طومار الکترونیکی مخالفت با تصمیم نخست‌وزیر انگلیس در خصوص تعلیق پارلمان این کشور چهارشنبه شب از مرز یک میلیون امضا گذشت.

یک میلیون امضای پای طومار مخالفت با تعلیق پارلمان انگلیسبه گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، طومار مخالفت با تعلیق پارلمان انگلیس از مرز یک میلیون امضا گذشت. این خبر را پایگاه رسمی دایرکننده این طومار الکترونیکی اعلام کرد.

طومار الکترونیکی مخالفت با تصمیم بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در خصوص تعلیق پارلمان این کشور چهارشنبه شب از مرز یک میلیون امضا گذشت.

بر اساس تصمیم جانسون این تعلیق تا دو هفته پیش از تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) ادامه خواهد داشت.

امضاکنندگان این طومار از دولت می‌خواهند پارلمان انگلیس دستکم تا زمانی که برکسیت به تعویق افتد و یا لغو شود، نه به حال تعلیق درآید و نه منحل شود.

ملکه انگلیس دیروز با درخواست بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور برای تعلیق پارلمان تا چهاردهم اکتبر موافقت کرد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از ملکه این کشور خواست به مدت ۵ هفته، مجلس این کشور را معلق کند تا او بتواند در این مدت زمینه را برای خروج بدون توافق کشور از اتحادیه اروپا فراهم سازد. اکثریت اعضای مجلس فعلی انگلیس با خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا مخالفند و به همین علت، بوریس جانسون مایل است با موافقت ملکه، انگلیس را حتی بدون توافق تا ۹ آبان ماه از این اتحادیه خارج کند.

به عقیده تحلیلگران، اگر انگلیس بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، با شوک اقتصادی و سیاسی مواجه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار