دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: در طرح ساماندهی معتادین متجاهر، ۷۰۰ نفر از شهریور جاری به ظرفیت‌های موجود استان کرمان اضافه و این میزان به ۱۵۰۰ نفر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور لحظاتی پیش در جمع خبرنگاران به ساماندهی معتادین متجاهر اشاره کرد و گفت: ۷۰۰ نفر ظرفیت جدید در ۴ شهرستان از شهریور جاری به ظرفیت‌های موجود استان اضافه و به ۱۵۰۰ نفر می‌رسد.

او افزود: ظرفیت جدید همراه با مهارت آموزی برای معتادان متجاهر برنامه ریزی می شود تا طی آن تولیداتی داشته باشند و با فروش این تولیدات، عوایدش به خودشان برگردد و از سوی دیگر بعد از ورود به جامعه شعلی نیز داشته باشند.

سردار مومنی اجرای طرح یاریگران زندگی به منظور پیشگیری و آموزش در آموزش و پرورش، کمک به ساماندهی ایست و بازرسی، استفاده از دستگاه‌های ایکس ری، کمک به کشف اطلاعاتی را از دیگر اقدامات این ستاد در بحث مبارزه با مواد مخدر در کشور عنوان کرد.

او رسانه‌ها را بازو و این قشر را کمک کاری بزرگ در طرح یاریگران دانست و این را از نقاط مثبت این طرح برشمرد.

سردار مومنی جمهوری اسلامی را در مبارزه با مواد مخدر خدمت مقدم دنیا دانست و تصریح کرد: متأسفانه کشور‌های دیگر همکاری نمی‌کنند.

او با اشاره به حدود ۶۰ تن کشفیات طی ۶ ماه اخیر بیان داشت: مقصد اصلی همه ی اینها به سمت کشور‌های اروپایی بوده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از مصرف ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور خبر داد و گفت: سالانه ۵ درصد اضافه شده است که متأسفانه پرشیوع‌ترین و بیشترین استان مصرف کننده خوزستان است.

سردار مومنی افزود: استان کرمان جزو اولویت‌های ماست که باید برای راه اندازی کمپ زنان کمک کنیم و بنا به نطر استاندار می‌تواند این کمپ‌ها تکمیل و زیادتر شوند.

محمدجواد فدایی، استاندار کرمان نیز در ادامه گفت: براساس پیگیری ها، ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ در استان افزایش یافته و مرکز ترک اعتیاد ویژه زنان با ظرفیت ۵۰ نفر ایجاد و ۲ ایستگاه ایست بازرسی جدید در شهرستان انار و منطقه سیرچ احداث خواهد شد.

او افزود: در حال حاضر تنها سازمانی که معتادین متجاهر را پوشش می‌دهد، بهزیستی است و با توجه به اینکه اعتبارات ملی ظرفیتی نیست تا همه معتادان را پوشش دهد لذا برای دو سال ستاد کل کشور هزینه‌های آن‌ها را پرداخت می‌کند که این کمک خوبی می‌شود.

فدایی تصریح کرد: علاوه بر بهزیستی، ما نیز کمک می‌کنیم تا این معتادان حرفه‌ای را هم بیاموزند.

او از موافقت به منظور راه اندازی کمپ زنان برای ۵۰ نفر خبر داد.  

انتهای پیام/ب

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در جمع خبرنگاران کرمانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار