فرمانده انتظامی خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای از زائران و مجاوران امام رضا(ع) خواست همچون همیشه در سوگواری‌های محرم و صفر با پلیس همکاری داشته باشند.

اطلاعیه پلیس خراسان رضوی در ماه محرم/تاکید بر لزوم همکاری مردم با پلیسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در متن این اطلاعیه آمده است: محرم با درخشش خون پاک و مطهر سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش درس حق طلبی، ظلم ستیزی، عدالت جویی، اخلاق محوری و معرفت انسانی و صبر و شجاعت و آزادگی را نقشه راه بشریت قرار داد.

آزادمردان با تمسک و اعتماد بر این درس‌ها مسیر سعادت را در دنیای پر از آشوب که تهدیدات و خطرات و حوادث زیادی جامعه انسانی را محاصره کرده است، با اعتقاد راسخ طی می‌کنند.

اینک در این برهه خطیر از زمان با درک مفهوم و عیار فرمایش معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که انقلاب اسلامی را در امتداد نهضت حسینی بنا نهاد و سفارش بر پاسداشت محرم و صفر برای زنده بودن اسلام داشت فریضه و تکلیف مهم سوگواری‌های باشکوه حسینی را حفظ و با هوشمندی به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

در این حماسه وحدت و اخوت با پرچمداری ولایت فقیه باید هوشیار و مراقب باشیم تا ضمن حفظ حرمت‌ها و حریم ها، شان و جایگاه نهضت و قیام امام حسین (ع)، به رونق سوگواری‌های محرم و صفر با شور و شعور انقلابی و اسلامی بیفزاییم.

بی تردید شناخت خرافات و آئین‌های خرافی یکی از اصول اساسی برای حرمت گذاری به منزلت و شان عزاداری حسینی می‌باشد و باید جریان‌های انحرافی که با قمه زنی و استفاده از آلات و ادوات نامتعارف موسیقی، استفاده از تصاویر خرافی و رفتار‌های موهن را از بین ببریم و با توجه به احترام به نظم و عبور و مرور ترافیکی و توجه به اصول ایمنی و مراقبتی از هرگونه رفتاری که منجر به بی نظمی و مزاحمت برای شهروندان شده و یا می‌تواند حوادثی را در پی داشته باشد، آگاهانه پیشگیری و خودداری کنیم.

فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با اهتمام جدی و استفاده از حداکثر توان خود به پشتوانه همکاری زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی و مردم ولایی و انقلابی این استان، برقراری نظم و امنیت و خدمت به شهروندان را با افتخار بر دوش گرفته است تاشاهد شور و شکوه این عزاداری‌های میلیونی در محرم و صفر امسال باشیم.

از شهروندان عزیز، مسئولان هیئات مذهبی و تکایا انتظار داریم ضمن همکاری بیش از پیش با خدمتگزاران خود در پلیس رضوی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند، پلیس نیز با هرگونه حرمت شکنی و بی نظمی برابر قانون برخورد خواهد کرد.

امیدواریم با عمل به پیام‌ها و آموزه‌های فرهنگ حسینی و روحیه زینبی و مکتبی نقش خود را در انجام تکالیف و مسئولیتی که داریم به خوبی ایفا کرده و پاسدار واقعی حریم ولایت و امنیت باشیم.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

مردم با پلیس در ایام محرم همراهی کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.