امام جمعه موقت استان کرمانشاه گفت: تعاون به معنی این است که جامعه در خدمت یکدیگر اسباب رشد و ترقی جامعه را فراهم کند و به معنی این نیست که یک جامعه در خدمت یک قشر خاص باشند.

جامعه نباید در خدمت یک قشر خاص باشدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  امام جمعه موقت کرمانشاه در خطبه‌های نماز سیاسی-عبادی نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: تعاون و همیاری باعث رشد و پیشرفت جامعه خواهد شدتعاون به این معنی است که جامعه در خدمت یکدیگر اسباب رشد و ترقی را فراهم کند و به معنی این نیست که یک جامعه در خدمت یک قشر خاص باشد.

او افزود: خداوند مردم را به تعاون در امور دنیوی و اخروی فرا می‌خواند و مردم باید در علم، سازندگی در جامعه، حفظ مملکت، حفظ بهداشت، حفظ طبیعت، حفظ امنیت در جامعه و تامین معیشت یکدیگر همکاری داشته باشند.

آیت الله حجتی با اشاره به نقش مهم مسئولین در جامعه اظهار داشت: در طول تاریخ هیچ‌گاه مشاهده نشده که پیامبری کار پیامبر قبل از خود را نقض کند؛ بلکه پیامبران در تصدیق یکدیگر ظاهر شده و راه یکدیگر را برای رشد جامعه دنبال کرده‌اند و این مهم باید مد نظر مسئولین قرار گیرد.

او با بیان این امر که تعاون در امور مادی و معنوی است، گفت: مساله امر به معروف و نهی از منکر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این امر نشان دهنده اهمیت تعاون در امور معنوی است.

او ادامه داد: این همکاری در امور منفی ممکن است بسیار کوچک و حقیر به نظر برسد، همانند منتشر کردن یک خبر کذب در فضای مجازی یا دامن زدن به فساد‌ها در فضای مجازی، اما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

آیت الله حجتی در خطبه دوم با اشاره به کسب روزی حلال در جامعه خاطر اشاره کرد و گفت: ثروت بد نیست بلکه ثروتی که از راه دزدی؛ اختلاس و یا مال نا مشروع کسب شده باشد حرام است.

انتهای  پیام/ز

 

تعاون و همیاری باعث رشد و پیشرفت جامعه خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.