نماینده محافظه کار انگلیس ضمن ابراز نگرانی درباره طرح تعلیق پارلمان این کشور، گفت پارلمان فقط یک شانس برای حفظ تسلط خود بر اجرای برکسیت دارد.

نگرانی نماینده محافظه کار انگلیس از روند تعلیق پارلمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دیوید گوک، نماینده محافظه کار انگلیس اعلام کرد هفته آینده آخرین فرصت پارلمان این کشور برای اطمینان از داشتن کنترل بر روی اجرای روند برکسیت، (خروج از اتحادیه اروپا) پیش از خروج بدون توافق لندن از اتحادیه اورپاست.

نماینده محافظه کار انگلیس در خصوص مطرح کردن رای عدم اعتماد به دولت گفت: «فکر نمی‌کنم رویکرد مناسبی در این مسئله باشد.»

گوک افزود: به نظر می‌رسد هفته آینده تنها شانسی است که پارلمان برای حفظ کنترل خود بر روی روند اجرای برکسیت دارد.

این نماینده انگلیس همچنین از طرح تعلیق پارلمان ابراز نگرانی کرد.

رسانه‌های انگلیس از انتشار نامه رسمی بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور برای تعلیق پنج هفته‌ای پارلمان انگلیس از جانب ملکه این کشور خبر دادند. مخالفان از آن به عنوان کودتا علیه دموکراسی یاد کردند. ۱۶۰ نماینده با امضای بیانیه‌ای برای جلوگیری از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا که زیانبارترین گزینه برای جدایی این کشور از اتحادیه اروپا یاد شده است، هم قسم شدند. دیروز نیز بیش از دویست نماینده پارلمان انگلیس ضمن مخالفت شدید با رویکرد جانسون در خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا تاکید کردند در صورت تعلیق مجلس نیز به منظور پیشگیری از خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا، جلسات مجلس را در جایی دیگر تشکیل خواهند داد.

پارلمان اروپا اقدام جانسون را برای تعلیق پارلمان انگلیس محکوم کرد. جانسون قصد دارد از این طریق مانع از اقدام نمایندگان در جلوگیری از طرح‌هایش برای برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) تا ۳۱ اکتبر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار