معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده این سازمان صنعت معدن تجارت استان کرمانشاه از تشریح عملکرد پنج‌ماهه در کنترل و نظارت بر بازار خبر داد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مسعود بیگلری معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت معدن تجارت استان کرمانشاه عملکرد بازرسان و کارشناسان این حوزه را از ابتدای سال تا پایان مردادماه به این شرح اعلام کرد.

او هدف و وظیفه معاونت بازرسی را بنا بر نام و عنوانی که برای آن انتخاب‌شده، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان دانست، بااین‌وجود اصلاح الگوی مصرف، دقت در انتخاب کالا، ضرورت یا عدم ضرورت خرید، تأمین به‌اندازه مایحتاج، دقت در کیفیت و تاریخ تولید و انقضاء مصرف کالا، دقت در نشان‌های استاندارد، توجه به برچسب قیمت و همکاری با بازرسان حاضر در بازار به‌منظور شناسایی تخلفات احتمالی را از اصول اولیه یک نظارت دقیق و کارشناسی شده عنوان و از مردم درخواست کرد مشارکت خود در کنترل نامحسوس بازار و اطلاع به‌موقع تخلفات از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری را افزایش دهند.

او افزود: از آغاز سال تا پایان مرداد ۹۸ بازرسان تلاش‌گر، توانسته‌اند ۶۸۴۰۹ مورد بازرسی از واحد‌های توزیعی و صنفی داشته باشند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ که تعداد بازرسی‌ها ۴۷۵۳۰ مورد بوده، ۴۴ درصد افزایش عملکرد بازرسان را نشان می‌دهد.

بیگلری گزارش‌ها و تماس‌های تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۴ ستاد خبری در خصوص اعلام وقوع تخلفات اقتصادی در بازار را در پنج‌ماهه سال ۹۸ مثبت ارزیابی نمود و گفت: مردم شریف استان در این مدت ۲۷۹۵ مورد گزارش تخلفات اقتصادی را به ۱۲۴ اعلام کرده‌اند و با توجه به تعداد ۱۵۴۶ مورد گزارش در مدت مشابه در سال ۹۷، گزارش‌های تلفنی از افزایش قابل‌توجه و ۸۱ درصدی برخوردار بوده که این رقم، افزایش مناسبی بوده و نشان‌گر توجه و اعتماد بیش‌ازپیش مردم به این موضوع حساس و مهم است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صمت استان گفت: این معاونت در ۵ ماهه سال ۹۸ موفق شده است تعداد ۴۰۲۸ پرونده برای متخلفان اقتصادی، تشکیل و آن‌ها را به تعزیرات حکومتی معرفی کند و در این بخش هم با توجه به تعداد ۲۸۷۲ پرونده متشکله در مورد مشابه سال ۹۷، از ۴۰ درصد افزایش برخوردار بوده است، این در حالی است که بازرسان و کارشناسان ما توانستند در این مدت، ۴۸۱۹ تخلف اعم از گران‌فروشی تخلف کم‌فروشی و احتکار و قاچاق کالا و ... را کشف نمایند که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از ۳۵ درصد افزایش عملکرد در این بخش برخوردار شده‌اند.

بیگلری برگزاری گشت‌های مشترک را نقطه قوت عملیات دقیق نظارتی، ارزیابی کرد و افزود: ما در این زمینه هم موفق عمل کرده‌ایم و با انجام ۱۲۱۱ مورد گشت مشترک در پنج‌ماهه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ که تعداد ۸۵۵ مورد گشت مشترک داشتیم، ۴۱ درصد افزایش عملکرد در این بخش را داشته‌ایم.

بیگلری در پایان سخنان خود به مبارزه با قاچاق کالا نیز اشاره کرد و گفت: معاونت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صمت؛ در پنج‌ماهه سال ۹۸ تعداد ۱۴۹ مورد قاچاق کالا را کشف و مورد اقدام قرار داده که با توجه به ۳۱ مورد کشف کالای قاچاق در مدت مشابه سال ۹۷، از این نظر نیز ۳۸۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم .

 

 

انتهای پیام/د

بررسی عملکرد بازرسان و کارشناسان حوزه

 

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.