وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بیمه مرکزی باید تمرکز خود را در افزایش تنوع و دامنه پوششی بیمه‌ها بیشتر کند.

پوشش بیمه ای باید متنوع باشد / صندوق بیمه‌ای بلایایی طبیعی در مسیر تحققبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی  در حاشیه نشست مجمع عمومی بیمه مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس گزارشی که بیمه مرکزی در جلسه مجمع عمومی ارائه داد، ۲ مطلب عمده را می‌توان تعریف کرد. این گزارش نشان دهنده این است که روند حرکت بیمه مرکزی در هوشمندسازی و جانمایی بیمه در میان مردم بسیار خوب بوده است.

او تاکید کرد:  با اینکه از عدد ضریب نفوذ بیمه چندان راضی نیستم، اما حرکت رشد این ضریب مطلوب و بسیار خوب است. هرچند فاصله‌ها با جهان زیاد است باید فکری به حال پر شدن خلاء‌های موجود در بیمه‌ها کنیم.

دژپسند تاکید کرد: نکته دیگر قبل تقدیر در صنعت بیمه ایران این است که فعالیت‌های حوزه بین الملل بیمه مرکزی نیز بسیار مطلوب بوده است، عقد قرارداد‌ها و پیمان‌های دو جانبه و چند جانبه به ما کمک می‌کند تا  روابط تجاری با ایمنی کامل، برای تجارت اقلام و خدمات از جمله خدمات گردشگری رخ دهد. هم اکنون با چند کشور قرارداد دو جانبه  منعقد کردیم و چند کشور نیز در دست اقدام داریم.


بیشتر بخوانید: عرضه ارز به بازار تقویت شد / روند ادامه دار کاهش نرخ اسعار مسافرتی


این مقام مسئول بیان کرد: تحولات فناوری بیمه جهش خوبی داشته است، اما اگر بخواهیم رویکرد امسال وزارت اقتصاد که همان هوشمندسازی است را در نظر بگیریم باید یک تحولات پایه‌ای صورت بگیرد تا به سمت بیمه هوشمند برویم، صنعت بیمه این قابلیت را دارد تا جایی که می‌تواند  در تامین مالی بلند مدت و میان مدت هم ایفای نقش کند.

او بیان کرد: بحث جدی صنعت بیمه، توسعه بخشیدن به این صنعت است با اینکه اقدامات خوبی رخ داده است اما تاکید می‌کنم بیمه مرکزی تمرکز خود را در افزایش تنوع و دامنه پوششی بیمه‌ها بیشتر کند.

دژپسند گفت: صنعت بیمه ما صنعتی مدرن است و کشور‌های منطقه آن را قبول دارند، ولی باید به سمت خدمات نو و بومی سازی حرکت کنیم.

او افزود: برنامه ششم توسعه ضریب نفوذ را ۷ درصد برنامه ریزی کرده است البته شاید این عدد تندبه نظر برسد، اما ضریب نفوذ  ۲.۸  که مربوط به حال است نیز با عدد برنامه ریزی شده بسیار فاصله دارد. بکارگیری فین تک‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش ضریب نفوذ داشته باشد.

دژپسند گفت: متاسفانه در برخی زمینه‌های بیمه‌ای، وجود فساد احساس می‌شود، ولی خوشبختانه سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی برای کاهش فساد بسیار جدی است.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت صندوق بیمه بلایای طبیعی گفت: صندوق بیمه بلایای طبیعی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و  به شورای نگهبان رفته است، با توجه آن که دولت هزینه این رفت و آمد را بر عهده گرفته است مطمئنیم به زودی این طرح در شورای نگهبان تایید و به دست بیمه مرکزی سپرده می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: برای معرفی این صندوق بزرگ از ریاست بیمه مرکزی درخواست برنامه‌ای جامع کرده‌ام تا برای ابلاغ آن به صورت طرحی ملی برنامه‌ها و اطلاع رسانی‌های خوبی صورت پذیرد. مردم باید بدانند مشارکت در این صندوق برای همه کشور مفید واقع خواهد شد. به محض اینکه شورای نگهبان اعلام کند بیمه مرکزی آمادگی اجرای آن را دارد.

انتهای پیام/

فساد در برخی رسته های بیمه ای احساس می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار