده به خریداران بدهند! اینجا بدست آورن سیانور شاید دیر و زود داشته باشد، اما غیر ممکن نیست.

سیانور بوی بادام تلخ می‌دهد

دکتر مریم اخگری، دانشیار سم شناسی داروشناسی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با بیان اینکه سم سیانور به اشکال مختلف ممکن است در بازار موجود باشد، به انصاف نیوز گفت: «یکی از اشکال این سم که سمی‌ترین شکل این ماده هم است، سیانید هیدروژن یا اسید پوروسیک است، معمولا به شکل یک مایع شفاف است و بوی بادام تلخ می‌دهد.

به این بو بسیار توجه می‌کنیم؛ به ویژه افرادی که به ما ارجاع داده می‌شوند؛ حالا به هر دلیلی که مسموم شده باشند. یکی از نشانه‌های مسمویت با این ترکیب می‌تواند بوی بادام تلخ باشد، شدت بوی آن بستگی به میزان مصرف دارد. اشکال دیگر به شکل نمک‌های این ترکیب هستند یعنی نمک‌های سیانید یا پتاسیم سیانید هستند. در واقع به شکل پودر‌های کریستالی و پرک وجود دارند. در یک سری از مواد غذایی این سم می‌تواند وجود داشته باشد. اگر فردی این قیبل مواد غذایی را با مقادیر زیاد مصرف کند. ممکن است در بدن او سم سیانور تولید شود. یکی از این مواد بادام تلخ است و براساس میزان مصرف آن می‌تواند کشنده باشد.

کودکان به خاطر فیزیولوژی بدنشان نسبت به دارو و سموم حساس هستند. اگر کودکی ۵ تا ۱۰ بادام تلخ را یک جا مصرف کند ممکن است برای او مسمومیت با سیانور اتفاق بیفتد، اما در یک فرد بزرگسال حدودا ۵۰ عدد بادام تلخ می‌تواند منجر به مسمویت شود، یک ماده‌ای به نام آمیگدالین در بادام تلخ وجود دارد که در بدن در مواجهه با اسید معده، سیانید تولید می‌کند و این سیانید می‌تواند ایجاد مسمومیت کند. در هسته‌ی آلبالو، گیلاس یا میوه‌ای به اسم کازاوا که در ایران وجود ندارد هم سیانید است. پس حتما کسانی که از این میوه‌ها استفاده می‌کنند، هسته‌ی آن را مصرف نکنند. اگر با پوشش هسته چندتا دانه خورده شود؛ مشکلی ندارد، اما وقتی مغز این هسته‌ها خورده می‌شود در واقع می‌تواند این ماده را آزاد کند. سیب هم همینطور است. خیلی وقت‌ها آدم‌ها سیب را می‌خورند و فقط چوب آخر آن را دور میاندازند. اگر کسی حدودا ۱۰۰ گرم دانه‌ی سیب یعنی ۱۵۰ عدد بخورد، در بدن می‌تواند سیانید را تولید کند.

او در ادامه اضافه کرد: «وقتی میوه‌هایی استفاده می‌کنیم که سیانید دارند، حتما جانب احتیاط را رعایت کنیم. زنان باردار، کودکان و کسانی که مشکلات قلبی و عروقی دارند و افراد مسن این مواد غذایی را مصرف نکنند. در صنعت هم از این ترکیب استفاده می‌شود. مثل صنایع استخراج طلا و نقره از معادن که این نمک فرایند استخراج را آسان می‌کند؛ در آب کاری فلزات و تولید جواهرات به عنوان ماده‌ی براق کننده یا حتی در صنایع عکاسی همه می‌توانند از نمک‌های سیانید استفاده کنند.

یک سری از مشاغل هستند که ناخواسته با این ترکیب در تماس هستند. برای هر ماده‌ای یک حد مجاز داریم، اگر مواجهه، بیش از حد مجاز باشد ممکن است آسیب برساند. می‌تواند به صورت خوراکی، تماس پوستی یا استنشاقی باشد. همه‌ی این‌ها می‌تواند مسمومیت ایجاد کند و هم از راه پوست یا خوراکی جذب می‌شود. پس کسانی که در صنایع با این ترکیب سر و کار دارند حتما باید جانب احتیاط را رعایت کنند. در یک سری از تولیدات سموم کشاورزی و آفت کش‌ها، از این ترکیبات استفاده می‌شود؛ افرادی که در صنایع تولید پلاستیک و ملامین هستند، از یک سری از ترکیبات استفاده می‌کنند که آن‌ها هم می‌تواند در بدن سیانور تولید کند؛ بنابراین اگر محیط کار آن‌ها طوری است که تهویه‌ی مناسبی ندارد و مواجهه‌ی آن‌ها با این ترکیب زیاد است باید احتیاط کنند، زیرا امکان مسمویت برای این افراد هم وجود دارد. در یک‌سری از صنایع در محیط‌های گرم از این ترکیب استفاده می‌کنند. محیط گرم و مرطوب این شرایط را مستعد می‌کند تا سیانید از آن مواد راحت‌تر آزاد شود و سریع‌تر جذب پوست شود.»

ترکیبات سمی در ظروف مواد غذایی و آشامیدنی ریخته نشوند

او در ادامه توضیح داد: «به بسته‌بندی ترکیبات سمی باید بسیار دقت کنیم، دستورالعمل‌های خاصی وجود دارد که باید رعایت شوند. یک سری نکات هشدار دهنده به صورت برچسب بر روی بسته درج شود. این نکات هشدار دهنده عکس و نوشته دارند که باید به آن‌ها توجه شود و ترکیبات سمی در ظروف مواد غذایی و آشامیدنی نباید به هیچ عنوان ریخته شوند. مثلا فردی که جواهرساز بود، وقتی در حال غذا خوردن بود، سیانوری را که برای کارش در داخل نمکدان ریخته بودند، به طور اشتباهی هنگام غذا خوردن استفاده کرد و فوت شد. پس باید به بسته‌بندی این ترکیبات توجه کنیم، زیرا بسیار سمی است.

در ایران نظارتی بر بسته‌بندی این سم وجود ندارد؛ در بسیاری از کشور‌ها نمک سیانید به راحتی در اختیار افراد قرار نمی‌گیرد. حتما باید فرد دارای مجوز باشد تا بتواند نمک سیانید را در اختیار داشته باشد. در ایران فکر نمی‌کنم نظارت خاصی باشد یا برچسب هشدار دهنده‌ای بر روی آن قرار گیرد. خیلی وقت‌ها پودر‌هایی به اینجا می‌آید که بعد از بررسی مشاهده می‌کنیم که سیانید است؛ بسته بندی خاصی ندارد و در داخل یک پلاستیک معمولی قرار دارند. هیچ هشدار یا نحوه‎ی استفاده‌ای بر روی بسته‌ی آن درج نشده است. متاسفانه این ترکیب در بازار سیاه هم می‌تواند در دسترس باشد. اگر شغل کسی طوری باشد که از این ترکیب استفاده کند باید از منابع درست و معتبر تهیه کند، زیرا دز مشخصی دارد و حتما باید احتیاط کنیم تا به شکل ناخواسته مسمومیت پیش نیاید. باید نظارت دقیقی بر این سم کشنده باشد و کسانی که حتما نیاز دارند که از این ماده استفاده کنند، کنترل شوند. نباید به راحتی در اختیار همه قرار گیرد، زیرا ترکیب سمی دارد.

در خیلی از موارد مسمومیت‌ها با سم سیانور اتفاقی است، مثل کودکی که در کارگاه پدرش بوده و در تماس با این نمک قرار گرفت، یعنی غیر عمدی بوده. در بعضی از موارد آتش سوزی‌های بزرگی اتفاق می‌افتد؛ یک سری مواد مثل پارچه، کتان، چسب و پشم در آتش‌سوزی‌ها می‌سوزندکه می‎توانند منبع تولید سیانید در آتش‌سوزی باشند. آتش‌نشان‌هایی که در صحنه‌ی آتش سوزی قرار می‌گیرند ممکن است ناخواسته با این ترکیبات در تماس باشند. ترکیبی به نام سیانوژن کلرید برای خاموش کردن آتش استفاده می‌شود، اما خودش اگر در محیط در بسته استفاده شود و فرد ماسکی نزده باشد و این ترکیب را استنشاق کند، ممکن است ایجاد مسمومیت کند. پس علاوه بر مشاغل صنعتی، آتش نشانی‌ها هم با این ترکیب مواجه هستند، حالا چه در صحنه‎های آتش سوزی که ناشی از سوختن موادی مثل پارچه و چوب و چسب و … است و چه موادی که به عنوان خاموش‌کننده آتش استفاده می‌شوند. یکی از دیگر موارد مصرف این ترکیب پولیش است که در پاک کننده‌های لاک ناخن مصرف می‌شود، پس نباید در دسترس کودکان قرار گیرد.

افرادی که از تنباکو و قلیان استفاده می‌کنند. به خاطر آن سوختی که در خون آن‌ها وجود دارد؛ غلظت سیانید در بدن آن‌ها بیش از افراد عادی وجود دارد؛ پس ممکن است در مواجهه با ترکیبی که حاوی سیانید است زودتر برای او مسمومیت ایجاد شود. چون غلظت خونی بالایی دارد. با توجه به اینکه سیانید اشکال مختلفی دارد؛ مسمومیت با آن هم با دوز‌های مختلف است. اگر کسی در کمتر از دو دقیقه گاز هیدرژون سیانید را استنشاق کند، می‌تواند منجر به مسمومیت وی شود. هرچقدر این گاز در محیطی که استنشاق می‌کند بیشتر باشد، مسمومیت با آن شدیدتر می‌شود.»

کسی بود که می‌خواست قرص اکستازی بخرد، قرص برنج به او دادند

مریم اخگری در مورد مکانیزم عمل سیانور می‌گوید: «مکانیزم عمل سیانور در بدن طوری است که یک سری از آنزیم‌ها را در بدن مهار می‌کند و در چرخه‌ی فعالیت سلولی دخالت فعال می‌کند. اگر این آنزیم‌ها مهار شوند در واقع چرخه‌ی تنفس سلولی را مهار کرده‌ایم و سلول، دیگر نمی‌تواند از اکسیژنی که در اختیارش قرار گرفته است، استفاده کند. مرگ سلولی به خاطر مسمومیت ناشی از کمبود اکسیژن اتفاق می‎افتد. هرچقدر این ترکیبات غلظت بالاتری داشته باشند؛ مرگ سلولی سریع‌تر اتفاق می‌افتد. یک سری از ارگان‌های حیاتی در بدن ما وجود دارد که روی کمبود اکسیژن بسیار حساس هستند مثل قلب و سیستم اعصاب مرکزی که بیشتر در مواجهه با مصرف سیانور متاثر می‌شوند و ممکن است موجب اختلال عملکرد این دو قسمت شوند. یکی از علائم کسانی که در معرض سم سیانور قرار گرفته‌اند، استنشاق بوی سم از بدن فرد مسموم است. یعنی بوی بادام تلخ از بدنش متساعد شود. البته ۴۰ درصد از آدم‌ها به شکل ژنتیکی بوی بادام تلخ را حس نمی‌کنند.

یکی دیگر از نشانه‌ها، ایجاد نقاط قرمز در بدن فرد است، یعنی بدن گلی رنگ می‌شود. زیرا بدن دیگر قادر نیست از اکسیژن استفاده کند. اکسیژن در خون باقی مانده و خون به رنگ روشن تبدیل می‌شود، بدن گلی رنگ و قرمز می‌شود. علائم دیگر آن ایجاد استفراغ است البته ممکن است استفراغ خونی باشد. زیرا به مخاط معده آسیب می‌زند و باعث خونریزی معده می‌شود. تهوع، کما و تشنج و در نهایت مرگ ممکن است اتفاق بیافتد. پرسنل امداد باید یک سری اقدامات محافظتی برای خود انجام دهند؛ هیدروژن سیانید گازی بسیار فرار است و در فضایی که فرد از این ترکیب استفاده کند گاز سیانور وجود دارد، پس باید لباس محافظتی، ماسک، دستکش و کفش مناسب بپوشند، زیرا اگر برروی زمین ریخته باشد ممکن است سیانور از پا‌های فرد جذب شود. پس حتما اقدامات محافظتی را انجام دهند و ماسک‌هایی استفاده کنند که اکسیژن را به بدن می‌رساند و اجازه نمی‌دهد که مسموم شوند. اگر فردی که مسموم شده روی لباسش استفراغ کند یا باقی مانده‌ی مواد در اطرافش وجود داشت، دیگران باید احتیاط کنند و با دست بدون دستکش به آن دست نزنند. حتی استنشاق بو در آن لحظه ممکن است موجب مسمومیت پرسنل امداد شود.»

مریم اخگری در پاسخ به این پرسش که احتمال زنده ماندن بیمار بعد از مسمومیت چقدر است، گفت: «بستگی دارد چه میزانی استفاده کند، اگر سریع به فرد مسموم رسیدگی شود؛ ممکن است زنده بماند. سم سیانور سم بسیار قوی‌ای است و در کمتر از پنج دقیقه فرد را به کام مرگ فرو می‌برد. اگر دز آن کم باشد و اقدامات درمانی سریع انجام شود؛ فرد می‌تواند نجات پیدا کند و باید بدون فوت وقت به مراکز درمانی اعزام شود. سیانور پادزهری دارد که سم را سریع از بدن دفع می‌کند. در مراکز درمانی این ترکیب وجود دارد. اکسیژن به فرد مسموم نمی‌رسد؛ تند تند نفس می‌کشد، نفسش کوتاه می‌شود؛ دچار تنگی نفس می‌شود. علاوه بر این، عوارض دیگری مثل سرگیجه، سردرد، خواب آلودگی تپش قلب و تشنج و… دارد و فرد خون ریزی معده می‌کند؛ احساس شکم درد می‌کند و به مخاط معده آسیب می‌رسد. همین خونریزی درد‌های شدید شکمی را ایجاد می‌کند.

او در پایان گفت: «سیانید حتما باید به هیدروژن سیانید یا اسید پوروسیک تبدیل شود تا بتواند عوارض مسمومیت را ایجاد کند. اگر فردی گاز این سم را استفاده کند علائم آن به سرعت ظاهر می‌شود. اگر نمک خوراکی آن را استفاده کند فاصله زمانی بسیار کوتاه در کمتر از ۵ دقیقه، تحت تاثیر اسید معده هیدروژن سیانید تولید می‌شود، اگر تماس پوستی باشد تا این ترکیب به پوست جذب شود، مدت زمانی بیشتری را نیاز دارد. سم سیانور اکسیژن‌رسانی بر مغز را مختل می‌کند، عوارض آن روز سیستم اعصاب مرکزی به صورت مزمن می‌ماند، احتمال نجات افرادی که با این سم مسموم می‌شوند بسیار کم است. اگر دز آن کم باشد ممکن است فرد نجات یابد. اما عوارض باقی می‌ماند و قابل درمان نیست، زیرا سلو‌ل‌های مغزی نمی‌توانند خود را ترمیم کنند.

ما اصلا نمی‌دانیم منبع این سم در بازار سیاه چیست، خیلی وقت‌ها مواد را به جای چیز دیگری به آدم‌ها می‌فروشند، مثلا کسی بود که می‌خواست قرص اکستازی بخرد، به جای آن قرص برنج به او دادند یا برعکس، بعضی از ترکیبات را باهم قاطی می‌کنند. ما نمی‌فهمیم خلوص آن‌ها به چه شکل است باید در آزمایشگاه آنالیز شوند و با مشاهده قابل تشخیص نیست.»

منبع: رکنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۱
در انتظار بررسی: ۰
Moldova (the Republic of)
زهره
۲۳:۵۴ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
منم دنبال یه راه مطمین برای خودکشی هستم. نه اینکه زنده بمونم و فلجی چیزی بشم.
Iran (Islamic Republic of)
پاسخ
۲۲:۲۰ ۰۸ تير ۱۴۰۳
خودکشی نکن رفیق روز های خوب هم می‌رسه
نظر و حرف مردم برات مهم نباشه
خودکشی گناه کبیره نابخشودنی است و کسی که دنبال خودکشی است از رحمت الهی نا امیده و افکار باطل بهش فرمان می‌دهند
لحظات آخر که به نظر میاد دیگه هیچ امیدی نمونده معجزه ای اتفاق می افتد. خداوند سبحان راه های نجاتی دارد که بندگان خوبش متعجب و حیران خواهند بود
فقط امید و توکلت به خدا باشه
Iran (Islamic Republic of)
پاسخ
۰۷:۵۹ ۰۹ تير ۱۴۰۳
آخه چرا می‌خوای خودکشی کنی و عذابی بدتر سراغت بياد
اگر بنده باشی و توکل و اعتماد داشته باشی لحظه آخر معجزه اتفاق می افتد
نا امید نباش. خداوند سبحان راه های نجاتی دارد که بندگان خوبش حیران و متعجب خواهند ماند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۵ آذر ۱۴۰۲
راهی برای ادامه زندگی نیست
Iran (Islamic Republic of)
پاسخ
۲۲:۳۴ ۰۸ تير ۱۴۰۳
هست نا امید نباش
من خودم 15 بار رفتم تا گواهینامه رانندگی گرفتم
وقتی که نمی‌تونستم یه درس رو پاس کنم قانون تصویب شد و تک ماده به 3 درس رسید
درست زمانی که همه تو مدرسه مسخره ام می‌کردند بهم می‌گفتند عقب مانده شاسگول گنگ چلمن دست و پا چلفتی دیوانه و...... ولی هیچ کدومش برام مهم نیست زندگی خودت رو بخاطر حرف مزخرف یه عده وراج خراب نکن
اصلاً برات مهم نباشه

اگر زندگی و راهت بر حق باشه از هیچی نترس و نگران نباش
زمان حضرت ابراهیم علیه السلام تمام مردم اون منطقه‌ کافر بودند ولی حق و پیروزی نهایی با چه کسی بود؟
هزاران نفر جمع شدند کوهی از هیزم جمع کردند
همان موقع که می‌خواستند حضرت ابراهیم رو به آتش بیندازند چه معجزه ای شد.
چون توکل و ایمان واقعی یعنی همین
حتی آتش هم برات گلستان میشه
و ظالمان ستمگر تار و مار می‌شوند و از بین می‌روند
ارتش ابرهه و فرعون و نمرود

از مرگ هم نترس حتی اگر کل عالم کافر و ظالم باشه
زمان امام حسین علیه السلام بیشتر از 30 هزار نفر در جبهه باطل بودند
کلاً در دنیا ظلم و ستم از طرف مردم ستمگر زیاده نا امید نباش و ایمانت رو از دست نده. که هدف شیطان همینه که برسی به یأس و نا امیدی

