نایب رئیس اتحادیه چاپخانه داران کرمانشاه با اشاره به قدمت و دیرینگی صنعت چاپ در استان، خواستار راه اندازی موزه چاپ و نشر در کرمانشاه شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،غلامرضا رزقی نایب رئیس اتحادیه چاپخانه داران کرمانشاه صنعت چاپ را سومین صنعت مادر در جهان خواند و گفت : بی توجهی به این صنعت باعث شده تا امروز شاهد حال ناخوشایند آن در کشور باشیم.

او با نامناسب دانستن وضعیت صنعت چاپ استان به تشریح مشکلات این صنعت در استان پرداخت و گفت : یکی از مهمترین مشکلات چاپخانه داران در کرمانشاه بحث مالیات است که سالهاست حل نشده باقی مانده است.

او افزود: حسب بند ۵ ماده ۱۲ قانون ارزش افزوده، کاغذ تحریر معاف از مالیات خواهد بود، اما این موضوع هنوز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حل نشده است.

رزاقی افزود: همچنین باوجود اینکه استاندار کرمانشاه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بصورت مکتوب تاکید کرده اند که دستگاه‌های اجرایی استان کار‌های چاپی خود را به خارج از استان سفارش ندهند، اما با راه اندازی سامانه "ستاد" از عید امسال تاکنون باوجود رکود بازاری هم که داریم، دستگاه‌های اجرایی سفارشات خود را از طریق این سامانه به خارج از استان می‌دهند.

او خواستار رفع این مشکل شد و تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که دستگاه‌ها کار‌های چاپی خود را در این سامانه به چاپخانه داران بومی استان بدهند.

نائب رئیس اتحادیه چاپخانه داران کرمانشاه در ادامه به قدمت و دیرینگی صنعت چاپ در استان اشاره کرد و گفت: باتوجه به این مسئله از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان می‌خواهیم تا با در نظر گرفتن محلی، موزه چاپ را در استان راه اندازی کند و چاپخانه داران قدیمی شهر نیز ماشین آلات با قدمت بالای خود را به این موزه اهداء خواهند کرد.

 این مسئول گفت: درحال حاضر ۴۰ واحد چاپخانه و ۱۷۰ واحد تکثیر در سطح استان کرمانشاه فعالیت دارند .

 

 

انتهای پیام/د

بی توجهی به صنعت چاپ

 

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.