امام جمعه کرمانشاه گفت: خون دل‌ها خورده‌ایم تا بتوانیم دشمن را به زانو درآوریم، مبادا برخی‌ها موجبات ضعف و سستی آن را فراهم کنند؛ سازش و هراس از دشمن ممنوع است.

سازش و هراس از دشمن ممنوع استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه با تاکید رعایت تقوا در جامعه اسلامی، اظهار داشت: بندگی خداوند، انسان را از تعلقات دنیوی و هر آنچه که او را به دنیا وابسته می‌کند دور نگه می‌دارد.

امام جمعه کرمانشاه افزود: در آیات قرآن مکرر خصوصیاتی به مومنین توصیه می‌شود، از جمله آن‌ها سفارش به ایمان و عمل صالح است؛ چراکه جامعه بدون ایمان، عمل صالح و امر به معروف و نهی از منکر عزتمند نخواهد شد.

او با اشاره به هدف قیام ابا عبدالله الحسین (ع)، گفت: زنده کردن سیره پیغمبر اکرم (ص) و احیای امر به معروف و نهی از منکر هدف اصلی امام حسین (ع) بود.

علما پیروزی انقلاب اسلامی را برآمده از باور به عاشورای حسینی دانست و گفت: انقلاب اسلامی با تکیه بر نهضت عاشورا و فکر حسینی در مقابل استکبار و استعمار ایستاد و با آن مبارزه کرد: مسئولان این نکته را فراموش نکنند که انقلاب با خون مردم به اقتدار رسیده است.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: برای انقلاب سرمایه‌گذاری‌ها شده و به این راحتی‌ها به این اینجا نرسیده است؛ خون دل‌ها خورده‌ایم تا بتوانیم دشمن را به زانو درآوریم، مبادا برخی‌ها موجبات ضعف و سستی آن را فراهم کنند.

او با اشاره به آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری، افزود: سازش نکردن، هراس نداشتن و زیربار حرف زور دشمن نرفتن آن چیزی است که امامین انقلاب، مکرر دولت‌ها را به آن تذکر داده‌اند.

علما بی بصیرتی مردم را عامل اصلی شکست خواند و گفت: در جریان اتفاقات اخیر در بحث مذاکرات، اگر باور به این داشته باشیم که می‌شود به اروپایی‌ها اعتماد کرد عین بی‌بصیرتی است، چرا که اروپایی‌ها نوکر آمریکا هستند و اهداف آنان را دنبال می‌کنند.

انتهای  پیام/ز

 

پیروزی انقلاب اسلامی برآمده از باور به عاشورای حسینی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.