خداوند سبحان که جهانی به این عظمت رو آفریده نجات تو از هر مشکلی براش سهله. فقط به خودش توکل کن
حضرت علی علیه السلام فرمودند:توکل و اعتماد به خداوند باعث نجات از هر مشکلی و در امان ماندن از هر دشمنی است
آیه قرآن کریم هم هست :هرکسی توکلش به خداوند باشد برایش کافی است که او بهترین مدافع و پشتیبان است
Iran (Islamic Republic of)
پاسخ
۰۸:۲۷ ۰۹ تير ۱۴۰۳
در اوج گرفتاری و سختی و مشکلات هم امید و اعتمادت رو از دست نده که حل مشکلاتت برای خداوند سبحان کاری ندارد فقط توکل کن
اگر فکر می‌کنی دیگه اونجا نمی‌تونی زندگی کنی
زمین پهناوره اگر توانایی اش رو داری برو با یک چهره و هویت جدید یک جایی که هیچ کسی نشناستت یه زندگی جدید برای خودت بساز
Iran (Islamic Republic of)
abbas rostamy
۰۴:۵۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
چند روزه دنبال راهیم بتونم راحت از دنیا برم خسته شدم انقدر دویدم دنبال کار درست با درامد خوب چیزی که حقم باش اما نشد خدا لعنت کنه باعث بانیشو پدر مادرمم از دنیا رفتن آواره شدم ،همیشه نمازم و بجا آوردم به این روزا دچار نشم آخرم شدم ای روزگار چه کردی باهام
Iran (Islamic Republic of)
abbas
۰۴:۳۹ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
انقدر خستم دستمو به هرکاری زدم نشد چند روزه دنبال راهیم راحت از دنیا برم خانواده ای که یکبار تو زندگیم باعث اذیتشون نشدم همیشه احترامشونو داشتم یبار نپرسیدن چته ،نمازم و میخونم تا جایی که تونستم احترام بزرگترمو گذاشتم اصالتمو حفظ کردم اما نشد که نشد ،امیدوارم هیچ بنده ای ب درد من دچار نشه ??
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۸ تير ۱۴۰۳
آخه مگر چی شده که ناراحتی؟
Iran (Islamic Republic of)
چون میگذرد غمی نیست
۱۵:۵۲ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
کسی که سیانور مصرف میکنه تا موقعی که بمیره هزار بار از درد مثل مار به خودش میپیچه مثل ادمی که داره جون میده جیق میزنه به خودش میپره ولی کسی متوجه نمیشه چون جسمش مثل لَش افتاده یه عده میگن راحت ترین راه خودکشیه ولی بدترین و زجرکش ترین راه خودکشیه اصن خودکشی حرامه هم این دنیا تباه میکنین هم اون دنیا
Iran (Islamic Republic of)
چون میگذرد غمی نیست
۱۵:۵۲ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
کسی که سیانور مصرف میکنه تا موقعی که بمیره هزار بار از درد مثل مار به خودش میپیچه مثل ادمی که داره جون میده جیق میزنه به خودش میپره ولی کسی متوجه نمیشه چون جسمش مثل لَش افتاده یه عده میگن راحت ترین راه خودکشیه ولی بدترین و زجرکش ترین راه خودکشیه اصن خودکشی حرامه هم این دنیا تباه میکنین هم اون دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۸ تير ۱۴۰۳
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
هایدا
۰۰:۰۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۲
اصلش رو کجا میشه تهیه کرد نمیخام زنده بمونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۷ آذر ۱۴۰۲
خلق الانسان ضعیفا ما شما رو ضعیف خلق کردیم یعنی خدا خودش هم میدونه که این دنیا مشکلات هست ولی اینجا محل امتحانه باید سختی رو تحمل کنی مگه خدا نمیدونه مشکلات هست؟ پس صبور باشید که خدا صابرین رو دوست داره .بلاخره چی بخوایم وچی نخوایم مرگ سراغ ما میاد نیازی نیست خودکشی کنی
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۰:۵۸ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
..زندگی خیلی سخته ...
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۲:۱۵ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
این قیمتا مال کیه؟ دردش چقدره من دنبال این قرصم
Iran (Islamic Republic of)
سبحان
۰۰:۱۳ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
سلام من هنوز ۱۸ سالمه هیچ امیدی برای زندگی کردن ندارم
بچه طلاقم فشارهای زندگی بدون هیچ پولی
فشارهای پدرم منو روانی کرده
از سن ۱۴ سالگی به بعد افسردگی گرفتم دیگه از خونه نزدم بیرون
۴ سال توی خونه حبس بودم
یکی نیومد بگه چرا خودتو حبس کردی یا چته
و من الان ۱۸ سالمه این آخرین شبه زندگیمه
امیدوارم خدام اون دنیا مارو گذشت کنه
همون جور که از ارزوهام گذشت?
Iran (Islamic Republic of)
سبحان
۰۰:۱۲ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
خدا به داغ دل مادرش برسه
Iran (Islamic Republic of)
S
۰۰:۱۲ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
درباره‌ی سم سیانور و نحوه‌ی خرید و فروش آن علاوه بر تهیه‌ی گزارش میدانی از بازار ناصرخسرو، با مریم اخگری رییس سم‌شناسی سازمان پزشکی قانونی و دانشیار سم شناسی-داروشناسی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی گفت‌وگویی کردیم. او می‌گوید بعد از مصرف سم سیانور بدن قرمز رنگ می‌شود، زیرا اکسیژن دیگر به آن نمی‌رسد و در کمتراز ۵ دقیقه فرد مصرف کننده می‌میرد
Iran (Islamic Republic of)
S
۰۰:۱۲ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
یعنی به این راحتی میشه سیانور تهیه کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
S
۰۰:۱۲ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
سیانور یاور همیشگی اعضای سازمان مجاهدین خلق هم بود، در مواقعی که خطر به دام افتادن‌شان وجود داشت، آن را زیر زبان خود نگاه می‌داشتند و به محض اینکه دستگیری‌شان قطعی می‌شد، با دندان فشار اندکی به آن می‌آوردند و به سرعت کارشان تمام بود!
Iran (Islamic Republic of)
S
۰۰:۱۲ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
اما سیانور، این ماده‌ی کشنده، در کمتر از چند دقیقه اثرش را می‌گذارد، فرایند تنفس را دچار مشکل می‌کند، ضربان قلب کند می‌شود و به کام مرگ فرو می‌روی. سیانور در سازمان‌های سیاسی هم استفاده می‌شود، در برخی کشور‌ها محکومین به اعدام را در اتاق گاز با سیانور می‌کشند، اما از دیگر مواردی که نام این سم را بیش از سموم دیگر با گوش ایرانیان آشنا کرده است نقش آن در سازمان مجاهدین خلق بوده است
Iran (Islamic Republic of)
S
۰۰:۱۲ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
الا بذکر الله تطمئن القلوب
Iran (Islamic Republic of)
S
۰۰:۱۲ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
هردم از این باغ بری میرسد
Iran (Islamic Republic of)
S
۰۰:۱۲ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
حیف نیست به زندگی خودت داری خاتمه میدی؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
S
۰۰:۱۲ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
به کجا چنین شتابان
Iran (Islamic Republic of)
M~...
۲۳:۴۸ ۲۹ تير ۱۴۰۲
قرصی هست که مشخص نشه خودکشی کردی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۵ تير ۱۴۰۲
دوستان لطفا بگید پنتوباربیتال هم ناصر خسرو داره؟؟چون نمیخوام آبروی خانوادم بره پنتوباربیتال انگار که سکته قلبی کردی عوارض اش هست و بعداش سکته تشخیص میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
سلام امروز رفتم دنبال قرص برنج گیرم نیامد به سختی گیر میاد کسی سراغ نداره جایی داشته باشه زندگی واقعا برای ما جوانا سخت شده الل خصوص وقتی پدرتون معتاد باشه و هرکاری بکنی که شرایط زندگیتون تغییر بدید هیچ فایده نداره زندگی تموم شه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
داروخانه‌ها‌بعضی‌شون‌دارن‌باید‌اشنا‌داشته‌باشی‌ولی‌اگه‌دونسته‌میخوای‌یکسر‌به‌میدان‌توپخانه‌تهران‌اول‌ناصر‌خسرو‌برو‌گیرت‌میاد
Iran (Islamic Republic of)
هیچ کس
۱۹:۲۰ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
دارم به اون شخصی فکر میکنم که دنبال سیانوره که راحت بمیره ولی حواسش نیست بعد از اینکه مرد به خاطر این کارش جوری عذابش میکنن که هزار بار بدتر از جون دادن به هر شکلیه
Iran (Islamic Republic of)
اتنا
۱۲:۵۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
نم
Iran (Islamic Republic of)
سمی
۲۳:۲۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام خوبین کسی میشناسه کجا سیانور میفروشن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
کسی قرص سیانور داره برای فروش؟
Iran (Islamic Republic of)
آذین
۱۷:۳۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
بچه ها من ۲۲ سالمه پدرم اذیت میکنه کتک میزنه فحاشی میکنه اجازه ی کار کردن بیرون اومدن از خونه ندارم با اینکه ساکن تهرانم و محله ی خوبی زندگی میکنیم
راه طلاق جدایی نداریم
مادرم میگه سیاهنور بخوریم بمیریم
دعا کنید بميرم
Iran (Islamic Republic of)
رضا ایرانی
۲۲:۳۱ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
میتونید با اورژانس اجتماعی تماس بگیرید مطمین باشید بهتون کمک میشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین سلگی
۱۸:۴۲ ۱۶ دی ۱۴۰۲
۰۹۳۷۴۴۵۸۳۷۶
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۹:۳۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه مسببین این وضع مملکت رو. جوان ها یا معتاد یا لات یا بیکار هستن. اون چند تا جوانی هم که هنوز سالم و با شعور هستند به فکر خودکشی یا مهاجرت هستند. وطنم پاره شد تنم...
United States of America
Sole
۱۸:۳۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
چندین ساله با بیکاری های طولانی و پی در پی دست و پنجه نرم میکنم دوست داشتم مغازه راه بندازم اما انقدر گرونی و هزینه ها بالاست که نمیشه،خانوادم بهم فشار میارن تا تو کاری که بهش علاقه ندارم وارد بشم،هر جا هم کار خوبی هست کارفرماهای بیشرف و بی غیرت افقانی هارو استخدام کردن،دیگه حالا هم که واسه خودشون مغازه میگیرن و کاسبی میکنن و باعث بالا رفتن هزینه ها و کرایه ها شدن و منِ ایرانی نمیتونم یک کار واسه خودم دست و پا کنم،تو همه ی بخش ها رخنه کردن و دارن ایران رو میخورن،مردم هم که از اینا حمایت میکنن و غریبه پرست هستن،ایران بزودی فلسطین دوم میشه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۵۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
دیروز دنباله سیانور بودم امروز خریدم … دیشب داشتم پیغام های اینجارو می خوندم ..الانم اومدم بخونم شاید یه چیزی پشیمونم کنه ولی هیچی نیست.. و تا نیم ساعت دیگه می خورم .. خواستم بگم لعنت به این زندگی… و از این بابت خیلی خوشحالم زندگیم داره تموم میشه.. دیگه بدون استرس راحت می خوابم واسه همیشه… این پیغام بمونه از من یادگاری …
France
امیرحسین
۰۰:۵۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
سلام داداش هنوز هستی . امید وارم که باشی
Germany
ناشناس
۰۴:۱۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
اگه کسی داره به من هم بده
Finland
مهرشاد
۱۰:۴۸ ۱۲ مهر ۱۴۰۱
درود بر عزیزان، من متالورژی خوندم و برای کار ازمایشگاهی یه مقداری سیانید ( یا همون سیانور ) میخوام. فقط خیلی مهمه که خلوص بالای ۹۹ درصد داشته باشه. چه به صورت ترکیب یونی یا مایع ترکیب با هیدروژن باشه قبوله. از کجا تهیه کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
سید حمید رضا
۰۱:۵۹ ۰۷ مهر ۱۴۰۱
دوستان عزیز سلام کسی که جرات خودکشی داره جرات زندگی کردن و زندگی ساختن هم داره انقد نا امیدی فقط اثر دور شدن از رحمت واسعه خدا و نزدیک شدن به شیطان هست اگر کمی سمت معنویات برید انشالله تاثیرات بارز و عجیبی در تمام زندگی خواهید دید شعار نمیدم مرفع هم نیستم قدر چهل سال در زندگی به همه جور سختی روبه رو شدم کمی تعمل و اندیسه کنید
Iran (Islamic Republic of)
به خدا توکل کن
۲۱:۳۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
خودکشی کار آدمای ضعیفه .
تلاشتونو بیشتر کنید . هیچ وقت نامید نشید .
با این سیانوری که میخواهید زندگیتونو تموم کنید . من باهاش نون در میارم .
بهترین روش و خطرناکترین روش استخراج طلا ست.
کسایی که میگن از روی بی‌پولی میخان خودکشی کنند یه نصیحتی میکنم شما راه درست زندگیتونو انتخاب نکردین . دنبال کار اداری نباشید.
کار هست . متیونین مراکز فنی حرفه ای بصورت رایگان آموزش ببینید . صدها رشته هست بر حسب علاقتون میتونین آموزش ببینید .
من یک نفر از دوستان که بیکار بود فنی حرفه ای ثبت نامش کردم رشته کیف و کفش الان وضعش خیلی بهتره.

با زندگی مبارزه کنید . مطمئن باشید اگه بخواهید میتونین دنیا رو تغییر بدین.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۱ ۰۶ تير ۱۴۰۱
من هم دنبال سیانور میگردم بهترین راه برای خودکشیه
لطفاً اگه پیدا کردید منم در اطلاع بذارید هرجا میگردم پیدا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۰۸:۰۵ ۲۰ مهر ۱۴۰۱
سلام برادر خوبی منم دنبال سیانور هستم اگر پیدا کردید به من هم بگید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۲ تير ۱۴۰۱
تو را خدا این طرف ها را نزنید خودکشی گناه کبیره هست به خودتون فکر نمیکنید به بازماندگانتون فکر کنید چه عذابی بعد از شما میکشند .دوستان عزیز امیدوار به زندگی باشید مرگ دست خداست ،نه بنده خدا ،تورا به یکتایی خدا قسمتون میدم هیچ وقت فکر خود کشی به سرتون نزنه ،خدا بزرگه ،امیدوارم خدا به همه ی شما عزیزان عنایت خیر بکنه
Iran (Islamic Republic of)
Sisi
۲۳:۱۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
سلام
من 22 سالمه
مجردم خونوادم وضع مالی خیلی بدی دارن نمیتونن هزار تومن بزارن تو جیبم باید صبح تا شب کار کنم که یه قرون تو جیبم باشه
شهرستان زندگی میکنیم برای این همه کاری که انجام میدم حقوق ناچیزی دریافت میکنم خیلی خسته و بی روحیه هستم و تحمل این زندگی سخت رو توی 22 سالگی ندارم..لیسانس هم دارم با کلی مدرک زبان و مهارت و هزار تا کار دیگه ولی چون شهرستان هستیم کار برام نیست و خانوادمم نمیان که بریم تهران تا حالا چندین بار بهشون گفتم که خودکشی میکنم اما براشون اهمیتی نداره و اجازه هم نمیدن خودم برم کار کنم
دیگه نمیدونم باید چیکار کنم به نظر شما راه حل دیگه ای به جز مرگ مونده؟نه میزارن خودم زندگیمو نجات بدم و نه خودشون قدمی برمیدارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
س.منم خودم مشکل زیاد دارم .الان پودرسیانور گیراوردم .بخاطر دادگاه منتظرم جوابش بیاد تا بعد تمومش کنم
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۸:۲۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
کسی میدونه از کجا سیانور بگیرم ؟
Iran (Islamic Republic of)
MR
۲۱:۴۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
منم خیلی وقته که بهش فکر میکنم دیگه نمیکشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
امشب شب تولدم و از دست این دنیا دیگه نمیتونم بگین چه کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
خیلی ممنون از شما که ادرس محلی که میشه گیرش اورد رو اینجا نوشتید پس ناسرخسرو تهران داره ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام اگر کسی سراغ داره منم میخوام
من موندم چطور من خودم راضی نیستم تو این دنیا باشم و با پای خودم اومدم تو این دنیا
برای این که سختی بکشم تا کی منِ جوون سالم خوشتیپ قدبلند اینقدر خوبی میکنی جوابتو با بدی میگیزی تاکییی
من امیدی به زندگی ندارم لطفا هرکی داره به منم بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
هرکی تو رو قرآن سیانور داره بگه کجاست ثواب میکنه دنیا جای من نیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
هرکی داره من می‌خوام ایمیل بده
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۹:۰۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
هر کی داری ایمیل بده
United States of America
zari
۱۷:۵۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
کسی تونسته سیانور جور کنه؟ لطفا ب منم بگین
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۲۱:۱۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
پیدا کردید آدمش بمنم بگید دیگه توان زندگی و ادامه تو این دنیا ندارم بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
نسیم
۲۱:۱۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
هر کی سیانور مطمئن داره به منم بده ، میخوام راحت بمیرم ممنون/
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۲:۲۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
من از بچگی تو خانواده خودم اذیت و آزارشدم که الانم پشت رو خالی کردن و بعد از ازدواج با مرد بی عاطفه و پست فطرتی که خانواده بزور منو بهش دادن زندگی رو نمیخام دیگه تحملم تموم شده حاضرم به هر قیمتی یه سیانور قوی بخرم نمیدونم چطوری بدست بیارم کسی داره خبر کنه طور خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
عمیقا نیاز دارم به زندگیم پایان بدم. نه بخاطر مشکلاتم فقط بخاطر اینکه این دنیا جای من نیست
دلم خوش بود با سیانید کمتر از سی ثانیه مرگ حتمی سریع و بدون درد اما با اطلاعات شما مرگ دردناکی داره
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۰:۰۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
من 35سالمه،یکی از چشمام کور شده بر اثر دیابت، اون یکی چشمم هم داره کور میشه، سختیها و بدبختی های زیادی تو زندگیمه، اما خودکشی راه حل نیست، خودکشی راه حل نیست، با داشته هاتون حال کنید و تلاش کنید برا زندگی بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ترک دنیا
۱۸:۴۶ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
دونبال سیانور اصل میگردم اگه کسی داره واسم خبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
شبی شاید رها کردم تمام اضطرابم را
Japan
Sery
۱۶:۰۵ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
گرون زندگی می کنیم مفت هم از دنیا می ریم ....سیانوری که الان تو بازاره ناخالصی داره امکان داره فلج یا کور کنه ....ارزشش رو نداره بهترین راه طنابه خیلی هم کم هزینه ....منم امیدی ندارم به زندگی مشکلاتی برام درست کردن دوستان ناباب که اگه رو شه تا ابد زندونم ....خودتو خلاص کنی خیلی بهتره تا یه گوشه زندون بپوسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
لطفا هی کسی اصلشو داره بگه واقعا خسته شدم از این زندگی من چندین بار خودکشی کردم ولی ناموفق بود واقعا خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۲:۲۷ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
کسی داره 1تومن میخرم
Iran (Islamic Republic of)
پیامی برای تو
۲۳:۵۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
تمایل به خودکشی یه حس هست میدونم پشتوانه ش سختی ها و مشکلاته
ولی پیشنهاد میدم پیش روانپزشک برین چون فکر خودکشی جزو موارد اورژانسیه روان هست
یه قرصایی میده که مغز اصلا کیف میکنه و میگین این من بودم تو فکرش بعد چنان قدرتی پیدا میکنین
که همه ی مشکلاتو پودر میکنین . به زندگی بگو نتونستی شکستم بدی حالا میسازمت .
فیلم ببینین مخصوصا فیلم های برتر جهان چون بهتر از همه ی روان شناسا هدایتتون میکنه

