منابع اروپایی هشدار دادند که تصمیم نخست‌وزیر انگلیس برای تعلیق پارلمان این کشور احتمال برکسیت بدون توافق را افزایش داده است.

اتحادیه اروپا اقدام بوریس جانسون برای تعلیق پارلمان را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری گاردین، منابع اروپایی اعلام کردند که اقدام بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس برای تعلیق پارلمان این کشور به مدت ۵ هفته امکان برکسیت بدون توافق را شدت بخشیده است.

این طرح که هدف آن تعلیق پارلمان به مدت ۵ هفته است می‌تواند توانایی نمایندگان مجلس برای ایجاد تغییر در خصوص عقب نشینی از برکسیت یا تاخیر در اجرای آن را کاهش دهد.

به عقیده بروکسل، این اقدام می‌تواند به معنی غلبه بر مخالفان باشد و می‌تواند از طریق دستور کار برکسیت جانسون اجرایی شود.

گای ورهوفستادت، هماهنگ کننده پارلمان اروپا در خصوص برکسیت اظهار کرد که این اقدام جانسون احتمالا باعث ایجاد روابط با ثبات در آینده نخواهد بود و کنترل امور را به این شکل پس گرفتن، هرگز این چنین درست نبوده است.

او افزود: من به عنوان یک عضو پارلمان اروپا، هم‌بستگی خود را با کسانی که برای شنیده شدن صدای خود می‌جنگند، اعلام می‌کنم.

او تاکید کرد: سرکوب منازعات در خصوص گزینه‌های فراوان پیش‌رو، نمی‌تواند کمکی به ایجاد روابط باثبات انگلیس و اتحادیه اروپا کند.

ناتالی لوئیز، یک وزیر پیشین اروپایی که هم‌پیمان امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه است، گفت که این اقدام نشان‌دهنده بیماری در دموکراسی انگلیس است.

او در پیامی در توئیتر نوشت: ما می‌توانیم شاهد برکسیت بدون توافق باشیم و به نظر می‌رسد این حتی برکسیت بدون منازعه است. دموکراسی انگلیس دچار بیماری است.

نوربرت روتگن، رئیس کمیته روابط خارجی در پارلمان آلمان، ضمن ابراز شک و تردید در این خصوص در پیامی توئیتری افزود: این درخواست از ملکه در حالی صورت گرفت که فرستاده بوریس جانسون در خصوص برکسیت با مقام‌های ارشد اروپا در بروکسل دیدار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار