معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : در سند اشتغال سال ۹۸ استان دستگاه‌های اجرایی ایجاد حدود ۶۰ هزار شغل تعهد کرده اند، یعنی هر فصل ۱۵ هزار شغل باید ایجاد کنیم که در این راستا باید طرح‌ها و سیاست‌های جدیدی برای رفع موانع اشتغال در استان بیندیشیم.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در نوزدهمین کارگروه اشتغال استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی استان را تهیه بانک اطلاعاتی از مددجویان دانست و گفت : اگر هر دستگاه بر حسب شرح خدمات خود، بداند چه تعداد افراد جویای کار و با چه کیفیتی در استان وجود دارد می‌تواند به راحتی سیاست‌ها و برنامه ریزی‌های اشتغال خود را طراحی و به تعهد خود عمل کند.

وی تهیه بانک اطلاعات مددجویان کار را یکی از برنامه‌های دستور کار دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد اشتغال دانست و گفت : تهیه طرح جامع بانک اطلاعات مددجویان بیکار در هر استان چند سال است در دستور کار مرکز است، ولی هنوز هیچ اقدامی نشده بنابراین دستگاه‌ها منتظر نباشند خود دست به کار شوند.

وی در ادامه بیان داشت: استانداری بزودی کتابچه‌ای از برنامه ها، طرح‌ها و سیاست گذاری اقتصادی استان برای ایجاد اشتغال استان در اختیار تمام مدیران نهاد‌های اجرایی خدمات رسان و بانکی قرار می‌دهد تا در چارچوب آن دست به اقدام بزنند.

حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود تامین اعتبار مالی برای کمک به کارآفرینان و بنگاه‌های اقتصادی را از وظایف دولت‌ها برشمرد و اظهار داشت: منابع مالی بنگاه‌های اقتصادی کشور بیشتر از طریق بانک‌ها تامین می‌شود که زیاد خوشایند نیست باید به دنبال راه‌های دیگری مانند ایجاد صندوق‌های تعاونی اعتباری و بازار بورس که انعطاف بیشتری برای تامین منابع مالی دارند باشیم و لذا باید تلاش کنیم در سال چند بنگاه اقتصادی کلان استان را به بازار بورس متصل کنیم.

وی در ادامه این جلسه سیاست مهارت آموزی دانش اموختگان دانشگاهی را یک فرصت استثنایی برای توسعه اشتغال استان اعلام کرد و گفت: در طرح مهارت آموزی دولت برای استان کرمانشاه که جز هشت استان بیکار کشور است بیش از ۱۰ هزار سهم مهارت آموزی لحاظ کرده که فرصت طلایی برای ایجاد اشتغال در استان است.

وی افزود: در این طرح اگر واحد اقتصادی به آموزش یک کارآموز اقدام کنند، دولت ۳۰ درصد حقوق آن را پرداخت می‌کنند و کارآفرین نیز قانون کار، مسائل تامین اجتماعی، بیمه معاف می‌شود که هم به سود بنگاه‌های اقتصادی است که دستمزد کمتری پرداخت می‌کنند و هم از مشوق‌های ویژه دولت استفاده می‌کنند.

حاتمی در ادامه از دستگاه‌های اجرایی خواست در راستای تبلیغ و اطلاع رسانی این طرح مهم اشتغال زا و همچنین کارآموزی در محیط واقعی کار دولت به بنگاه‌ها و کارگاه‌های اقتصادی استان و مددجویان کار تلاش کنند و مزایای این طرح‌ها را برای آنان بازگو کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در بحث کارآموزی و مهارت اموزی از افراد جویای کار استان، از اداره کل فنی و حرفه‌ای خواست طبق تعهدات خود برای آموزش افراد جویای کار برنامه آموزشی ویژه متناسب با اعلام نیاز بنگاه‌های اقتصادی استان برنامه ریزی کنند به ویژه برای افراد مددجوی زیر پوشش بهزیستی طراحی کنند.

 مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی کل مانده اعتبارات تخصصی اشتغالزا استان کرمانشاه تا تاریخ پنجم مرداد ماه سال جاری را از مجموع تسهیلات کمک‌های فنی اعتباری، بند ب تبصره ماده ۱۶ دستگاه‌های حمایتی، تسهیلات اشتغال زایی روستایی و امور عشایری، اعتبارات مناطق زلزله زده، بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷، ۹۸ و مشاغل خانگی استان بیش از چهار میلیون و ۶۹۹ هزار و ۷۴۰ میلیون ریال اعلام کرد.

 مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه به تشریح سیاست‌های این اداره برای ایجاد اشتغال سه هزار و ۱۱۹ نفر در سال جاری پرداخت و هریک از دستگاه‌های حمایتی مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امام خمینی (ره) استان به تشریح اقدام‌های روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری خود پرداختند .

 

 

انتهای پیام/د

هر فصل ۱۵ هزار شغل باید ایجاد کنیم

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.