نماینده مردم نایین و خوروبیابانک گفت: امام حسین (ع) خون خویش را نثار کرد تا مردم را از جهالت نجات دهد ومردم را از سرگردانی وحیرتی که در گمراهی است نجات دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،عباسعلی پوربافرانی در مراسم یادواره شهدای بافران گفت: شخصیت عباس در دامن مادری به نام ام البنین و پدری به نام علی که اولین اسلام آورنده و در حکومت حسن وحسین شکل می‌گیرد و این شخصیت اسطوره ایثار وشجاعت می‌شود.

او افزود: ما در نهضت بزرگ عاشورا و در قیام بزرگ حسینی، تاریخی افتخار آفرین داشته و فلسفه گریه‌ای که ما برای عاشورا داریم این است که یکی از راه‌هایی است که از معرفت حرف می‌زند.

این نماینده مجلس در نایین بیان نمود: اولین درس عاشورا درس دین است و اگر میخواهیم دین باشد باید از همه چیز گذر کنیم؛ مصداق این درس شهدا هستند.

نماینده نایین و خوروبیابانک گفت: حرکت امام حسین (ع) عزت بود بخاطر اینکه تا پای جان ایستاد؛ این عزت، چون پایدار بود خیلی از انسان‌ها به این مکتب آمدند چرا که عزت امام حسین (ع) سه وجه دارد؛ اولین بُعد افتخار آفرین‌های نهضت عاشورا بودند که یکی از آن‌ها حضرت ابوالفضل عباس، دومین بعد تجسم معنویت و اخلاق وسومین بعد مبارزه حق در برابر باطل است.

او افزود: در زیارت میخوانیم که امام حسین (ع) خون خویش را نثار کرد تا مردم را از جهالت نجات دهد ومردم را از سرگردانی وحیرتی که در گمراهی است نجات دهد چرا که به فرموده خود حضرت (ع) که فرمودند: خروج من بخاطر تمامی بخشیدن به ظلم‌ها وفساد است.

پوربافرانی بیان کرد: در قیام امام حسین (ع) نیز تحریم بود و وقتی سر امام حسین (ع) از بدنش جدا شد تحریم‌ها برداشته شد و سر امام حسین (ع) به عنوان ابتدای حرکت شد.

مراسم یادواره ۳۳ شهید دفاع مقدس و دو شهید گمنام شهر بافران با حضور خانواده‌های معزز شهدا، مردم برگزار شد.

روایتگری حاج محمد علی فلاحت و شعر خوانی از برنامه‌های این یادواره در مسجد شهدای بافران بود.

انتهای پیام/پ

برگزاری مراسم عزای حسین در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.