نتایج نظرسنجی جدید حاکی از نشانه‌های هشداردهنده برای رئیس‌جمهور آمریکا در ایالت‌های مهم و سرنوشت‌ساز در انتخابات سال ۲۰۲۰ است.

افت چشمگیر محبوبیت ترامپ در ایالت‌های سرنوشت‌ساز در انتخابات ۲۰۲۰به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، نتایج نظرسنجی جدید نشان داد میزان محبوبیت دونالد ترامپ در تمامی ایالت‌هایی که انتظار رقابت تنگاتنگ در انتخابات ۲۰۲۰ در آن‌ها می‌رود، افت داشته و حاکی از آسیب پذیری چشمگیر رئیس جمهور آمریکا در انتخابات پیش رو است.

بر اساس نظرسنجی «مورنینگ کانسالت»، میزان محبوبیت ترامپ در ۱۷ ایالت مهم که انتظار می‌رود در انتخابات سال آینده آمریکا رقابت فشرده‌ای داشته باشند، کاهش یافته است و فقط در دو ایالت جرجیا و تگزاس، میزان محبوبیت رئیس جمهور فعلی آمریکا بالاتر از حد گزارش شده است.

این نظرسنجی نشان داد شانس ترامپ در ایالت‌های مهمی که در انتخابات سال ۲۰۱۶ توانست از رقبای دموکراتش پیشی بگیرد، رو به افول گذاشته است. این ایالت‌ها شامل میشیگان، پنسیلوانیا، ویسکانسین هستند که در آن‌ها ترامپ توانست هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش را با مجموع ۱۳۰ هزار رای شکست دهد.

به نوشته ایندیپندنت، نگرانی برای رئیس جمهور آمریکا تنها محدود به این ایالت‌ها نمی‌شود و میزان محبوبیت او در ایالت‌های که عموما متعلق به جمهوری خواهان بوده و ترامپ در انتخابات پیشین در آن‌ها پیروز شد، نیز رو به کاهش گذاشته است. در ایالت اوهایو، که ترامپ ریاست جمهوری خود را با محبوبیت ۱۴ درصدی در این ایالت آغاز کرد، میزان محبوبیت او به منفی ۶ درصد تنزل کرده است. محبوبیت ترامپ در ایالت آیووا که  پیشتر ۹ درصد بود، نیز با افت قابل توجه به منفی ۱۱ درصد رسیده است.

بر طبق نتایج این نظرسنجی، میزان محبوبیت ترامپ در ایالت آریزونا از ۱۹ درصد به منفی ۷ درصد رسیده است. در ایالت فلوریدا نیز که او زمانی توانست به محبوبیت ۲۲ درصدی دست یابد، محبوبیت ترامپ به منفی یک درصد رسیده است. در کالیفرنیا محبوبیت ۱۷ درصدی رئیس جمهور آمریکا به منفی یک درصد رسیده است.

نظرسنجی مورنینگ کانسالت در حالی برگزار شد که جمهوری خواهان و دموکرات‌ها خود را آماده رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ می‌کنند و معتقدند که می‌توانند در مجموع این ایالت‌ها به پیروزی دست یابند. ستاد انتخاباتی ترامپ تاکید دارد که او همچنان می‌تواند در همان ایالت‌های که در سال ۲۰۱۶ پیروز شد، اکثر آرا را بدست آورد.

با این حال دموکرات‌ها معتقدند ترامپ نمی‌تواند موفقیت سال ۲۰۱۶ را بار دیگر تکرار کند و بخش اعظمی از حمایت این ایالت‌ها را از دست خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار