موهبتی گفت: یکی از طرح‌های پیشنهادی به منظور پیشگیری از قاچاق معکوس دارو این است که برای تولید یا واردات دارو از ارز نیمایی استفاده شود.

طاهر موهبتی مدیرعامل بیمه سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به قاچاق معکوس و تخصیص ارز نیمایی به دارو در سال آینده اظهار کرد: دارو در کشورمان با ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تامین می شود  و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

او با اشاره به نرخ ارز و تاثیر آن بر قاچاق معکوس دارو گفت:  دارو با ارز دولتی موجب می شود که قیمت یک قلم دارو در ایران یک سوم تا یک پنجم هزینه تمام شده آن در کشور‌های همسایه است به همین دلیل موضوع قاچاق دارو از ایران به کشورهای همسایه رخ می دهد.

موهبتی با اشاره به راهکاری برای مبارزه با قاچاق معکوس دارو بیان کرد: یکی از طرح‌های پیشنهادی به منظور پیشگیری از قاچاق معکوس دارو این است که برای تولید یا واردات دارو از ارز نیمایی استفاده شود و ما به التفاوت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و ارز نیمایی را به صندوق‌های بیمه‌گر اختصاص دهند، این پیشنهاد در لایحه بودجه امسال رد شد و احتمال وجود دارد که این پیشنهاد در لایحه بودجه سال آینده رأی بیاورد.

موهبتی در ادامه با اشاره به طرح رفع همپوشانی بیمه ای بیان کرد:  همیشه با اجرای طرح‌های جدید مقاومت‌هایی از سوی برخی افراد و گروه‌ها انجام می‌شود، اما معتقدم شفاف‌سازی در کارها باعث بروز مقاومت‌هایی می‌شود.


بیشتر بخوانید: راه‌اندازی پایگاه بیمه شدگان بیمه سلامت در سال ٩٨/ آغاز صدور دفترچه بیمه سلامت برای مددجویان


 

او گفت: در سال گذشته ۲ میلیون هم‌پوشانی دفترچه‌های بیمه ای رفع شده است و باید توجه داشت که از مجموع ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار دفترچه بیمه  رایگان در حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ مربوط به صندوق بیمه روستاییان است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: برخی از دفترچه‌های بیمه مانند دفاتر بیمه روستایی اعتبار ۵ ساله دارند به همین دلیل باید بعد از اتمام اعتبار دفترچه‌شان نسبت به هم‌پوشانی آن‌ها اقدام کرد.

موهبتی گفت: درست است که بسیاری از افراد بیمه شده دفترچه‌شان را تمدید نکرده‌اند، اما اسم آنها در سامانه بیمه سلامت وجود دارد و هر زمان که به دفاتر پیشخوان و سایت سازمان بیمه سلامت مراجعه کنند می توانند به طور مجدد دفترچه بیمه سلامت بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار