مهم‌ترین حوادث امروز هفدهم شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروز هفدهم شهریور ماه  سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

توقیف کامیون حامل کالای قاچاق در شاهین شهر

سردار" مهدی معصوم بیگی"فرمانده انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی پاسگاه مورچه خورت حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی خود به یک دستگاه خودروی کامیون که در حال تردد بود مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی ابتدایی مشخص شد که خودرو حامل بار لوازم خانگی و تجهیزات برقی و فاقد هر گونه مجوز قانونی برای حمل آن‌ها است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه بیان کرد: در بازرسی دقیق به عمل آمده ۸۳ بسته سه تایی چمدان مسافرتی، ۱۰۰ عدد کپسول شارژ کولر خودرو، ۱۱ عدد گونی حاوی رابط و تجهیزات برقی و اتصالات، ۱۸ دستگاه ماشین لباسشویی و ۱۱ دستگاه تلوزیون ال‌ای دی خارجی قاچاق کشف شد.

سردار معصوم بیگی، ارزش اموال مکشوفه در این عملیات را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه خودرو و کالای مکشوفه توقیف و راننده آن نیز همراه پرونده به مرجع قضائی تحویل شد.
 

پلمب ۲۴ آرایشگاه زنانه متخلف در اصفهان

سرهنگ "محمد حسن اسماعیلی رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح بازدید و کنترل واحد‌های صنفی آرایشگاه زنانه توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی در شهر اصفهان اجرا شد.

او اظهار داشت: در این طرح از ۲۱۳ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که در نهایت تعداد ۲۴ واحد صنفی به علت عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه با حکم مقام قضائی پلمب و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل آمد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان عنوان کرد: همچنین در این طرح برای ۴۹ واحد صنفی دیگر اخطاریه پلمب صادر و از متصدیان ۴۶ واحد دیگر نیز تعهد کتبی اخذ شد.

سرهنگ اسماعیلی با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

هدیه اینترنت نامحدود، شگردی برای خالی کردن حساب شهروندان

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی"رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان اصفهانی مبنی بر اینکه با دریافت اینترنت نامحدود، مبلغ ۴۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

او افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد در یکی از کانال‌های تلگرامی با تبلیغ دریافت هدیه اینترنت نامحدود به مناسبت محرم مواجه شدم و جهت شرکت در قرعه کشی مبلغ ۱۰ هزار ریال از طریق درگاه بانکی به حساب کانال مربوطه واریز کردم، اما بعد از آن متوجه شدم علاوه بر این که بسته اینترنت دریافت نکردم کل موجودی حسابم که ۴۰ میلیون ریال بود هم برداشت شده است.

این مقام انتطامی عنوان داشت: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است که نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار و دستگیری وی شدند.

سرهنگ مرتضوی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: مجرمان سایبری به راحتی با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می‌شوند که ادعای ارائه بسته‌های اینترنتی، شارژ شگفت انگیز و... دارند، در حالی که بیشتر این لینک‌ها کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت می‌کند و با دریافت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت از حساب می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.
 

اجرای طرح نظارت بر واحد‌های فروش پوشاک مردانه در اصفهان

سرهنگ "محمد حسن اسماعیلی" رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح بازدید و کنترل واحد‌های صنفی فروش پوشاک مردانه توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی در شهر اصفهان به اجرا گذاشته شد.

او اظهار داشت: در همین راستا ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس با اجرای این طرح از ۴۰۳ واحد صنفی بازدید کردند که در پایان ۲۸ واحد صنفی متخلف به علت عدم مرعایت قوانین و مقررات مربوطه شناسایی و با حکم مقام قضائی پلمپ شدند.

سرهنگ اسماعیلی از صدور اخطاریه پلمب برای ۴۱ واحد دیگر خبر داد و گفت: علاوه بر این از متصدیان ۶۹ واحد صنفی دیگر نیز تعهد کتبی اخذ شد که در صورت عدم اجرای موارد مربوطه در موعدت مقرر برابر قانون با آنان برخورد می‌شود.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

نجات کودک بازیگوش از کانال آبِ زیار

مسئول مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت: دختر بچه‌ای ۱۸ ماهه ظهر امروز به سبب بازیگوشی به داخل کانال آب منطقه زیار سقوط کرد که با سرعت عمل نیرو‌های امدادی اورژانس در احیای قلبی ریوی موفقیت آمیز، این کودک از مرگ حتمی نجات یافت.

غفور راستین افزود: کودک پس از احیا برای ادامه درمان با آمبولانس اورژانس به مرکز درمانی چمران اصفهان منتقل شد.
 

۲ مصدوم بر اثر ریزش سقف خانه تاریخی در چهارباغ اصفهان

فرهاد کاوه آهنگران مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار داشت: ساعت ۱۳ و ۱۰ دقیقه امروز، در تماس مردمی با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی، گزارش حبس شدن دو مرد در زیرآوار ناشی از ریزش سقف یک خانه قدیمی در کوچه ۳۵ خیابان چهارباغ پایین اعلام شد.

فرهاد کاوه آهنگران افزود: تیم امداد و نجات ایستگاه شماره ۶ آتش نشانی به محل اعزام شدند و با استفاده از ابزار ویژه عملیات نجات، دو مرد گرفتار در زیر آوار را که دچار کوفتگی و شکستگی اعضای بدن شده بودند، زنده خارج کردند.

او با اشاره به اینکه دلیل بروز این حادثه در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: مصدومان این حادثه به تکنسین‌های اورژانس حاضر در محل تحویل داده شدند.

گفته می‌شود این خانه تاریخی هیچ ساکنی نداشته است.

انتهای پیام/م
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار