مدیر امور انتظامات آستان قدس رضوی گفت: در روز ۲۸ ذی‌الحجه حرم مطهر رضوی سیاه‌پوش شد و حرم منور رضوی تا سوم ربیع‌الاول نقاره‌خوانی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  روح‌الله رنجبر مدیر امور انتظامات آستان قدس رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: برنامه‌های معاونت اماکن متبرکه آستان قدس رضوی در ماه‌های محرم و صفر که از ۲۶ ذی‌الحجه آغاز شد، در نخستین گام  پرچم متبرک امام رضا (ع) به ۲۱۰ هئیت شهرستانی، ۵۰ هیئت مشهد و ۵ هئیت خارجی  اهدا شد و در ادامه تعویض پرچم گنبد و پوش ضریح را داشتیم که در این برنامه نیز به ۸ هیئت برتر پرچم متبرک امام رضا (ع) اهدا شد.

او ادامه داد: در روز ۲۸ ذی‌الحجه حرم مطهر رضوی سیاه‌پوش شد و تا سوم ربیع‌الاول که عزاداری داریم نقاره‌زنی نخواهیم داشت.

مدیر امور انتظامات آستان قدس رضوی با بیان اینکه ۳۶ هزار لباس شیرخوارگان و ۵۰ هزار بطری آب در محفل شیرخوارگان حسینی توزیع می‌شود، گفت: این توزیع‌ها توسط نیرو‌های خواهر انتظامات حرم مطهر رضوی انجام می‌شود و خدمات از ۲ ساعت قبل از مراسم تا ۲ ساعت پس از آن ادامه می‌یابد.

رنجبر افزود: در شب‌های عاشورا و شام غریبان ۵ هزار خادم امام رضا (ع) به عزاداری و خطبه‌خوانی می‌پردازند و در این ایام به‌ویژه روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی کشیک‌های کمکی را فعال کرده‌ایم تا خدمات به زائران و مجاوران رضوی و عزاداران حسینی سریع و بی‌وقفه انجام شود.

او ادامه داد: یگان حفاظت حرم مطهر رضوی در این ایام به‌صورت ویژه فعال است تا عزاداران حسینی بدون هیچ گونه دغدغه‌ای در کمال آرامش به عزاداری خود بپردازند؛ تمامی گیت‌های بازرسی در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی باز است تا دسته‌های عزاداری سریع و بدون توقف وارد حرم مطهر رضوی شوند؛ همچنین پارکینگ‌های این مکان مقدس در روز‌های از شب تاسوعای حسینی و تا شب شام غریبان تعطیل است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

حرم رضوی  تا سوم ربیع‌الاول  نقاره‌زنی نخواهد داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.