رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شوشتر گفت: ۲۹۵ هیات عزاداری این شهرستان در سامانه طوبی ثبت شده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام عسکر مهدوی کیا رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شوشتر گفت: دارالمومنین شوشتر یکی از شهر‌های پیشگام استان خوزستان در مناسبت‌های مذهبی به ویژه ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان است.

او با اشاره به فعالیت ۵۰۰ هیات عزادار حسینی در این شهرستان بیان کرد: از این تعداد ۲۹۵ هیات در سامانه طوبی ثبت شده اند.

حجت الاسلام مهدوی کیا به اعزام ۲۵۰ مُبلِّغ و مُبلغه از ابتدای ماه محرم به نقاط مختلف شهری و روستایی این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: این مبلغان هم اکنون مشغول به فعالیت هستند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شوشتر در ادامه افزود: محرم در این شور و حال خاصی دارد و با برافراشتن پرچم متبرک به عتبات عالیات در شب اول محرم، آیین‌ها و سنت‌های عزاداری آغاز می‌گردد.

این مقام مسئول اظهار کرد: هیات‌ها و دسته‌های عزاداری شوشتر روز هفتم محرم را به سمت مرقد علامه شیخ محمدتقی شوشتری"ره"، روز هشتم مقام عباس"ع"، روز نهم بقعه براءبن مالک و روز عاشورا نیز به سمت بقعه متبرک امام زاده عبدا... حرکت می‌کنند وبه عزاداری می‌پردازند.

حجت الاسلام عسکر مهدوی کیا اذعان داشت: آیین نمادین ۳ روزه شهدای دشت کربلا نیز هر ساله در روز ۱۲ محرم با حرکت هیات‌های عزاداری به سمت بقعه متبرکه امامزاده عبدا... برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

لزوم ثبت هیات‌های عزاداری در سامانه طوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.