امام جمعه مشهد گفت:از مقابله دستگاه قضا با جریان قدرت و ثروت با حرکتی اندیشمندانه، قدردانی می کنم.
 
رسالت اصلی دستگاه قضا مبارزه با جریان‌های قدرت و ثروت است/قوه قضائیه باید در برابر انحرافات اخلاقی موضع قاطعانه داشته باشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: رسالت اصلی دستگاه قضا، مبارزه با جریان‌های قدرت و ثروت است و نتیجه سلطه و حاکمیت این جریان در سرنوشت مردم، توسعه شهوت‌رانی‌ها و و تضعیف فطریات انسانی بشر است و اگر بنا شد این واقعیت بر جامعه مسلط بشود دیگه جامعه انسانی نخواهد بود.

او تصریح کرد: یک اندیشکده آمریکایی در هفته گذشته یک سلسله تحقیقاتی انجام گرفته بود که به کاخ سفید و به رئیس جمهور آمریکا در مقابله با ایران، اعلام خطری شده بود که نظامی که در ایران تشبیه شده است، نظام برخاسته از یک اندیشه است.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران معلول قدرت‌یابی یک جریان سیاسی نیست، منشا پیدایش اندیشه‌ای است که در چندین قرن گذشته به وسیله رهبر شیعیان در قالب انقلاب پی‌ریزی شده و آن این است که بایستی در راستای اجرای احکام و ارزش‌های دینی و در مقابله ضد ارزش‌ها و اندیشه‌های ضد دینی انسان‌ها تا مرز همه چیز دادن بایستد، این نظام براساس این اندیشه به وجود آمده است.

آیت الله علم الهدی افزود: مردم ایران هم این نظام را قبول کردند، معنای آن این است این اندیشه را پذیرفتند و شاهد این قضیه ۸ سال جنگ تحمیلی است، در آن پیام هم به کاخ سفید گفته شده بود که اگر شما می‌خواهید به سرنوشت صدام دچار نشوید با این‌ها مقابله نکنید، این واقعیتی است که دشمنان ما هم درک کردند.

او تصریح کرد: مقابله با جریان قدرت و ثروت با حرکت اندیشمندانه و مدبرانه قوه قضائیه در این کشور آغاز شده است و سرآغاز قطعی امیدواری مردم در برابر همه مشکلاتی است که در زندگی خودشان دارند؛ ارزش قطعی این است که مردم در قالب این امیدواری ماهیت این نظام را تشخیص دادند.

امام جمعه مشهد گفت: کارنامه فعالیت ۵ سال حجت‌الاسلام مظفری در خراسان رضوی و همیاری و کار‌های بسیار غیورانه دادستان استان سبب شده در همه موضع‌گیری‌های اجتماعی در این استان خاصیت پیش‌برندگی وجود داشته باشد.

آیت الله علم الهدی افزود: در حرکت‌هایی که برخلاف هویت این شهر از نظر منکران صورت می‌گرفت هم دادستان محترم و هم شخص رئیس کل دادگستری با یک اندیشمندی و تدبیر ویژه این مشکلات را برطرف می‌کردند تا جایی که قوه قضاییه به عنوان یک جریان پرصلابت در برابر همه انحراف‌های اخلاقی موضع قاطعانه داشت.
 
انتهای پیام//ف.ش
 
 

نظام اسلامی ایران معلول قدرت‌یابی یک جریان سیاسی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار