موهبتی گفت: افراد فاقد پوشش درمانی ۶ ماه فرصت دارند خودشان را بیمه کنند تا مشمول تسهیلات سازمان بیمه سلامت شوند.

۷ میلیون نفر از مردم کشور فاقد بیمه هستندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طاهر موهبتی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت صبح امروز با حضور در برنامه تلویزیونی روی خط خبر با اشاره به لزوم پوشش بیمه اظهار کرد: برخورداری از بیمه سلامت تمام افراد جامعه به تصویب نهایی دولت رسیده است، اما هنوز به تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط ابلاغ نشده است.

او ادامه داد: در برخی از کشور‌ها از شماره بیمه کار‌های مختلفی مانند ثبت‌نام در دانشگاه و مدرسه و اخذ پاسپورت استفاده می‌کنند، اما در ایران از کد ملی برای انجام کار‌های اداری و شخصی استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تأکید کرد: افرادی که بیمه می‌شوند ۱۰ روز باید منتظر دریافت دفترچه بیمه باشند تا جهت دریافت دفترچه‌های بیمه یک انگیزه‌ای در بین افراد تازه بیمه شده، ایجاد شود.
 
موهبتی بیان کرد: کار ارزیابی افرادی که  توان مالی لازم را ندارند و فاقد پوشش بیمه هستند،  انجام می‌شود و در صورت نداشتن درآمد کافی هیچگونه حق بیمه‌ای از آن‌ها گرفته نمی‌شود.

او با بیان اینکه طبق آمار ۱۰ درصد از مردم کشور فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای هستند، گفت:  براین اساس حدود ۷ میلیون نفر فاقد دفترچه بیمه هستند و ۵ میلیون نفر هم دارای ۲ دفترچه بیمه هستند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه ما ۵ صندوق بیمه در کشور داریم، ادامه داد: پارسال ۲ میلیون هم پوشانی دفترچه بیمه در سازمان بیمه سلامت انجام شده  است، این موضوع هم زمان با صدور دفترچه در دفاتر پیشخوان موضوع هم پوشانی دفترچه‌های بیمه کنترل می‌شود.

موهبتی ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه افراد فاقد پوشش درمانی ۶ ماه فرصت دارند خودشان را بیمه کنند تا مشمول تسهیلات سازمان بیمه سلامت شوند.
بیشتر بخوانید: راه‌اندازی پایگاه بیمه شدگان بیمه سلامت در سال ٩٨/ آغاز صدور دفترچه بیمه سلامت برای مددجویان
او گفت: وزارت رفاه مرجع استعلام ما برای تخمین میزان  درآمد افراد فاقد پوشش بیمه است و بیمه سلامت به عنوان مجری کار نمی‌تواند این میزان را مشخص کند. پس از ارزیابی، میزان پرداخت حق پوشش بیمه برای افراد تأمین می‌شود؛ بر اساس مصوبه دولت تا ۶ ماه افراد می‌توانند از تسهیلات سازمان بیمه سلامت استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: افرادی که درآمدشان کمتر از حقوق وزارت کار است  با تسهیلات در نظر گرفته شده تمام حق بیمه‌شان به وسیله دولت پرداخت می‌شود و افرادی که درآمدشان در رده حقوق تعیین شده وزارت کار است برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن، باید ۵۰ درصد از حق بیمه را پرداخت کنند و  افراد دهک بالاتر  باید به طور کامل حق بیمه را به سازمان بیمه سلامت بپردازند.

موهبتی بیان کرد: بسته خدمتی بیمه سلامت با تأمین اجتماعی هیچ تفاوتی ندارد ، در حال حاضر ۴ هزار و ۹۰۰ خدمت تحت پوشش بیمه قرار دارد.

او با اشاره به اینکه یارانه متقاطع به این معنا است که از جوان به سالمند و از غنی به فقیر داده شود، افزود: آیین‌نامه ارائه تسهیلات جهت پوشش بیمه ظرف چند روز  آینده از سوی دولت ابلاغ می‌شود که بر اساس آن پرداخت حق بیمه به صورت اقساطی مطرح شده است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار