معاون دبیر‌کل حزب‌الله لبنان با شرافتمندانه توصیف کردن موضع رؤسای سه قوه درباره تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی، انسجام این کشور در قبال متجاوزان صهیونیست را ستود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الحیات، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر‌کل «حزب‌الله» گفت موضع رؤسای سه قوه لبنان در برابر تجاوز اسرائیل به لبنان، موضعی شرافتمندانه است. 

او گفت: «صحنه لبنان در محکومیت تجاوز اسرائیل و ضرورت دادن پاسخ به این تجاوز صحنه ویژه‌ای است که پیش از این در لبنان مشاهده نکرده‌ایم. موضع رؤسای سه قوه موضعی شرافتمندانه بود و نیرو‌های سیاسی به طور کلی حامی لبنان و مخالف این تجاوز بودند، اما موضع مردم از دورترین نقطه در جنوب تا دور‌ترین نقطه در شمال از بقاع گرفته تا مرکز و بیروت و همه مناطق لبنان عالی بود و این بار شاهد توجه و سیمای قدرتمند مثلث ارتش، ملت و مقاومت در ارزشمندترین شکل آن بودیم و همین امر دشمنان را خشمگین می‌سازد و می‌آزارد».

این مقام حزب‌الله در مراسم سالانه فارغ‌التحصیلی مدارس المهدی گفت: «در سطح لبنان همه شاهدند و می‌دانند اسرائیل با دو فروند پهپاد به ضاحیه جنوبی حمله کرد و در سوریه ساختمانی را بمباران کرد که دو تن از عزیزان مومن، مقاوم و مجاهد ما به شهادت رسیدند. امروز اسرائیل مسئول این دو تجاوز است و در این امر هیچ بحثی نیست. ملاحظه کردم که برخی‌ها تلاش می‌کردند بحث کنند آیا این پهپاد‌ها اسرائیلی بود یا نه؟ این پهپاد‌ها صد در صد اسرائیلی هستند. آیا از سوی کسی فرستاده شدند؟ صد در صد اسرائیل آن‌ها را فرستاد و همه ادله‌ای که در اختیار ما است ثابت می‌کند که اسرائیل حمله به ضاحیه جنوبی و به دو برادر شهیدمان را انجام داد».

شیخ نعیم قاسم افزود: «ما می‌دانیم تماس‌های فراوانی اتفاق افتاد که بگویند اوضاع را آرام کنید، اما نتیجه همیشه این بود که این مثلث همیشه در کمین است و برای مقابله با تجاوز منسجم است. روز گذشته برخی عناصر و افسران ارتش لبنان به سوی یک گشتی اسرائیلی در جنوب لبنان در منطقه العدیسه تیراندازی کردند. ما به این ارتش ملی لبنان درود می‌فرستیم. ارتش تلاش می‌کند دیواری برای حفاظت از لبنان باشد و در عزت فرزندان این مرز و بوم سهیم است و این صحنه صحنه بزرگی است که متجاوزان و کینه‌توزان را خشمگین می‌سازد و این به طور عادی و گذرا اتفاق نیفتاد بلکه نتیجه فداکاری‌ها از سال ۱۹۸۲ است و خون شهدا و فداکاری‌های مجاهدین این نتیجه را ایجاد کرد، پایداری و ثبات این نتیجه را ایجاد کرد. آمادگی برای فداکاری و دو پیروزی و آزاد‌سازی که اتفاق افتاد علت مستقیم بود که لبنان دارای قدرت بازدارندگی شود، دارای قدرت شود».

او اضافه کرد: «زمانی که به لبنان می‌رسیم هیچ کس از رابطه یا دوستی با اسرائیل حرف نمی‌زند گرچه برخی‌ها تشنه رابطه با اسرائیل هستند، جرات ندارند که اعلام کنند و این امر بسیار مهمی است که لبنانی‌ها بر سر اصطلاح «دشمن اسرائیلی» اجماع دارند و این دستاوردی از دستاورد‌های افزایش فداکاری‌های مقاومت است. از اینجا به همه آن‌ها، به سید الشهداء، به شیخ الشهداء و به دو شهید عزیز و همه کسانی که فداکاری و جان فشانی کردند، درود می‌فرستیم».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار