مدیر عامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از انسداد ۲۸۵ حلقه چاه غیر مجاز آب در استان خبر داد.

انسداد ۲۸۵ حلقه چاه غیر مجاز آب در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،علی داودی مهر،مدیر عامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت : ۳۸۱۷ چاه در حال بهره برداری در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۵۲۷ چاه دارای پروانه بهره برداری است.

داودی مهر با بیان اینکه ۱۰۰۵ چاه آبی استان نیز فاقد پروانه بهره برداری است، افزود: در طول سال‌های اخیر و با توجه به حکم‌های قضائی صادر شده، پلمپ و پرسازی ۲۸۵ حلقه چاه غیر مجاز عملیاتی شد.

او در ادامه گفت: پر سازی چاه‌های غیر مجاز بخشی از طرح ملی احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی بوده و هدف گذاری‌هایی در این راستا شکل گرفته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان از برنامه ریزی بر اساس قانون برنامه ششم توسعه در محور کنترل چاه‌های غیر مجاز خبر داد و افزود: برای سال جاری نیز پرسازی و مسلوب المنفعه کردن ۷۰ حلقه چاه غیر مجاز با توجه به عدم اقدام برای ارائه مدارک و طی مراحل صدور پروانه در زمان حفر اجرایی خواهد شد.

او گفت: این چاه‌ها در حوزه شهری، روستایی و صنایع بوده و برنامه تکمیل پرونده نیز با هماهنگی انجام گرفته با هدف صدور مجوز در دستور کار قرار گرفت که به دلیل عدم ارائه مدارک در زمان حفر، امکان صدور مجوز محقق نشده و در جلسه صیانت از منابع آبی پرسازی این چاه‌ها مورد تصویب قرار گرفته است.

انتهای پیام/پ

انسداد ۲۸۵ حلقه چاه غیر مجاز آب 

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.