مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۳۰۰۰ تعاونی در این استان فعالیت می‌کنند.

۲۵ درصد از اقتصاد کشور باید در بخش تعاونی‌ها شکل بگیردبه گزارش   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسن عزیزی گفت: در شرایط تحریم و شرایطی که دشمن تلاش می‌کند صادرات نفتی ایران را به صفر برساند الگوی تعاون که از آموزه‌های دینی است بهترین الگوی اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود در کشور ۲۵ درصد از اقتصاد باید در بخش تعاونی‌ها شکل بگیرد، اما شاید به علت درست عمل نکردن مسئولین این مهم هنوز محقق نشده است.

او گفت: در استان کرمانشاه بیش از ۵ هزار تعاونی به ثبت رسیده است، اما تعداد ۳۰۵۰ تعاونی در حال حاضر فعال هستند که اشتغال ۵۰ هزار نفر را بر عهده دارند تعاونی‌های استان تا پایان سال ۹۷ در بدترین شرایط اقتصادی توانستند ۱۲۱ میلیون دلار صادرات به خارج از کشور داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اعضای جمعیت تعاون‌های استان کرمانشاه ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر هستند،بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۰ تعاونی در سطح استان احیا شده است.

این مسئول عنوان کرد: در جشنواره تعاونی‌های برتر ۱۰۰۰ تعاونی ثبت نام کردند و به این لحاظ رتبه اول کشور را به خود اختصاص دادیم، اما بر اساس شاخص‌های تعیین شده تعاونی برتر کشوری نداشتیم.

عزیزی از تشکیل اتاق فکر در اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خبر داد و بیان داشت: در این راستا حاصل هم اندیشی‌ها تهیه سند اشتغال استان بود که یک اقدام شایسته محسوب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ابراز داشت: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با همکاری شرکای اجتماعی حدود ۴۲ هزار نفر ساعت آموزش‌های مختلف را برگزار کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه هر سال شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه هستیم، گفت: تا پایان سال گذشته ۲.۹ درصد و در فصل بهار سال جاری آمار بیکاری استان به ۱۴.۷ درصد رسید و کرمانشاه هم اکنون در رتبه پنجم کشور قرار دارد البته نرخ بیکاری جوانان دانش آموخته دانشگاهی اعداد و ارقام بیشتری را نشان می‌دهد این نرخ در کشور ۱۸.۳ درصد است و در کرمانشاه ۲۸ درصد است که در این راستا بالاترین نرخ کشور را دارد.

وی افزود: حدود ۱۳۵ هزار نفر جامعه بیکار استان را تشکیل می‌دهد که ۵۰ هزار و ۷۵۷ نفر آن‌ها جوان دانش آموخته هستند.

انتهای  پیام/ز

 

 

کرمانشاه هم اکنون در رتبه پنجم کشور قرار دارد

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.