معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از آغاز داوری پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی غرب کشور در هتل پارسیان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،پروانه حیدری معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : برنامه نشان ملی در سطح منطقه‌ای و کشوری، هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود که امسال با حضور استان‌های کرمانشاه، همدان، کردستان، اردبیل، آذربایجان غربی و ایلام از امروز به مدت سه روز برگزار می‌شود.

او گفت : ۳۰ اثر استان همدان امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد و فردا یکشنبه نیز آثار استان‌های ایلام و کردستان مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرند.

حیدری افزود: تعداد آثار شرکت کننده در این برنامه ۲۱۰ اثر می‌باشد که به تناوب در بین استان‌های شرکت کننده تقسیم شده است.

او در خصوص نحوه انتخاب آثار برتر گفت: در پایان این برنامه، از بین آثار ارسالی از سوی استان‌های شرکت کننده، تعدادی از آثار که با نظر داوران حائز معدل موردنظر و نیز دارای شرایط لازم برای انتخاب از بین آثار را داشته باشند، به مرحله کشوری راه می‌یابند که در آن مرحله آثار منتخب با آثار ارسالی از سراسر کشور برای کسب نشان ملی، به رقابت خواهند پرداخت.

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری برنامه نشان ملی در سطح منطقه‌ای و کشوری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.