رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پاوه از برگزاری جشنواره توت و انجیر در روستای گردشگری گلال این شهرستان خبرداد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هادی شریفی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پاوه بابیان اینکه این جشنواره پنجشنبه (هفتم شهریور) برگزار خواهد شد، گفت : در این جشنواره عرضه و فروش توت و انجیر به عنوان محصولات اصلی باغی روستای گلال و نیز اجرای برنامه‌های شاد را برای گردشگران خواهیم داشت.

او گفت : همچنین در این جشنواره نمایشگاه فروش صنایع دستی منطقه برپا خواهد شد و هنرمندان صنعتگر، تولید برخی از محصولات صنایع دستی پاوه را همچون ارغوان بافی و گیوه بافی بصورت ورکشاپ به نمایش می‌گذارند.

رئیس میراث فرهنگی پاوه افزود: در حاشیه این مراسم افتتاح اقامتگاه بوم گردی این روستا را نیز خواهیم داشت که پنجمین اقامتگاه بوم گردی رسمی شهرستان پاوه است.

او در ادامه هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی روستای گلال به عنوان یکی از روستا‌های مقصد گردشگری در استان دانست و گفت: این روستا از جمله روستا‌هایی است که در کریدور گردشگری شمشیررود قرار گرفته است. در این کریدور روستا‌هایی همچون خانقاه، نسمه، دشه و ... وجود دارد که هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

شریفی گفت: قطعا برگزاری این رویداد‌ها در آستانه رخداد بزرگ کرمانشاه ۲۰۲۰ می‌تواند به رشد گردشگری منطقه اورامانات کمک کرده و گردشگران بیشتری را به این منطقه بکشاند تا شاهد اشتغالزایی و رونق اقتصادی منطقه نیز باشیم .

 

 

انتهای پیام/د

جشنواره عرضه و فروش توت و انجیر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.