مرکز شیمی‌درمانی بیمارستان موسی بن جعفر (ع) با حضور مسئولین شهرستانی، تعدادی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد و خیرین استان در قوچان به بهره برداری رسید.

برگزاری دومین همایش مجمع خیرین سلامت در قوچانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  محمدحسین بحرینی  معاونت توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراسم مجمع سلامت خیرین گفت: در کشور ما در اکثر شهرها، فرمانداران، ائمه جمعه، خیران و دیگر سازمان‌ها به بخش سلامت کمک می‌نمایند که اگر این همکاری به وجود نیاید، وضعیت حوزه سلامت دچار مشکلات بیش‌تری می‌شود.

او تصریح کرد: کمبود اعتبارات باتوجه به هزینه‌های بالا و تأخیر در پرداخت بیمه‌ها، ازجمله مشکلات این بخش است. درهرحال، با تمام این مشکلات نیاز است که به بیماران خدمت‌رسانی شود.

معاونت توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: احداث بنای یک مرکز بهداشتی و درمانی تنهانقطه آغاز است و بلافاصله بعد از تکمیل ساختمان، نیازمند تجهیزات است.

بحرینی افزود: در شرایط موجود تجهیز یک مرکز بهداشت و درمانی کار دشواری است و همت بالایی می‌خواهد که بخش نیروی انسانی را شامل می‌شود.

او تصریح کرد: در مشهد حدود ۴۰۰ هزار نفر اتباع بیگانه و یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر حاشیه نشین داریم که مسئولیت سلامت و هزینه‌های این بخش بر عهده گرفتیم و در این موضوع کمکی به ما نمی‌شود.

مرکز شیمی‌درمانی بیمارستان موسی بن جعفر (ع)  از پروژه‌های مشارکتی بهداشت و درمان و خیرین است. برای این مرکز که ۸۸۰ متر مربع زیربنا دارد، ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

همچنین پروژه آزمایشگاه «یادگار حکیم» از طرح‌های خیرساز، با هزینه ۹۵/۱ میلیارد ریال و زیربنا ۱۲۰ مترمربع افتتاح شد.
 
انتهای پیام// ز.م
 

دومین همایش مجمع خیرین سلامت در قوچان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار