معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: با توجه به شرایط روز دنیا، همه افراد جامعه در هر سنی نیازمند آموزش هستند بنابراین باید روش‌ها تغییر کند زیرا به جای دوره آموزشی به ساختار آموزشی نیاز داریم.

روش‌های آموزشی باید تغییر یابدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سورنا ستاری در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی شهر بوشهر بیان کرد: اکنون افراد در هر سنی که هستند برای گذران زندگی خود باید آموزش ببینند و افراد برای زندگی در آنچه که به عنوان شهر هوشمند مطرح است باید مرتب نکته‌های جدید یاد بگیرند.

او افزود: شهر هوشمند هر روز یک مطلب جدید برای شهروندان دارد و شهروندان باید بتوانند این مطالب جدید را بیاموزند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: اکنون سایه‌هایی از این روند را در کشورمان می‌بینیم، و هر روز با یک شرکت یا روش جدید رو به رو می‌شویم که خدماتی ارائه می‌دهند و مردم برای دریافت آن خدمات باید آموزش ببینند.

ستاری همچنین با اشاره به تغییراتی که در حوزه‌های مختلف از جمله کتابخوانی رخ داده است، افزود: مدل‌های جدیدی برای کتابخوانی در دنیا مطرح است و استارتاپ‌هایی باید داشته باشیم که این مدل‌ها را ترویج دهند.

او بیان کرد: یکی از این مدل‌ها برای ترویج کتابخوانی توسعه همین شرکت‌های نوپا و خصوصی است که در این زمینه‌ها کار می‌کنند، زیرا مفاهیم آموزش در دنیا در حال عوض شدن است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین یک نسخه از کتابی که پدربزرگش سال ۱۳۳۶ نوشته و اکنون تجدید چاپ شده به کتابخانه بوشهر اهدا کرد.

استاندار بوشهر نیز در این مراسم، حوزه علمی و فناوری ریاست جمهوری را پایه گذار عملی «ما می توانیم» برشمرد و گفت: وقتی کشور دچار مشکل شد، فعالان حوزه فناوری کشور اعلام کردند با تکیه بر نیروی خلاق داخلی می توانیم نیازهای کشور را تامین کنیم و ما می‌توانیم را در عمل نشان دادند.

عبدالکریم گراوند افزود: اکنون هزار و ۲۰۰ نفر در استان بوشهر در حوزه شرکت های دانش بنیان در حال فعالیت هستند.

او ابراز امیدواری کرد: طرح جامع پارک علمی و فناوری بوشهر دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

بهره برداری از کتابخانه عمومی بوشهر

 کتابخانه عمومی بوشهر با نام خلیج فارس واقع در منطقه دواس این شهر به بهره برداری رسید.

این کتابخانه مخزنی با ظرفیت ۵۰ هزار جلد کتاب، و دو تالار ویژه خواهران و برادران دارد که ظرفیت هر  کدام ۶۰ نفر است.

تالار اجتماعات، تالار جلسات، بخش مرجع،نمازخانه خواهران و برادران، بخش کودک، کلاس درس و  اینترنت از دیگر امکانات این کتابخانه است.

کتاب‌های این کتابخانه ده رده موضوعی شامل کلیات، فلسفه، علوم اجتماعی، علوم عملی، زبان، تاریخ و جغرافیا، بوشهرشناسی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان دارد.

ساخت کتابخانه خلیج فارس سال ۹۰ در دو طبقه آغاز شده و  ساخت آن ۶۴ میلیارد ریال هزینه داشته است.

انتهای پیام/ک

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.