دومین جراحی مغز در حالت بیدار در بیمارستان رضوی مشهد انجام شد.

تردستی در اتاق عمل بیمارستان رضوی/ انجام موفق دومین جراحی مغز بدون بیهوشیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،دومین جراحی مغز بر روی مرد ۴۰ ساله با بیداری کامل به خوبی در بیمارستان رضوی مشهد انجام شد.
 
رضا زارع متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان رضوی که برای نخستین بار در مشهد این نوع جراحی را بدون بیهوشی و در حالت بیداری فرد انجام داده است،گفت: ۲ سال پیش این جراحی برای نخستین بار توسط تیم جراحی کاملا ایرانی در بیمارستان رضوی مشهد انجام شد.

او تصریح کرد: افرادی که دارای ضایعات مغزی بوده و ضایعات مغزی آن‌ها نزدیک به نقاط حساس مغز مانند قشر حرکتی و تکلم است، از بیهوش نشدن طی جراحی سود فراوان می‌برند، چرا که بیهوشی افراد طی این نوع جراحی‌ها ممکن است آسیب‌هایی به نقاط دیگر مغز آن‌ها وارد کند.
 
متخصص جراحی مغز و اعصاب گفت: جراحی این افراد در حالت بیداری این کمک را به تیم جراحی می‌کند که بتوان از فرد درخواست کرد تا حرف بزند یا اندام‌های خود را حرکت دهد و جراح این گونه از آسیب ندیدن اندام فرمان‌دهنده حرکت و تکلم در مغز بیمار اطمینان پیدا می­کند.
 
زارع افزود: تومور فردی که دو سال پیش در همین بیمارستان مورد جراحی در حالت بیداری و بدون بیهوشی قرار گرفت، به خوبی کنترل شده و بیماری وی به لطف خداوند بهبود یافته است.

او تصریح کرد: این نوع جراحی در بزرگسالان واجد شرایطی قابل انجام است که از لحاظ روانی آمادگی کامل داشته و بتوانند استرس خود را کنترل کنند. این جراحی در اطفال قابل انجام نیست، چرا که آن‌ها به خوبی در زمان جراحی همکاری نمی‌کنند.

به گفته این متخصص جراحی، این نوع جراحی‌ها به منظور کاهش عوارض مغزی در افراد دارای تومور‌های مغزی نزدیک به قسمت‌های حرکتی و تکلم مغز یا افراد دارای تشنج‌های مقاوم به درمان صورت می‌گیرد.

زارع افزود: این جراحی در کشور به طور محدود و به ندرت انجام می‌شود.

جراحی مذکور دیروز بر روی مرد ۴۰ ساله با بیداری کامل به خوبی و با موفقیت به پایان رسید.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

انجام موفق جراحی مغز در بیمکارستان رضوی مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.