پریا دهقانی عضو کتابخانه عمومی شبانکاره داور برگزیده نخستین دوره جشنواره هدهد سفید شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسئول کتابخانه عمومی شهر شبانکاره از توابع شهرستان دشتستان گفت: نخستین دوره جشنواره ملی هدهد سفید به منظور جمع آوری نظر کودکان و نوجوانان در خصوص کتاب‌های این رده سنی برگزار شد و پریا دهقانی به عنوان تنها نماینده استان بوشهر موفق شد در بخش داوری کتب کودک نشان هدهد سفید را به دست آورد.

طیبه زارع افزود: داوران این جشنواره از میان هفت هزار و ۵۰۰ عضو فعال کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی با شاخص‌هایی، چون شرکت در مسابقه، عضویت، تعداد کتاب‌های به امانت گرفته شده، میزان مشارکت در فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی، توانایی نقد و ارائه نظر انتخاب شدند.

او ادامه داد: در نهایت هزار داور انتخاب و برای آن‌ها کاربرگ‌هایی فرستاده شد که کودکان و نوجوانان با پر کردن کاربرگ‌های توصیفی امتیازهایشان را به کتاب‌ها دادند و سپس ۱۰ یا ۱۵ کتابی که در هر بخش از نظر داوران کودک و نوجوان انتخاب شده بودند، به مرحله نهایی راه یافتند و آثاری که بیشترین امتیاز را کسب کردند به عنوان آثار برگزیده از نگاه کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه‌های عمومی کشور، انتخاب و معرفی شدند.

مسئول کتابخانه عمومی شهر شبانکاره بیان کرد: در مراسم پایان جشنواره ملی هدهد سفید از ۱۰ داور برگزیده کودک و نوجوان تجلیل شد که یکی از آن‌ها پریا دهقانی از شبانکاره بود.

انتهای پیام/ک

نشان هدهد سفید در دستان عضو کتابخانه عمومی شبانکاره 

برچسب ها: ادبیات ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.