محمدی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از برگزاری مراسم اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان و جشنواره اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) خبر داد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فرحناز محمدی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در مراسم اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان و جشنواره اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) گفت : طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان با هدف ارتقای سرمایه اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از سه سال گذشته با همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش در سطح مدارس استان اجرایی شده است.

او با بیان اینکه با اجرای این طرح دانش آموزان مشارکت گروهی در مدرسه و اجتماع را یاد می‌گیرند، گفت : در ابتدا این طرح در تعداد ۳۰ مدرسه، سپس در سال دوم اجرا در ۶۰ مرتبه و امسال با افزایش بسیار خوبی در تعداد ۱۸۷ مدرسه استان به اجرا درآمده است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: مشارکت دانش آموزان در این طرح علاوه بر اینکه آن‌ها را با خطرات آسیب‌های اجتماعی آشنا می‌کند در کنترل و کاهش آسیب در جامعه نیز بسیار تاثیرگذار است.

محمدی افزود: دانش آموزان با شرکت در این طرح می‌توانند مشکلات خود را احصاء کنند و آن‌ها را اولویت بندی و پس از آن نیز راهکار‌های رفع آن را بیاموزند و علاوه بر این دانش آموزان نسبت به محیط اطراف خود، خانواده و جامعه احساس مسئولیت پیدا می‌کنند و این روند تا بزرگسالی ادامه خواهد داشت.

این مسئول به اجرای طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) اشاره داشت و گفت: این طرح با هدف ارتقای توانمندی‌های نوجوانان در زمینه شیوه‌های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محله‌ها و ایجاد و توسعه ظرفیت‌های مشارکت نوجوانان در سطح پایگاه‌های سلامت اجتماعی در تعداد ۳۵ محله استان با استفاده از ظرفیت ۷۴ تسهیلگر محلی تابستان امسال برگزار شد .

 

 

انتهای پیام/د

اجرا طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان

 

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.