فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: در چهارماهه‌ی نخست امسال بیش از ۲۵ هکتار از اراضی ملی از زمین خواران باز پس گرفته شد.

رهایی بیش از ۲۵ هکتار از اراضی ملی از چنگال زمین خوارانسرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: نیرو‌های یگان حفاظت در چهار ماهه اول امسال بیش از ۲۵ هکتار از اراضی ملی را در قالب تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و اجرای احکام قضایی از دست متصرفان به اراضی ملی آزاد نموده اند.

سرهنگ مختومی افزود: در سال گذشته با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره، ۸۱۰ هکتار از اراضی ملی استان که از سوی افراد سودجو و فرصت طلب به صورت غیرقانونی تصرف شده بود، با هماهنگی قضایی و مردم خلع ید شد.

او با بیان اینکه بیشتر دست درازی‌ها به اراضی ملی در مناطق ییلاقی استان صورت گرفته است، اظهارداشت: تفت، مهریز، خاتم و ابرکوه به ترتیب مناطقی هستند که بیشترین تصرفات را به علت شرایط آب و هوایی مساعد به خود اختصاص داده اند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تصرف، تخریب، دیوارکشی و گودبرداری اراضی ملی از طریق شماره تماس رایگان به ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اعلام کنند.

انتهای پیام/ غ

جولان زمین خوران در ییلاقات یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.