ششمین دفتر "تسهیل گری و توسعه محلی" کرمانشاه با هدف توسعه محلات دولت آباد، دیزل آباد، دره دراز و اسلامیه به همت سازمان جهاد دانشگاهی و حمایت استانداری در محله دولت آباد کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهرام بادکو رییس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت: دفتر "تسهیل گری و توسعه محلی" با تمام‌شماری جمعیت محلات و شناسایی ظرفیت‌ها، بستری مناسب برای توسعه مناطق حاشیه نشین را فراهم می‌کنند.

او با اشاره به حضور کارشناسان در این دفاتر گفت : توفیق این دفاتر در خدمات رسانی مطلوب زمانی خواهد بود که مردم محلات حاشیه نشین نیز پای کار آمده و همکاری موثری با کارشناسان داشته باشند.

علیرضا گودرزی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های خوب دفاتر تسهیل گری در توسعه محلات حاشیه نشین، گفت: در حال حاضر هشت مرکز تسهیل گری در سطح استان فعال است که از این تعداد پنج دفتر در شهر کرمانشاه، دو دفتر در اسلام آبادغرب و یک دفتر در شهرستان هرسین فعالیت می‌کند.

او افزود: امروز شاهد افتتاح نهمین دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در استان با مشارکت جهاددانشگاهی هستیم که ششمین دفتر در سطح شهر کرمانشاه محسوب می‌شود.

او با اشاره به شناسایی ۱۳ محله حاشین نشین در شهر کرمانشاه، گفت: هر یک از این محلات به یک دفتر تسهیل گری نیاز دارد، بنابراین توسعه این دفاتر در دستور کار قرار دارد.

گودرزی با اشاره به رشد ناموزون شهر‌ها از سال ۱۳۵۰ گفت: این امر موجب ایجاد محلات حاشیه نشین در اطراف شهر‌ها شده و با وجود راهکار‌های بسیاری طی سالیان گذشته در جهت رفع مشکلات این مناطق اندیشیده شده، اما هنوز هم بسیاری مشکلات این مناطق به قوت خود باقی است و امیدواریم راه اندازی دفاتر تسهیل گری بتواند تا حد زیادی از مشکلات این مناطق کم کند.

این مسئول موفقیت عملکرد این دفاتر را منوط به همکاری همه جانبه مردم دانست و افزود: زمانی می‌توان طرح‌ها و پروژه‌ها را در مناطق حاشیه نشین پیش برد که مردم پای کار بیایند.

او به تاکیدات مقام معظم رهبری در پای کار آوردن مردم در مسیر توسعه اشاره کرد وافزود: ایشان بسیار تاکید دارند که مردم باید در مسائل توسعه ورود کنند و برای همین محور فعالیت دفاتر تسهیل گری نیز مشارکت و حضور مردم خواهد بود.

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه فرهنگ را بسترساز توسعه عنوان کرد وافزود: اگر هر اقدام مثبت عمرانی و اقتصادی انجام دهیم، اما فرهنگ و اجتماع را در آن نادیده بگیریم، قطعا به توفیقی که باید نخواهیم رسید.

او افزود: هر اقدام اقتصادی و عمرانی باید یک پیوست فرهنگی و اجتماعی هم داشته باشد و برای هر کاری که انجام می‌دهیم باید مطالعات علمی و فرهنگی پیرامون آن صورت گیرد.

رنجبر گفت: یکی از اقدامات فرهنگی موثر پای کار آوردن مردم و استفاده از ظرفیت خود آن‌ها در پیشبرد امور است و امیدواریم دفاتر تسهیل گری بتوانند این اتفاق مهم را رقم زده و با استفاده از ظرفیت خود مردم در جهت توسعه گام بردارند.

ماموستا مرادی امام جمعه دولت آباد با اشاره به جمعیت بالای این محله و امکانات اندک آن گفت: در حال حاضر دولت آباد با جمعیت چند ده هزار نفری خود با بسیاری شهرستان‌های استان به لحاظ جمعیتی برابری می‌کند و این امر می‌طلبد که امکانات این منطقه نیز در حد یک شهرستان در نظر گرفته شود.

او افزود: تنها واحد‌های مسکن مهر دولت آباد با استقرار پنج هزار خانوار در آن در حد یک شهر است که به دولت آباد اضافه شد، اما با اضافه شدن آن در بحث امکانات و خدمات آب از آب تکان نخورد و اعتبار و امکانات خاصی به دولت آباد اختصاص پیدا نکرد.

امام جمعه دولت آباد گفت: مرکز بهداشت این منطقه حتی یک پزشک متخصص ندارد و این جمعیت کثیر مجبور می‌شوند تا مرکز شهر تردد کرده و خود را به پارکینگ شهرداری برسانند.

او افزود: کلانتری این منطقه نیز تنها با چند نیرو اداره می‌شود، حال آنکه این جمعیت که به اندازه یک شهرستان است به یک فرماندهی انتظامی نیاز دارد.

او به استفاده تبلیغاتی کاندیدا‌های شورای شهر و مجلس شورای اسلامی از مردم این منطقه اشاره کرد وافزود: زمان انتخابات دولت آباد در صدر است، اما بعد از پایان گرفتن آن نمایندگان منتخب سراغی از این مردم نمی‌گیرند.

امام جمعه دولت آباد با قدردانی از مجموعه جهاد دانشگاهی و استانداری در راه اندازی دفتر تسهیل گری در این منطقه، ابراز امیدواری کرد راه اندازی این دفتر بتواند بستری مطلوب برای توسعه منطقه دولت آباد فراهم کند .

 

 

انتهای پیام/د

تمام‌شماری جمعیت محلات و شناسایی ظرفیت‌ها

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.