توسعه فضا‌های آموزشی خوزستان به دست خیران مدرسه ساز

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس خوزستان از جذب حدود ۸۰۰ میلیارد ریال از سوی خیران مدرسه ساز برای ساخت و توسعه فضا‌های آموزشی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی قربانی مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت و دومین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال خوزستان گفت: سیلی خوزستان خسارت زیادی را به وجود آورد و مدارس نیز دچار آبگرفتگی شدند.

او بیان داشت: ۳۵ مدرسه نیاز به تخریب و ۷۸ مدرسه نیاز به تعمیر داشتند که با توجه به زمان کم با حمایت‌های استاندار و مسئولان کشوری و استانداری تمام این پروژه‌ها را آغاز کردیم.

قربانی در ادامه افزود: پروژه‌های تعمیراتی تا قبل مهر ماه به بهره برداری می‌رسد و احداثی‌ها نیز غیر از ۶ تا ۷ مورد مابقی تا آذر تحویل داده خواهند شد.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس خوزستان اظهار کرد: در خصوص سال تحصیلی ۹۷ و ۹۸ و به ویژه مهر ماه امسال فعالیت شاخصی که داشتیم برچیدن مدارس کانکسی است که با دستور استاندار بیش از ۳۵۰ کلاس درس کانکسی برچیده و به جای آن کلاس‌های ایمن را برای دانش آموزان فراهم خواهیم کرد.

این مقام مسئول اذعان داشت: مورد بعدی در خصوص شاخص فعالیت و اوج آن‌ها در مهر ماه است و امیدوارم حدود ۲۲۰ پروژه با ۸۷۰ کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش استان بدهیم و دانش آموزان خوزستانی بتوانند از این کلاس‌های ایمن استفاده کنند.

علی قربانی تصریح کرد: یکی دیگر از شاخص‌های کار نوسازی جذب خیران بوده که با اعتماد دو طرفه کمک‌های مردمی به ما هر سال رشد فزاینده‌ای دارد.

او افزود: امسال با توجه به بحران سیلاب شاهد کمک خیران سراسر کشور در همایش سراسری خیران مدرسه ساز در تهران برای خوزستان، لرستان و گلستان بودیم.

قربانی گفت: حدود ۸۰۰ میلیارد ریال از کمک خیران را برای کمک به فضا‌های آموزشی جذب و بعد از زلزله مسجدسلیمان نیز موضوع این شهر را به خیران منتقل و کلنگ زنی ۵ مدرسه برای بازسازی کامل را در مسجدسلیمان انجام می‌دهیم.

به گفته این مقام مسئول، در مسجدسلیمان ۱۳ مدرسه را تخریبی وجود دارد که برای مهر ماه سال آینده باید آماده و ۵ مدرسه باید مقاوم سازی شوند و از مهر تا آذر امسال به بهره برداری می‌رسند.

او افزود: از حدود ۲۰ مدرسه که نیازمند نوسازی بودند نوسازی ۱۵ مدرسه در حال انجام و مابقی مدارس تا مهر ماه انجام می‌شود.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس خوزستان اذعان داشت: یک اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی در سال گذشته و یک اعتبار ۱۰ میلیاردی نیز در سال جاری توسط استاندار خوزستان برای نوسازی مدارس استان اختصاص داده شد.

علی قربانی با اعلام این خبر که جایگاه خوزستان از نظر اعتباری اول و دوم است، تصریح کرد: برای سیل اولین کاری که انجام دادیم انعکاس موضوع آُسیب مدارس به سازمان نوسازی کشور بود و سازمان بلافاصله رقم ۱۵ میلیارد تومانی را برای بازسازی اختصاص و از خیران هم کمک گرفتیم.

او بیان داشت: ۱۵۰ میلیارد تومان از منابع ملی ابلاغ شد که به هر حال همه این اعتبار را جذب و ۱۳۰ میلیارد تومان نیز از خیران به ما کمک شد که برای پروژه‌های مهر ماه از آن بهره مند می‌شویم.

قربانی ادامه داد: از نظر تعداد پروژه‌ها نیز جایگاه اول تا سوم را داریم که وقوع سیل باعث تأخیر در شروع به کار پروژه‌ها شد، اما با درایت استاندار این مشکل حل و همه دستگاه‌ها و مسئولان استانی کنار ما هستند.

انتهای پیام/گ

آغاز نوسازی مدارس در مناطق سیل زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.