معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری ویژه برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی خبر داد.

ویژه برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ظهر امروز در نشستی خبری گفت: برنامه‌های متعدد فرهنگی و تبلیغی برای زائران و مجاوران حرم رضوی تدارک دیده شده است.

او ادامه داد: روزانه بیش از ۲۰ جلسه سخنرانی و بیان معارف حسینی با حضور سخنرانان برجسته کشوری در رواق‌های امام خمینی (ره)، دارالحجه، دارالاجابه و شبستان نهاوندی، میلانی و رواق حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی و آیت‌الله محسن کازرونی و حجج الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، محمدرضا رضایی‌تهرانی، وحید حجتی، حسین حلوائیان، سید محمود مدنی، قاسم سوری، سیدجعفر طباطبایی، رضا علی عزیزی، سیدرضا اکرمی، مرتضی حمیدی و علی‌اصغر فاضلی از جمله سخنرانان حرم رضوی در دهه اول محرم هستند.

شریعتی نژاد افزود: قبل و بعد از هر وعده سخنرانی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ذکر سجایا و مناقب امام حسین (ع) و یاران باوفایشان خواهند پرداخت.
بیشتر بخوانید:نصب پرچم عزا بر سردر مغازه‌های منتهی به حرم رضوی
او ادامه داد: ویژه برنامه‌های ایام سوگواری در دهه اول محرم همه روز بعد از نماز صبح و قبل و بعد از نماز ظهر و مغرب در اماکن متبرکه رضوی برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی درباره برنامه‌های روضه‌خوانی و سینه‌زنی در حرم مطهر رضوی نیز گفت: مراسم مرثیه‌سرایی و عزاداری با حضور مداحان و ذاکران برجسته اهل بیت (ع) در قالب ویژه برنامه «شکوه ایثار» هر روز بعد از نماز صبح، قبل و بعد از نماز ظهر و مغرب در صحن جامع رضوی، رواق بزرگ امام خمینی (ره)، ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد، شبستان معارف حسینی، رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی و رواق حضرت زهرا (س) برپا می‌شود.

شریعتی نژاد با اشاره به زمان برگزاری محفل شیرخوارگاه حسینی در حرم مطهر افزود: محفل شیرخوارگان حسینی ۱۵ شهریورماه به صورت همزمان در حرم مطهر رضوی و سراسر کشور و جهان از ساعت ۸ تا ۱۰ در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: در این مراسم ۳۵ هزار دست لباس ویژه شیرخوارگان که در کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان واقع در مسجد صدیقی‌ها تهیه شده، از ساعت ۵ صبح در ورودی‌های حرم مطهر توزیع می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی درباره برگزاری برنامه احلی من العسل گفت: نوجوانان عزادار حسینی نیز شنبه ۱۶ شهریورماه در صحن جامع رضوی از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱ تشکیل خواهند داد.

شریعتی‌نژاد با اشاره به برگزاری ۹۰ برنامه ویژه خواهران در دهه اول افزود: در این دهه جلسات سخنرانی و روضه نیز ویژه خواهران، قبل و بعد از نماز ظهر و عصر و قبل از نماز مغرب و عشاء در رواق‌های دارالحکمه، درالحجه، حضرت زهرا (س) و رواق حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی، قرائت زیارت حضرت ابوالفضل (ع) در روز تاسوعای حسینی و قرائت زیارت عاشورا و زیارت امین الله و سخنرانی آیت‌الله علم الهدی برنامه‌هایی است که در روز تاسوعای حسینی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی از ساعت ۴:۳۰ صبح تا ۱۳ برگزار می‌شود. همچنین ویژه برنامه آئین خطبه‌خوانی شب عاشورای حسینی در صحن انقلاب اسلامی، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با نوحه‌خوانی و شمع‌گردانی و قرائت خطبه برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی، قرائت زیارت عاشورا به صورت کامل با صد لعن و صد سلام، برگزاری آئین مقتل خوانی و انجام سخنرانی توسط آیات عظام از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده آستان قدس رضوی در روز عاشورا است که از ساعت ۴:۳۰ صبح تا ۱۵ در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شوند.

شریعتی نژاد افزود: ۱۹ شهریورماه نیز ویژه برنامه‌های عزاداری و سوگواری شام غریبان حسینی و حرکت کاروان خدام به سمت حرم مطهر رضوی از محل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی به مناسبت محرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.