فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت:در خلیج فارس امنیت کامل برقرار بوده و اعتقادمان بر این است که قادر هستیم امنیت را درآن برقرارکنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار پاسدار علیرضا تنگسیری چهارشنبه در آیین احداث یادمان شهدای گمنام در پادگان ناوتیپ ذوالفقار اروند گفت:در خلیج فارس امنیت کامل برقرار است و اعتقادمان بر این است که قادر هستیم امنیت را درآن برقرا ر کنیم.

او  وجود بیگانگان را تنها عامل بی ثباتی در منطقه دانست و افزود:در خلیج فارس هیچ مشکل بی ثباتی به غیر از وجود بیگانان نداریم و بار‌ها به کشور‌های مسلمان منطقه اعلام کردیم که ایران قادر به تامین امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز است.


بیشتر بخوانید:فرهنگ دفاع مقدس و حماسه‌آفرینی رزمندگان اسلام در اردوهای راهیان نور تبیین می‌شود


سردار تنگسیری گفت:شناور‌های ‏بسیاری از کشور‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای با احساس امنیت از این منطقه حساس و راهبردی عبور می‌کنند.

او ادعای اسکورت شناور‌های برخی از کشور‌ها که وارد آبراه خلیج فارس می‌شوند را گزاف و خلاف واقع دانست واظهار داشت:همه شناور‌ها با امنیت در خلیج فارس تردد می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‏ هیچ وقت نباید ایرانی‌ها را تهدید کرد و در مقابل کسانی که ما را تهدید کنند قاطعانه ایستادگی می‌کنیم.

او افزود: حضور تمام دشمنان را چه در آب‌های تحت نظارت ایران و چه خارج از آن در فلات قاره رصد می‌کنیم.

سردار تنگسیری به تشکیل و راه اندازی بسیج دریایی اشاره کرد و گفت:بیش از ۱۷ هزار فروند شناور مردمی در خلیج فارس و دریای عمان در قالب بسیج دریایی سازماندهی شده اند و ‏ ۵۱ ناوگروه مرز مردمی در نیروی دریایی سپاه تشکیل شده است.

او خلیج فارس را متعلق به کشور‌های حاشیه آن دانست و اظهار داشت:بیشترین جزایر مسکونی در این منطقه وجود دارد.

انتهای پیام/س

توضیحات سردار تنگسیری در مورد امنیت خلیج فارس

برچسب ها: سپاه ، سپاه پاسداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.