رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان باغملک گفت: مراسم عزاداری سوگواری، ویژه ایام شهادت امام حسین (ع) در این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رسول شیخ نیا رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان باغملک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مساجد و تکایای این شهرستان با برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع)، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و سینه زنی از ساعت ۲۱ و ۳۰ شب به مدت ۱۰ شب میزبان عزاداران و سوگواران حسینی است.

او با اشاره به برپایی ۱۰ خیمه عزاداری ویژه خواهران در ۲ شهر و ۳ بخش این شهرستان تا شب عاشورا اظهار داشت: همچنین گردهمایی هیات عزاداری در تپه شهدای گمنام محله کوی درویشان شهرستان باغملک در روز‌های هفتم و هشتم ماه محرم از دیگر برنامه‌های مذهبی این ایام است.

حجت الاسلام شیخ نیا درخصوص برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی در این شهرستان بیان کرد: عصر روز تاسوعا، تمامی هیئت‌های عزاداری این شهرستان با برگزاری هیئت‌های نوحه خوانی و سینه زنی به طرف بهشت آباد حرکت می‌کنند.

این مقام مسئول، افزود: همچنین صبح روز عاشورا، هیئت‌ها در امامزاده قاسم علی تجمع کرده و به نوحه خوانی و سینه زنی می‌پردازند و نماز ظهر عاشورا به امامت حجت الاسلام هاشمی نژاد امام جمعه باغملک در این مکان مقدس اقامه خواهد شد.

انتهای پیام/گ

برگزاری مراسم عزاداری در باغملک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.