مهدی: باشگاه‌ها دقیقه آخر مدارک حرفه‌ای خود را تکمیل می‌کنند/ نگرانی ما بابت مردود شدن باشگاه‌ها در بخش مالی استسهیل مهدی رئیس گفت: باشگاه‌ها دقیقه آخر مدارک حرفه‌ای خود را تکمیل می‌کنند و ما فرصت مشاوره به آن‌ها را نداریم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سهیل مهدی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ درباره مهلت باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا برای کسب مجوز حرفه‌ای گفت: ما در مرحله دریافت مدارک از باشگاه‌ها هستیم و الزاماتی را باید باشگاه‌ها رعایت کنند. آن‌ها به ترتیب زمان بندی مدارکشان را ارسال می‌کنند و در سامانه این مدارک ثبت می‌شود. ما هم شبانه روز این اسناد را می‌بینیم و دسته بندی می‌کنیم تا نهایی شود.


بیشتر بخوانید: تاج: محرومیت ۴ ساله خبرنگاران صحت ندارد/ سرخابی‌ها ۳ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان بدهی دارند


مهدی درباره اینکه چه تعداد باشگاه معیار‌های حرفه‌ای را به صورت کامل دارند، گفت: همه باشگاه‌ها دقیقه نودی هستند و روز و دقیقه آخر شروع به تکمیل مدارک خود می‌کنند و نمی‌ترسند که اینترنت قطع شود و سرنوشت خود را منوط به لحظه آخر می‌کنند. ما به صورت واقعی مدارک را دریافت می‌کنیم. اجازه بدهید تا زمانی که در مرحله دریافت مدارک هستیم نگوییم که چه باشگاه‌هایی معیار‌های حرفه‌ای را دارند چرا که هنوز فرصت هست. ما همانند سال قبل در مراحل دریافت مدارک هستیم و فردا فرصت ارسال مدارک معیار‌های ورزشی به پایان می‌رسد و چند روز دیگر باید معیار‌های حقوقی را بررسی کنیم و باشگاه‌ها طبق زمان بندی مشخص مدارک را ارسال می‌کنند و نمی‌توانیم بگوییم که چه باشگاهی مدارک را کامل فرستاده است چرا که هنوز در حال ارسال مدارک هستند.


بیشتر بخوانید: نورشرق: بلبلی ۶ ماه محروم است/ باشگاه استقلال وضعیت آشفته‌ای دارد


او درباره اینکه باشگاه‌ها هر سال باید مجوز حرفه‌ای دریافت کنند، گفت: به دلیل اینکه لیگ قهرمانان آسیا هر سال برگزار می‌شود برای ورود به این رقابت‌ها باید این مراحل طی شود تا نمایندگان جدید این شانس را داشته باشند تا در این مسابقات شرکت کنند.

باشگاه‌ها نگران صورت مالی خود هستند

مهدی درباره معیار‌های حرفه‌ای که باشگاه‌ها باید رعایت کنند تا مجوز دریافت کنند، اظهار کرد: به طور کلی بیش از ۸۰ معیار داریم که این‌ها در ۵ شاخه اصلی تقسیم بندی می‌شوند. معیار‌های ورزشی، زیر ساخت، پرسنلی، حقوقی و مالی را باید باشگاه‌ها رعایت کنند. معیار‌های ورزشی شامل برنامه توسعه ورزش جوانان و مدارک مربوط به آکادمی باشگاه‌ها و فوتبال پایه و مدارک مرتبط با نحوه مراقبت‌های پزشکی باشگاه‌ها از بازیکنان اصلی و تیم‌های پایه است. در معیار‌های زیر ساخت همه مدارک زمین‌های مسابقه و تمرین مورد بررسی قرار می‌گیرد. معیار‌های پرسنلی هم شامل مدارک کلیه پرسنل و کادر فنی است. در معیار‌های حقوقی مدارک قرارداد‌ها و مالکیت باشگاه‌ها بررسی می‌شود. در معیار‌های مالی که اکثر باشگاه‌ها نگران هستند صورت‌های مالی است که بدهی نداشتن باشگاه‌ها به بازیکنان و کادر فنی تحت قراردادشان مورد بررسی قرار می‌گیرد. معیار‌های درجه A ما شامل زیر ساخت‌ها است که به ورزشگاه‌ها، محل مسابقات و تمرینات اشاره می‌کند.

مسئول صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها درباره اینکه باشگاه‌ها با دیر ارسال کردن مدارکشان با جریمه روبرو می‌شوند یا خیر، گفت: متاسفانه زمانی که در روز‌های آخر مدارک را دریافت می‌کنیم فرصت بازبینی و کمک به باشگاه‌ها و مشاوره به آن‌ها را نداریم. اگر مدارکشان را مرجوع کنیم فرصت اصلاح ندارند. امیدوار هستم در آیتم‌های مالی ۴ نماینده ما در لیگ قهرمانان آسیا به خوبی کار کرده باشند، کنفدراسیون فوتبال آسیا امسال نسبت به سال‌های گذشته به مسئله مالی و تسویه بدهی‌ها تاکید دارد. این نگرانی وجود دارد که باشگاه‌های ما نتوانند از این مرحله به خوبی عبور کنند و ما شرمنده هواداران شویم.

مهدی درباره اینکه چند ماه پیش به باشگاه‌ها اعلام کردند مدارک را آماده کنند، گفت: ما هر سال به باشگاه‌ها این موضوع را اعلام می‌کنیم و در اسفند ماه یک مرحله ارسال مدارک داشتیم و در اردیبهشت هم مرحله دیگر را داشتیم. ۲ ماه است که مرحله نهایی را شروع کردیم.

او گفت: باشگاه‌ها از سال گذشته می‌دانستند که باید شهریورماه مدارک خود را ارسال کنند. مدیران باشگاه به خوبی و با درایت سعی می‌کنند بهترین بازیکنان و کادر فنی را با بودجه‌ای که در اختیار دارند جذب کنند به همان اندازه باید مواظب باشند که طلب بازیکنان سال گذشته خود را پرداخت کنند تا پرونده‌های آن‌ها به فیفا و‌ ای اف سی نرود.


بیشتر بخوانید: باشگاه‌های لیگ برتری برای ارسال مدارک به کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ۲۰ روز فرصت دارند


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار