استاندار خراسان شمالی با اشاره به صدور مجوز‌های بی نام برای سرمایه‌گذاری در استان گفت: تا ۲۰ مهرماه امسال، باید ۱۰۰ طرح در حوزه کشاورزی آماده ارائه باشد.

تا مهرماه امسال ۱۰۰ طرح در حوزه کشاورزی آماده ارائه باشدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه نبود صنایع تبدیلی، سبب بروز مشکلات در بخش کشاورزی شده است گفت: راه اندازی و ایجاد این صنایع، تعیین کننده الگوی کشت کشاورزی است.

شجاعی افزود: صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، پاشنه آشیل ما است و برای توسعه بخش کشاوزری، باید این صنایع در استان تقویت شود.

او با تاکید بر اینکه ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی باید در اولویت باشد افزود: زمانی که صحبت از توسعه بخش کشاورزی می‌شود، باید صنعت و تجارت هم توسعه یابد درغیر این صورت، کار‌ها به نتیجه نخواهد رسید.

استاندار خراسان شمالی، خرده مالک بودن را از دیگر مشکلات کشاورزی استان عنوان کرد و گفت: خرده مالک بودن، بخش کشاورزی استان را با مشکلات زیاد روبه رو کرده و سبب شده تا توسعه مکانیزاسیون این بخش به سادگی محقق نشود.

او افزود: در این زمینه، باید تعاونی‌هایی تشکیل شود تا این مشکل حل شود.

او با تاکید بر لزوم آموزش به کشاورزان گفت: بیشتر روستاییان بی سواد و یا کم سواد هستند بنابراین باید جهاد کشاورزی با همکاری آموزش و پرورش، نرخ باسوادی را در میان این قشر افزایش دهد تا فراگرفتن آموزش‌های کشاورزی هم راحت‌تر میسر شود.

شجاعی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به لزوم توسعه کشت محصولات کم آب طلب افزود: کشت محصولات پرآب طلب با شرایط کشور و استان همخوانی ندارد.

او خاطر نشان کرد: در این زمینه، توسعه کشت‌های گلخانه ای، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تلاش داریم تا توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای محقق شود.

استاندار خراسان شمالی به پتانسیل‌های استان در پرورش اسب اصیل ترکمن اشاره کرد و گفت: پرورش اسب اصیل ترکمن، بدون برگزاری جشنواره و مسابقه فایده‌ای ندارد، برای ایجاد رونق در این صنعت، باید ایجاد پیست سوارکاری هم مورد توجه باشد.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد.

انتهای پیام/ ر

تا مهرماه امسال ۱۰۰ طرح در حوزه کشاورزی آماده ارائه باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.