استاندار کرمانشاه گفت:در سال ۹۷ شاهد تصویب یک سند اشتغال جامع بودیم که با تلاش‌های دستگاه‌های مختلف این سند اجرایی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بازوند استاندار کرمانشاه صبح شنبه ۳۱فروردین ماه در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان در سال ۹۸ اظهار داشت:خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته نرخ سالیانه بیکاری استان از ۲۱/۲ درصد در سال ۹۶ به ۱۸/۷ درصد در سال ۹۷ رسیده است که این کاهش بسیار دلگرم کننده است.

وی بیان کرد :این آمار نشان می‌دهد که نه تنها روند افزایشی نرخ بیکاری کنترل شده است بلکه به شرایطی رسیده ایم که شاهد یک کاهش ۲/۵ درصدی باشیم.

وی افزود: این موفقیت نشان داد استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار زیادی است که می‌توان با بهره گیری از آن ها، نرخ بالای بیکاری را بیش از این کاهش دهیم.

بازوند بیان کرد :سرانه اشتغال در صنایع سنگین بین ۷۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان است. شاید اگر در سال ۹۷ منتظر شکل گیری این صنایع بودیم و از توسعه شغل‌های با سرانه پایین غفلت می‌کردیم؛ شاهد بهبودی نرخ اشتغال استان نبودیم.

استاندار کرمانشاه افزود:در سال ۹۸ ایجاد صنایعی که دارای سرانه کلان هستند یکی از اولویت‌های جدی ماست، زیرا شغل‌های ایجاد شده در این حوزه از پایداری بیشتری برخوردارند.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ نیز تداوم کاهش نرخ بیکاری همچنان اولویت اول استان است در همین راستا ۲۰ محور برای اقتصاد کرمانشاه در سال ۹۸ تعریف شده است ین محور‌های ۲۰ گانه بر اساس رهنمود‌های راهگشای رهبر معظم انقلاب تحت عنوان رونق تولید؛ تنظیم شده است.

وی گفت: برای ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال، نیازمند حمایت تمام قد از سرمایه گذاران، کارآفرینان و ثروت آفرینان در استان هستیم و حمایت از این افراد، یک تکلیف برای تمامی مدیران است فساد اداری تنها به مسایل مالی محدود نمی‌شود و مانع تراشی در مسیر سرمایه گذاران و کارآفرینان و طولانی کردن روند دریافت استعلام‌ها هم یک نوع فساد اداری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ز

 

ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال، نیازمند حمایت تمام قد از سرمایه گذاران است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.