گشتی‌هایی از شبه‌نظامیان قسد که از سوی هواپیما‌های ائتلاف بین‌المللی حمایت و پشتیبانی می‌شوند چندین غیرنظامی را در حومه‌ دیرالزور و حسکه ربودند.

نظامیان اشغالگر آمریکایی و هم‌پیمانانشان غیرنظامیان سوری را می‌رُبایندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، نظامیان اشغالگر آمریکایی و نیرو‌های سوریه دموکراتیک (قسد)، غیرنظامیان را در حومه‌ دیرالزور و حسکه می‌ربایند.

برخی منابع محلی می‌گویند گشتی‌هایی از شبه‌نظامیان قسد که از سوی هواپیما‌های ائتلاف بین‌المللی حمایت و پشتیبانی می‌شوند با یورش به شهرک «ابوحردوب» در شرق استان دیرالزور چندین غیرنظامی را ربودند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در گزارشی گفت: منابع محلی می‌گویند در سایه رفتار‌های سرکوبگرانه شبه نظامیان موسوم به «قسد» که با حمایت‌های مستقیم نیرو‌های آمریکایی صورت می‌گیرد خودرو‌های گشتی وابسته به این شبه نظامیان که از سوی هواپیما‌های ائتلاف بین‌المللی غیرقانونی حمایت و پشتیبانی می‌شدند به شهرک ابوحردوب در شرق استان دیرالزور حمله کردند و شماری از غیرنظامیان را با خود بردند و چهار منزل را در این شهرک ویران کردند.

منابع محلی می‌گویند: بالگرد‌های اشغالگران آمریکایی با عملیات هلی برن در روستای العزبه در شمال استان دیرالزور تعدادی از ساکنان این روستا را نیز ربودند و با خود بردند.

برخی منابع محلی همچنان تاکید کردند: در جنوب استان حسکه نیز بالگرد‌های اشغالگران آمریکایی یک عملیات هلی برن دیگر در سمت دریاچه سد الباسل و عملیات هلی برن سومی در روستای الحذاجه به اجرا درآوردند و رعب و وحشت را در میان غیرنظامیان این مناطق و روستا‌ها ایجاد کردند زیرا به سمت غیرنظامیان تیراندازی کردند و آن‌ها را ترساندند. این عملیات هلی برن به کشته شدن دو تن انجامید که اهالی این مناطق نتوانستند آن‌ها را شناسایی کنند زیرا نمی‌توانستند نزدیک آن‌ها شوند.

از سوی دیگر شهروندان سوری در روستای «السبعه و اربعین (۴۷)» در جنوب الحسکه تظاهراتی برگزار کردند. این تظاهرات در اعتراض به رفتار‌های شبه‌نظامیان قسد و از بین بردن بازار فروش دام در منطقه به بهانه نزدیک بودن آن به یکی از پایگا‌های آن‌ها برگزار شد.

منابع محلی می‌گویند: اهالی این روستا راه منتهی به روستا را بستند و شعار‌هایی ضد رفتار‌های قسد که از سوی آمریکا حمایت می‌شود سردادند. تظاهرکنندگان همچنین خواستار اخراج شبه نظامیان قسد از منطقه شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
امریکاییها رو پرت کنین بیرون
آخرین اخبار