مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حضور گردشگران سلامت در مشهد از رشد چشمگیری برخوردار بوده، پارسال از ۵۶ ملیت در مشهد بیمار پذیرش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد اسماعیل خیامی مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حضور گردشگران سلامت در کلانشهر مشهد در سال‌های اخیر از رشد چشمگیری برخوردار بوده و پارسال از ۵۶ ملیت در مشهد بیمار پذیرش شده است.

او ادامه داد: پارسال افزون بر ۲۰ هزار نفر از مراکز بستری و جراحی محدود در مشهد خدمات درمانی در حوزه‌های مختلف نظیر بیماری‌های زنان، قلبی و عروقی، جراحی‌های مختلف از جمله چشم و بینی دریافت کرده اند و طبق برآورد‌ها افزون بر ۱۰۰ هزار نفر هم از خدمات سرپایی، تشخیصی و درمانی استفاده کرده اند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دریافت تعرفه‌های پزشکی برای بیماران خارجی در بخش خصوصی تا سقف چهار برابر تعرفه بیماران داخلی بلامانع است.

خیامی افزود: تعرفه‌های گردشگری سلامت در مراکز دولتی، غیر دولتی، خصوصی و عمومی با هم متفاوت است که برای هر یک از مراکز درمانی مذکور در بخش‌های سرپایی، بستری و تشخیصی سقف تعرفه‌های مشخصی تهیه شده و با تصویب هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال اجرا است.

او تصریح کرد: در ارائه خدمات به بیماران خارجی در مراکز و موسسات پزشکی باید از ظرفیت‌های مازاد استفاده کرد و در ثانی باید به گونه‌ای اقدام کرد که موجبات نارضایتی بیماران داخلی را فراهم نیاورد البته مردم عزیز هم بایستی به منظور رونق و توسعه صنعت توریسم درمانی در خراسان رضوی تعامل، همکاری و مشارکت کنند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر تعداد ۱۲ بیمارستان و دو مرکز جراحی محدود در مشهد مجوز گردشگری سلامت را دارند و دو بیمارستان و دو مرکز جراحی محدود دیگر نیز ارزیابی هایشان در حال بررسی است.

خیامی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده به منظور گردشگری سلامت در خراسان رضوی، افزود: تشکیل کمیته گردشگری سلامت استان به ریاست استاندار خراسان رضوی، ایجاد شرکت‌های گردشگری سلامت برای ارائه خدمات مورد نیاز به بیماران، ایجاد انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت، تدوین و تصویب سقف تعرفه‌های گردشگری سلامت و الزامی کردن دریافت مجوز برای پذیرش بیماران خارجی در بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود، از این جمله است.
 
انتهای پیام//ف.س

 

تعرفه‌های پزشکی بیماران خارجی تا سقف چهاربرابر بیماران داخلی منعی ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.