رئیس دانشگاه کوثر خراسان شمالی وضعیت دانشجویان این دانشگاه را ۶۲ درصد غیربومی اعلام کرد و گفت: برای ترم آینده با افزایش ۲ باب خوابگاه، تعداد مراکز سرای دانشجویی در بجنورد به ۷ مورد می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علیرضا حسینی رئیس دانشگاه کوثر خراسان شمالی گفت: محرم آغاز حرکت است؛ و ماهی است برای واکاوی درون خود و باید توجه کرد به اینکه نماز حسینی بر عزا حسینی و شعور حسینی بر شور حسینی ترجیح و تقدم دارد.

حسینی از کسب مجوز دو رشته در مقطع کارشناسی خبر داد و افزود: در امسال موفق به مجوز حضور دو رشته در مقطع کارشناسی در دانشگاه کوثر شدیم و از ترم مهر امسال در رشته‌های ادبیات فارسی و مترجمی زبان ثبت‌نام‌ها انجام خواهد پذیرفت؛ و دنبال رشته‌هایی هستیم که بازار کار داشته باشد.

رئیس دانشگاه کوثر خراسان شمالی با اشاره به انواع نسل‌های دانشگاهی اظهار کرد: دانشگاه‌های نسل اول بر پایه آموزش بوده است و دانشگاه‌های نسل دوم و سوم بر پایه پژوهش و کارآفرینی بوده است، ولی دانشگاه‌های نسل چهارم باید دانشگاه‌هایی باشد که بر پایه نیاز‌های صنعت و جامعه باشد و در دانشگاه کوثر ما به دنبال حضور همچنین رشته‌هایی هستیم و رشته مدیریت‌های کسب‌وکار‌های کوچک و رشته گردشگری در دست‌کار دانشگاه کوثر است.

او افزود: دانشگاه کوثر فاقد فضای آموزشی، پژوهشی و خوابگاهی مناسب است و تمامی اماکن مورد استفاده دانشگاه استیجاری است.

حسینی گفت: در سایت اداری تخته ارکان زمینی به مساحت ۸۷ هکتار در سفر مقام معظم رهبری به دانشگاه کوثر تعلق‌گرفته که اعتبار ۶ میلیارد تومانی برای ساخت این پروژه دیده‌شده و این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد در حال نیمه ساخت بوده و نیازمند ۱۲ میلیارد اعتبار برای اتمام ساخت است.

او با اشاره به اینکه ۳ هزار دانشجو در دانشگاه کوثر در حال تحصیل هستند و این افراد بهترین مبلغان برای معرفی استان بوده اند، بیان کرد: ۶۲ درصد دانشجویان ما غیربومی هستند و ۳۰ میلیون تومان به دانشجویان کم‌بضاعت کمک شده و برای ترم جدید تعداد خوابگاه‌ها از پنج خوابگاه به هفت خوابگاه افزایش پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه کوثر خراسان شمالی با اشاره به اینکه سرانه اعتباری دانشجویی پایین است گفت: خراسان شمالی نسبت به بقیه کشور از سرانه پایین‌تری برخوردار بوده و سرانه دانشگاه کوثر از بقیه دانشگاه‌های استان و کشور پایین‌تر است که سرانه دانشگاه کوثر به ازای هر دانشجو ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/ ر

۶۲ درصد دانشجویان کوثر غیربومی‌اند / مجوز حضور دو رشته کارشناسی در دانشگاه کوثر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.