رئیس حزب کارگر انگلیس از موضع گیری منفعلانه دولت این کشور در قبال خروج یکجانبه آمریکا از برجام انتقاد کرد.

انتقاد کوربین از موضع منفعلانه دولت انگلیس در قبال برجامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر انگلیس، از موضع‌گیری منفعلانه دولت این کشور در قبال خروج یکجانبه آمریکا از برجام انتقاد کرد.

کوربین خطاب به بوریس جانسون گفت: نخست وزیر درباره ایران کوتاهی کرده و تصمیم ترامپ برای از بین بردن یک طرفه توافقنامه هسته‌ای ایران را محکوم نکرده است. در حالی که این توافقنامه مورد توافق بین المللی بود.

کوربین این اظهارات را در جلسه مجلس عوام انگلیس درخصوص برکسیت، بیان می‌کرد. او افزود: این (تصمیم ترامپ) بحران کنونی را ایجاد کرده است و اکنون این خطر احساس می‌شود که به سمت یک مناقشه عمیق‌تر سوق پیدا کند.

کوربین گفت آیا نخست وزیر در نظر دارد با شرکای اروپایی کار کند تا توافقنامه هسته‌ای ایران را اعاده و در خلیج (فارس) تنش زدایی کند؟ او تاکید کرد حزب کارگر از طریق سازمان ملل تلاش خستگی ناپذیری می‌کند تا توافقنامه هسته‌ای ایران (برجام) بدون مذاکره دوباره به حالت نخست بازگردد و تهدید‌ها در خلیج (فارس) از بین برود. دیپلماسی کارآمد باید پیروز شود نه اینکه تهدید‌ها و جار و جنجال‌ها.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۸
تنها كسي كه ميتونه انگليس رو از برزخ برگزيت نجات بده همين باباست
آخرین اخبار