مهم‌ترین حوادث امروز یازدهم شهریور ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری قاچاقچی پتو در مهران/به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، مهم‌ترین حوادث امروز یازدهم شهریور ماه  سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۸ میلیارد ریال پتوی قاچاق در مهران کشف شد

سردار نور علی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام از کشف خودرو حامل ۴ هزار تخته پتوی قاچاق در شهرستان مهران به ارزش ۸ میلیارد ریال خبر داد.

یاری افزود: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی جندالله هنگام کنترل خودرو‌های عبوری یک دستگاه خودرو ایسوزو را جهت بررسی متوقف کردند.

او اظهار کرد: در بازرسی از این خودرو ۴ هزار تخته پتو قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف که برابر اعلام کارشناسان ارزش این محموله، ۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

یاری یاداور شد: اجرای این گونه طرح‌ها یکی از راهبرد‌های عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف مأموریتی مبارزه با قاچاق کالا در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهاد‌ها و بخش‌ها با نیروی انتظامی ضروری است

۱۶ هکتار از پسماند مزارع کشاورزان ایلام در آتش سوخت

سرهنگ  جمال موسوی فرمانده انتظامی شهرستان ایلام،گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تماس‌های مردمی در خصوص آتش سوزی پسماند کشاورزی در روستای"پاچم دهارون"ماموران پلیس بلافاصله جهت بررسی به محل اعزام شدند.

او افزود: برابر گزارش ماموران اعزامی به محل حادثه، ۱۶ هکتار از محصولات باقی مانده کشاورزی (پیچر) به علت نامعلومی طعمه آتش شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با بیان این که آتش سوزی با تلاش نیرو‌های امدادی، انتظامی و کمک‌های مردمی مهار شد، یاداور شد: تحقیقات پلیسی در خصوص علل و عوامل بروز آتش سوزی در دستور کار است.

کلاهبرداری با سوء استفاده از عناوین اداری

علی جمالی رئیس پلیس فتا ایلام در خصوص کلاهبرداری با سوء استفاده از عناوین اداری در فضای مجازی به شهروندان هشدار داد.

 رئیس پلیس فتا ایلام در این خصوص گفت: کلاهبرداران با درج آگهی‌های تبلیغاتی و معرفی خود به عنوان پرسنل ادارات مختلف دولتی و خصوصی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: در این روش فرد کلاهبردار عنوان می‌دارد منتسب به یکی از ادارات مهم است و به علت نفوذ اجتماعی و اداری قادر است امورات اداری شهروندان را در نهاد‌های مختلف پیگیری و مرتفع نماید.

او اظهار داشت: پس از تماس شهروندان با صاحب انتشار دهنده آگهی، افراد کلاهبردار اعتماد شهروندان را جلب نموده و عنوان می‌دارند در ازای انجام کار‌های اداری بایستی مبالغی را به صورت پیش‌پرداخت و بیعانه به حساب آن‌ها واریز کند.

 جمالی ادامه داد: متأسفانه بعضاً مشاهده می‌شود که شهروندان برای تسریع در انجام کار‌های اداری خود به این افراد اعتماد کرده و مبالغ زیادی را به حساب آن‌ها واریز می‌کنند، اما پس از دریافت وجه، کلاهبرداران دیگر پاسخگوی افراد نیستند و از این طریق دست به کلاهبرداری از شهروندان می‌زنند.

این مقام مسئول بیان کرد: افراد کلاهبردار با هویت جعلی و پوششی در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند که کاربران می‌بایست دقت کنند و با اعتماد بیجا قربانی اهداف آنان نشوند.

رئیس پلیس فتا ایلام ادامه داد: پلیس فتا با کسانی را که در فضای مجازی اقدام به انجام اینگونه کار‌ها می‌کنند ضمن شناسایی، به اتهام سوء استفاده از نام و عنوان جعلی و تشویش اذهان عمومی به محاکم قضایی معرفی می‌کنند.

جمالی یاداورشد: عموم مردم می‌توانند از آخرین هشدار‌های سایبری و روش‌های پیشگیری از جرایم سایبری، از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مطلع شوند.

 

انتهای پیام/با

بسته حوادث

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.