رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: کتاب تحلیل داده‌های کیفی با استفاده از نرم فزار، ان وی وو ( nvivo) چاپ و منتشر شد.

معصومه طباطبائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: برای اولین بار در کشور کتاب تحلیل داده‌های کیفی با استفاده ازنرم افزار ان وی وو ( nvivo) ورژن دوازده، توسط دکتر سید حسن حاتمی نسب عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد چاپ و منتشر شد.

طباطبائی افزود: با توجه به توسعه روش‌های تحقیق کیفی در پژوهش‌های علوم انسانی و نقش پررنگ نرم‌افزار‌های کاربردی در این حوزه، و همچنین نبود راهنمای فارسی برای نسخه‌های جدید نرم افزار nvivo، کمبود یک منبع کاربردی در این زمینه بسیار برجسته است.

طباطبائی خاطر نشان کرد: هدف از تالیف این کتاب کمک به اجرای روش‌های تحقیقی کیفی در تحقیقات و بویژه پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه علوم انسانی به خصوص گرایش‌های مختلف مدیریت، روان‌شناسی و علوم اجتماعی و تسهیل استفاده از این نرم افزار در حوزه تحقیقاتی است.

او عنوان کرد: مواردی، چون کاربرد‌ها و خروجی‌های گرافیکی و نمودار‌های و جداول آماری مختلف، قابلیت تحلیل متن، صدا و تصویر، کدگذاری خودکار و همچنین کدگذاری وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی از قابلیت‌های متمایز نسخه جدید نرم‌افزار محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: کتاب تحلیل داده‌های کیفی با استفاده ازنرم افزار nvivo ورژن ۱۲ در یکصد و ده صفحه و در پنج بخش متنوع و کاربردی و تحت نظارت انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی یزد، به منظور آشنایی بیشتر کارکردی‌ها مختلف نرم افزار و ارتقاء سطح یادگیری دانشجویان و اساتید تألیف و چاپ گردیده است.

طباطبائی گفت: انتشار پنج کتاب، چاپ مقالات متعدد در مجلات معتبر علمی-پژوهشی داخلی و بین المللی، کسب عناوین پژوهشگر برتر واحد یزد در سال ۹۶، پژوهشگر برتر استان یزد در سال ۹۷، مولف برگزیده علوم انسانی کشور (جشنواره فرهیختگان) در سال ۹۷ و سابقه مدیریت مرکز رشد و فناوری دانشگاه در سال‌های ۹۶و۹۷ از فعالیت‌های علمی و پژوهشی این استاد برجسته می‌توان برشمرد.

انتهای پیام/ غ

کتاب تحلیل داده‌های کیفی با استفاده از نرم فزار، ان وی وو  چاپ و منتشر شد

برچسب ها: دانشگاه آزاد ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.