در درونت جهان بزرگی هست آن به تو هدیه شده چون تو برگزیده هستی... !
Iran (Islamic Republic of)
555
۰۴:۳۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
روانپزشک فقط دنبال جیبش ساعتی500 طلکه کنه از داروفروشابدتر فقط زر مفت میزنه آخرش سرتالین خوداین دارو منبع فکر خودکشیه مثل خودم تنها فکرم اینه مطمئن انجام بدم زنده بمون که چی 40سالم خلواری مدرک وقت گذاشتم خرج کردم چی شد کارشد همین مدارک سالی 200هزاردلار درامدتوامریکا اینجا بیکاری یا خدمات یانگهبانی باضمانت و اشنا شمکتون سیر روضه میخونید کل ایران از مرگش گذشته بچه نیستم از خامی یا عاشقی باشه کاراحمقاست فردایی نیست بفهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
از نظر خودم زندگی سختی داشتم بچه ی طلاق بودم کمبود عاطفه پدر و مادر شکست عشقی و حتی سالها اعتیاد داشتم ازدواج ناموفق کلا بپوچی ..بارها خودکشی کردم رگم رو زدم قرص های ارامبخش زیادی مصرف کردم شیر گاز رو توی اتاق باز کردم ولی متاسفانه فقط اثارش باقی موند و هیچ کدوم منو نکشت چند سال پیش از شهر و خانه ی پدری رفتم یک شهر دیگه برای زندگی اوایلش سخت بود کار بیرون کار خونه خرید شستشو ولی کم کم به ارامش رسیده بودم تا اینکه بعد سه سال پدرم گفت اونجا چرا واستادی بیا تو شهر خودت بیا اینجا غذات امادست کرایه نمیخواد بدی و .. نهایتش فکر کردم پدرم تغییر کرده و دیگه افکارش مثل قدیمش نیست و برگشتم از طرفی هم بورس ضرر زیادی بهم زد که کمرم خم شد الان بعد ۸ ماه که اومدم اینجا دوباره حالم بده دوباره از زندگی سیرم انقد خودکشی کردم و نمردم که از نمردن بعد خودکشی هم ترس دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
من هیچ مشکلی ندارم 32 سالمه فقط تو این دنیا بخاطر یه نفر زندگی میکردم که اونم زنم بود تصادف کردیم اون مرد من موندم میخوام منم برم پیش اون
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۷:۰۵ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
خسته شدم از بس که با شوهرم دعوا دارم بخدا خسته شدم ولی دلمم به مامان و بابام میسوزه چیکار کنم اخه
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۱:۰۳ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
بچه مریضی دارم لاعلاج می خوام اول اونا بکشم بعد هم خودما خلاص کنم چون دوستش دارم بدون اون نمی تونم زندگی کنم
United States of America
قاسم
۰۵:۲۷ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
منم دلم میخوادزودترازاین دنیای مزخرف دست بردارم تاهمه ی اطرافیانم ازشکل وصدام راحت بشن ودراسایش باشن ولی جرات کشتن خودموندارم خداهم دعاموبراورده نمیکنه لاعقل شمابرام دعاکنیدتادنیاوآدمای اطرافم ازمنوشکلم وصدام راحت بشن وزودتربه درک واصل بشم بخداهم خودم وهم اطرافیانم ازدستم خسته شدیم انشاالله که هرچه زودتراتفاق بیفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
دعاکارآخونده دنبال راهش باش من خودم دنبالشم میشه به هرچی سمتش رفتم شد جز کار اینم میشه بانشستن ودعاکردن برای مردن سگ جونترمیشی
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۰:۳۸ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
سلام دوستان اخر خطی ، کودکی سختی داشتم مدام شکنجه و تنبیه جسمی بود ، از بچگی به فکر خودکشی بودم حدود ده سالم بود که با قرص های دم دستی مسموم کردم خودمو ولی زنده موندم تا این که یه شکست عاطفی هم به مشکلاتم اضافه شد ، نوزده سالم بود که به رگم هوا تزریق کردم و چیزیم نشد ،. یک سال بعد کلی قرص خوردم و چشمم رو تو بیمارستان باز‌ کردم ، اون موقع ها کامل بلد نبودم و خودکشی هام ناقص میشد اما الان میدونم چجوری باید خودمو خلاص کنم ولی وقتی مادرم فوت کرد تنها خواهرم رو سپرد به من ، من خیلی ساله مردم فقط هنوز نرفتم تو قبر ، زندگی برام بیهوده و حوصله سر بره اما باید زنده بمونم تا به وظیفم عمل کنم ، این همه ادم که برای زنده موندن تلاش میکنن و میمیرن ،،، و این همه ادم که برای مرگ تلاش میکنن و هنوز زندن ،
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۱۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
آی مردم خودکشی نکنید بخدا من خودم این کارو کردم دو سال پیش شب یلدا ۱۲۰ تا قرص خوردم تا کما هم رفتم نمردم. بعدش رفتم قرص برنج خریدم الان یه ساله پیشمه ولی نخوردمش هر روز به امید روز دیگه ای منتظر موندم. خوب فکر کنید احساسی تصمیم نگیرید لطفا. واسه از دست دادن زندگیتون انقد شتاب نکنید!!
Iran (Islamic Republic of)
هادي
۲۲:۱۱ ۲۹ دی ۱۴۰۰
١٢ سال جون كندم كار كردم ولي تو سه ماه همش رفت در به در دنبال سيانورم گيرم نيومده بياد خيلي زود ميخورم تموم بشه چون واقعا ديگه نميكشم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۶:۲۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
سلام.آهای اونایی که میخواید خودکشی کنید اگه داستان زنذگی منو بشنوید خدارو شکر میکنید..من ۴۰ سالمه توی این زندگی هربلایی که بود سرم اومد..از مرگ عزیزام آوارگی اعتیاد بیکاری ورشکستگی طلاق ونقص عضو و..... ولی یه جرقه توی موقعی که داشتم خودکشی میکردم زده شد و الان خدارو شکر سخت میگذره ولی به فردا امیدوارم..بچه ها مشکلاتتون رو توی خودتون نگه ندارید و با یه مشاوره درمیون بذارید.دیدی میگن دست بالای دست بسیارست.‌.بخدا از منو تو بدبخترم هست ولی امیدی که دارن باعث شده غصه هاشون کم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
مشکل همون مشورت این نتیجه ها گرفته میشه مشاورساعتی 500میچاپه نه یک جلسه شلوارنمیتونم بگیرم 4سال خرید آرزو بس روضه نخونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۶ دی ۱۴۰۰
بهترین راه اینه که یه طناب دار درست کنی وخودتو دار بزنی منم تو فکرشم کسی رو ندارم ۲۲سالمه ۵سالع از خونه زدم بیرون به خاطر مادر نا تنی مادرم از وقتی از پیشم رفت زندگیم برام جهنم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۱ دی ۱۴۰۰
قرص سیانور میکشته یا برای مسمومیته
Iran (Islamic Republic of)
محمدیان
۲۲:۳۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
دولت باید کاری کنه بساط اسید پاشی قرص های سیناور و اینجور چیزا باید برچیده شه از کشور کسایی هم دنبال خودکشی هستن دچار بیماریهای روانی هستن که باید بیمارستان روانپزشک برن معالجه شن من خودم دچار بیماری اختلال دوقطبی هستم بیماری مانیای حاد دارم اینایی که دچار این بیماری روانی هستن می دونن من چی میگم ولی هرگز دنبال این جور چیزا نرفتن هرگز
Iran (Islamic Republic of)
Arash sobhani
۱۶:۵۲ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
از این زندگی خسته شدم
قصد دارم یه خورد اسید بخورم و مرگ شرافتمندانه ای برلی خودم رقم بزنم
France
یکی
۰۱:۴۴ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
کاری به درستو غلطیش ندارم ولی هیچکس حق نداره واسه زندگی کزدن یا نکردن کسی تصمیم بگیره ، اگه کسی نخواد زندگی کنه نباید جلوشو گرفت چون زندکی خودشه و قطعا به مرحله ای رسیده که نمیخواد ادامه بده شما فقط زجر کشش میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
بالخره یه چیزی خوندم عقیده خودم هرکی دلیلی داره وقتی شدنی نباشه همیشه عذاب وفکربهش از مرگ بدتر فلج هم بدتر مغز کار نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۱:۱۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
دقیقا درست میگی
همه فاز نصیحت میگیرن ،اگر بری تو زندگی شخصی کنکاش کنی میبینی همین شخص که. اینجا حرف قشنگ و انسان دوستانه میزنه
پدر همه رو در اورده
من تمام عمرم حتی آزارم به یه حیوون وحشی هم نرسده حتی مار و عقرب تو خونه اومده نکشتمشون چون اونا هم حق زندگی دارن
