معاون استاندار ایلام از فعالیت ۴۶۶ سازمان مردم نهاد در استان ایلام خبر داد.

فعالیت ۴۶۶ سازمان مردم نهاد در استان ایلام

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،محمد نوذری ظهر چهارشنبه در گردهمایی روسای خانه‌های مشارکت مردم در سلامت افزود: تنها ۳۰ در صد از سلامت انسان‌ها به حوزه بهداشت و درمان مربوط است و بخش اعظم آن به سلامت در حوزه‌های اجتماعی، ران شناسی و... ارتباط دارد.

او با بیان اینکه اگر تمام حوزه‌های سلامت با یکدیگر ارتباط نداشته باشند، نمیتوانیم از سلامت حرف بزنیم، بیان کرد: اگر جامعه از سلامت اجتماعی برخوردار نباشد، نمیتوان از کاهش آسیب‌های این حوزه حرفی به میان آورد.

نوذری، استفاده از ظرفیت سمن‌ها را برای افزایش سواد سلامت اجتماعی موثر دانست و اعلام کرد: از ابتدای تشکیل سمن‌ها تاکنون مجوز فعالیت ۴۶۶ سازمان مردم نهاد در استان صادر شده است که ۲۰۰ مجوز از این تعداد مربوط به ۲ سال گذشته است.

معاون استاندار ایلام با تقدیر از نقش سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت گفت: در سیل اخیر بخش زیادی از کار‌های حوزه سلامت و اجرای برنامه‌ها بر عهده سازمان‌های مردم نهاد بود که به خوبی دست مسئولین را گرفتند.

او ادامه داد: سمن‌ها به عنوان صدای مردم، رابط بین مردم و دولت هستند و ما باید بتوانیم از این ظرفیت در راستای توسعه حوزه سلامت استفاده کنیم.

نوذری در بخش دیگری از سخنان خود به تردد زوار اربعین از مسیر‌های استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد داشتند به گونه‌ای که بیش از ۶۷ درصد تردد‌ها از مرز مهران بود و امسال پیش بینی می‌شود که بیش از دو برابر شود.

او در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه موفق همکاری با سازمان‌های مردم نهاد، در تلاش هستیم بخشی از امورات اربعین را به مردم و سازمان‌های مردم نهاد واگذار کنیم.

انتهای پیام/غ

فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.