فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : ساخت و ساز‌ها در حوزه روستایی نسبت به قبل از زلزله در شهرستان، ۲۰ درصد افزایش یافته که این به معنای مهاجرت معکوس ازشهر به روستا است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محبت جمالی‌نیا فرماندار سرپل‌ذهاب در خصوص آخرین روند بازسازی و ساخت و ساز شهرستان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب، گفت : بیش از ۳۶ هزار واحد در جریان زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان‌ماه سال ۹۶ از نوع احداثی و تعمیری شناسایی شد.

او گفت : بیش از ۱۷ هزار مورد از این تعداد واحد تخریبی و ۱۸ هزار و ۶۸۴ واحد نیز تعمیری بودند که تا به امروز کار احداث بیش از ۱۳ هزار واحد شهری و روستایی و کار تعمیر تمامی واحد‌های تعمیری، به پایان رسیده است.

او تبدیل آسیب به فرصت را موضوع اساسی در بحث بازسازی در مناطق زلزله‌زده دانست و گفت: ۱۸ هزار و ۹ واحد روستایی قبل از زلزله در بخش مرکزی شهرستان داشتیم که اکنون به ۱۲ هزار و ۹۳۳ مورد رسیده یعنی با ۲ هزار و ۱۴۳ واحد بیش از گذشته، ۲۰ درصد افزایش ساخت و ساز در حوزه روستایی داشته‌ایم این به معنای مهاجرت معکوس از شهر به روستا است.

جمالی‌نیا حوزه تراکم ساختمانی در شهرستان قبل از زلزله را ۱.۲ درصد اعلام کرد و افزود: بعد از زلزله تراکم ساختمانی در حوزه ساخت و ساز در شهرستان به ۳.۸ درصد رسیده است.

جمالی‌نیا در اشاره به ساخت و ساز مسکن مهر سرپل‌ذهاب، افزود: از ۲۴ بلوک مسکن مهر شهید شیرودی، سه بلوک با ۷۲ واحد کاملا تخریب شد که ساخت و ساز آن با پیشرفتی حدود ۳۰ درصدی در حال انجام است.

او در رابطه با بلوک‌های باقی‌مانده، گفت: ۲۱ بلوک باقی‌مانده در قالب ۵۰۴ واحد آپارتمانی با تمام توانی که مسکن و شهرسازی به کار بسته، تا آخر شهریورماه به مالکان آن تحویل داده می‌شود.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: از ۵۷ مدرسه در حال بازسازی ۴۵ مدرسه عملا به بهره‌برداری می‌رسد، ۱۲ مدرسه باقی‌مانده دیگر در جریان ساخت و ساز است که ان‌شاءالله تا مهرماه با اتمام روند بازسازی آماده می‌شوند .

 

 

انتهای پیام/د

شناسایی بیش از ۳۶ هزار واحد زلزله زده

 

برچسب ها: حوادث ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.