ولی موقعی بعد گذشت 43 سال از عمرم فهمیدم دنیا آدمها خیلی خیلی کثیفه ، از نا امیدی نمیخوام بمیرم ، ولی دوست ندارم زنده باشم ،
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۴۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
۱۹ بهمن تولد ۲۰ سالگیمه دانشجو رشته معماری دانشگاه منتظری مشهد
از بچگی خیلی زجر کشیدم تو بدبختی زندگی کردم دیگه امشب به تهش رسیدم منم این قرصو میخوام اگه کسی داره بهم بگه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۴۴ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
34 سالمه مهندسی مکانیک خوندم هزار جا رفتم برای کار به هر دری زدم اما گره ای از کارم باز نمیشه یه عمر با ابرو زندگی کردم واقعا نمیتونم برم جارو بزنم یا کارای اینجوری...خسته ام دیگه هر ثانیه زندگی برام زجر خالی شده یه مادر پیر دارم که اگه من خودم و بکشم چی به سر اون میاد اخه؟! از بیکاری و تو خونه موندن هم خجالت میکشم و خسته شدم، خوشبحال کسی که میتونه خودش و بکشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
۳۴ سالمه و به اسم خدا قسم ۳۴ دقیقه توی دنیا خوشی ندیدم.یعنی پدر و مادرم زندگیمو نابود کردن.۲۰ ساله افسردگی حاد دارم و هزاران بار فکر خودکشی ولی این کار رو نکردم.بهترین روز برای من روز مرگمه شما برام دعا کنید.
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۸:۴۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
منم پدر و مادرم فوت کردن و بی خانمان شدم و اواره خونه اقوام دیگه انگیزه زندگی ندارم سیانور برای من خوبه باید گیر بیارم و بخورم راحت بشم خسته شدم از بی پولی و گوشنگی و بی کسی
Iran (Islamic Republic of)
عدم
۲۰:۱۵ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
کاش حق انتخاب با خودم بود.. ادامه زندگی.. مرگ... یا رفتن به عدم ( عدم یعنی جایی که اصلا خلق نمی‌شدم)( نه عذاب دنیا بود نه عذاب و تهدید جهنم)
من که حتما رفتن به عدم رو انتخاب میکردم کاش میشدکااااش
Iran (Islamic Republic of)
خسته
۱۷:۱۶ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
من میخوام لطفا هرکی اصلش داره بگه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
من ۱۴ سالمه و هیچ کس منو باور ندارم دیگه خسته شدم
بزرگترین آرزوم مرگه بدون درده
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۰۹:۵۷ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
باشگاه خبر نگاران جوان امروز تولدمه بهم تبریک بوگو
Iran (Islamic Republic of)
Mgshomal
۰۰:۰۱ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام ، من هیچ مشکلی تو زندگی ندارم پدرم وضع و درامد خوبی داره ولی من از خودم بدم میاد احساس میکنم از لحاظ عقلی کم دارم تو محل بهم میگفتن قلی مراد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
یبار مردن بهتراز هزاربار مردن و زجرکشیدنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۵۰ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
زندگی قصه تلخیست که از آغازش
بسکه آزرده شدم عزم به پایان دارم
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۲۳:۵۴ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
توروخدا توروخدا هرکسی ک داره بمن بفروشه
Iran (Islamic Republic of)
من
۲۱:۰۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
هیچگاه پنجتا انگشت اندازه هم نیستن
خود خدا هم همین رو خواسته
یکسری ها کوچیکن و یکسری ها بزرگ
اون بزرگاشون ما کوچیکا رو درک نمیکنن که میان و امید به زندگی میدن
آدم هایی که قوی میشن خدا می خواد که قوی بشن
توی یک اداره یکی مدیره و یکی آبدارچی
نمیشه که همه مدیر باشن درسته؟
این یعنی خدا
یعنی هر طوری که اوت بخواد نه تو
تو چیزی در تایین سرنوشتت نداری
قرار نیست همه دلشون بخواد مدیر باشن و به مدیریت هم برسن
دلیلی نداره خدا بخواد بین آدما این همه اختلاف بزاره
یکی اون طوری
یکی اینطوری
...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
میشه وقتی تصمیم گرفتین اینکارو کنین برای ی لحظه هم ک شده ب عزیزاتون فکر کنین
وقتی رفتین چیکار کنن با این درد
واس شما ی لحظست واس عزیزتون تا اخر عمرش فکر ااین سیانور لعنتی تو زندگیشه
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۷:۰۶ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
یدونه از اینا میخوام برا وقتی که اینترنتو قطع کردن
جدی و واقعی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۳ ۲۷ تير ۱۴۰۰
من دکترای شیمی دارم..سیانور دارم ..ولی خودکشی راه درستی نیست..اگر انسان بتونه با مشکلات زندگی را بسازه انسانه....با بال شکسته پرگشودن هنر است،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۷ تير ۱۴۰۰
سلام. قبل از گفتن نظر اصلي، لازمه بگم كه خود من يه مدت به خاطر يه افسردگي خيلي خيلي شديد بارها به فكر خودكشي افتادم ولي يادآوري فلسفه خلقت و توسل به معنويات جون من رو نجات داد.
به نظر من اگه دوستان جهان بيني خودشون رو كامل كنن خيلي كمك ميكنه كه فكر خودكشي از سر آدم بپره. اين دنيا آزمايشگاهيه كه اومديم تا با سختي ها و نعمتها آزمايش بشيم و اقامتگاه حقيقي و ابدي خودمون رو با اعمال نيك بسازيم.
البته به هيچ وجه هم نبايد تسليم زور و ظلم بشيم كه اين خودش از بالاترين عبادتهاست
Iran (Islamic Republic of)
هرچی
۱۸:۰۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
از کجا میشه تهیه کرد ؟اگه کسی داره لطفا بگه
Iran (Islamic Republic of)
Bahar
۰۰:۲۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
امشب تولد 20 سالگیمه ولی دیگ نمیتونم تحمل کنم چیکار کنم
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۰:۲۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
زادروزتون مبارک مخاطب گرامی
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
من دارم ولی کاری خوب نیست خودکشی کونی
Iran (Islamic Republic of)
غزل
۲۰:۳۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
کجا میفروشنش
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۰۱:۰۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
فقط میتونم بگم هرکس که باعث بانی این وضعیت جوان های ایرانی شده خدا لعنتشون کنه حیف حیوانات که شما ها را با آن القاب صدا میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
چطوری میشه خالصشو تهیه کرد؟قیمتش چنده؟لطفا خواهش میکنم جواب منو یکی بده
Iran (Islamic Republic of)
هوکر
۲۳:۳۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
من ۶ ساله مشکلات اعصاب و روان دارم این مشکلام حل میکنم اون یکی پیدا میشه ولی هیچوقت نخواستم خودکشی کنمافسردگی اضطراب تا لب سکته مغزی رفتم ولی بازم از رو نمی رم خلاصه بگم قوی باشین یه روز به خودتون افتخار میکنید که چقدر قوی بودید.
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۵:۳۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
کاش نه دانشگاه میرفتم نه سربازی که الان اینقدر حرسم نمیگرفت
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۰۹:۱۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
با خوردن ۱۰۰ تا قرص خواب هنوز زنده ام فکر نمی کردم یک درصد هم زنده بمونم. قرص برنج دردناکِ. سیانور هم اگر خالص نباشه وضعم بدتر از این میشه. نمیدونم چکار کنم. به بلندی هم فکر کردم ردخور نداره اما صحنه بدی داره. میخوام جوری باشه که کسی نفهمه خودکشیِ بخاطر آینده بچه هام. یه چیزی باشه کم کم رو بدن اثر کنه و یه روز صبح دیگه بیدار نشم. هر روز هر روز منتظر مرگم اما نمیاد. چند سالِ. چقدر صبر کنم . از زندگی متنفرم. از دنیا متنفرم.
۱۲
آخرین اخبار