وزیر امور خارجه ترکیه، آمریکا را به تلاش برای لغو توافق‌نامه ایجاد منطقه امن در سوریه متهم کرد.

ترکیه: آمریکا در تلاش برای لغو توافق نامه منطقه امن در سوریه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد آنکارا خواهان همکاری با آمریکا در منطقه امن سوریه است. اما رویکرد واشنگتن در قبال این موضوع رضایت بخش نیست.

چاووش اوغلو گفت: از زمانی که مذاکرات آغاز شد اولین قدم را با آمریکا برداشتیم و آن ایجاد مرکز هماهنگی در منطقه امن بود. اما می‌بینیم آن‌ها مخالفت با آن را شروع کرده‌اند.

او در ادامه افزود: آمریکا در تلاش است تا ایجاد منطقه امن را توسعه دهد در حالی که اقدامات آن فقط ظاهری بوده است. آن‌ها همچنین به حزب کارگران کردستان نیز کمک می‌کنند. اگر همکاری با آمریکا مفید نباشد ما خودمان وارد منطقه خواهیم شد.

هفته گذشته، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که آنکارا در ایجاد منطقه امن در سوریه هیچ تاخیری نخواهد داشت و در صورت عدم موفقیت در مذاکرات با آمریکا، این کشور به تنهایی منطقه امن را تاسیس خواهد کرد.

در ماه اوت، آنکارا و واشنگتن توافق کردند یک منطقه امن در شرق رود فرات ایجاد کنند که به عنوان منطقه حائل بین مرز‌های ترکیه و مناطق سوریه که تحت کنترل نیرو‌های کُرد مورد حمایت آمریکا قرار دارند و ترکیه آن‌ها را گروه تروریستی می‌داند، عمل کند. در پاسخ به این اقدام، مقامات سوریه گفتند که توافق آمریکا و ترکیه نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و همچنین قوانین بین‌المللی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار