حضرتی گفت: اتاق بازرگانی اعتراض دارد که در جریان تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا به آن‌ها نمره کمتری داده شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از خانه ملت، الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح جلسه امروز (سه‌شنبه ۵ شهریورماه) کمیسیون اقتصادی مجلس به بررسی گزارش نهایی تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و بررسی سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت‌های مختلف، همچنین بررسی و رای‌گیری درخصوص تحقیق و تفحص از میزان سپرده‌گذاری قوه‌قضاییه و میزان سود‌های حاصل و محل هزینه آن اشاره کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیئت تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و بررسی سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت‌های مختلف، هیات رئیسه‌ای با ریاست احمد انارکی محمدی دارد که این هیات نزدیک به یک سال و نیم کار تحقیق و تفحص را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه گزارش نهایی این تحقیق و تفحص جهت بررسی در صحن آماده شده، اما چند دستگاه با نامه نگاری به اینجانب تاکید کردند اعداد و ارقام و ارزیابی‌ها عادلانه نیست، افزود: از آنجا که هدف از تحقیق و تفحص اجحاف در حق یک شخص و زیرسوال بردن یک دستگاه نیست لذا بررسی‌ها کاملتر می‌شود.

اعتراض اتاق بازرگانی به گزارش تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا

حضرتی با بیان اینکه مسئولان اتاق بازرگانی اعتراض داشتند که در جریان تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا در جدول ارزیابی دستگاه‌ها به آن‌ها نمره کمتری داده شده در حالی که حق‌شان نمره بالاتری است، اضافه کرد: از آنجا که ستاد مبارزه با قاچاق کالا نیز چنین نظری داشت کمیسیون اقتصادی به اتاق بازرگانی برای ارائه مدارک و توضیحات فرصت داد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان اتاق بازرگانی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا در جلسه امروز حضور داشته و مفصل توضیحات مدنظر خود را ارائه دادند، گفت: مقرر شد؛ اتاق بازرگانی مدارک خود را به کمیسیون ارائه دهند تا در جلسات بعدی کمیته تحقیق و تفحص مورد بررسی قرار گیرد.

حضرتی دستور کار دیگر امروز کمیسیون متبوعش را بررسی و رای‌گیری درخصوص تحقیق و تفحص از میزان سپرده‌گذاری قوه‌قضاییه و میزان سود‌های حاصل و محل هزینه آن عنوان کرد و افزود: درخواست تحقیق و تفحص محمود صادقی نماینده تهران از قوه‌قضاییه درخصوص حساب‌های بانکی در کمیسیون مطرح و بررسی شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در این خصوص مقرر شد؛ نماینده قوه‌قضاییه با محمود صادقی در ارتباط باشد و مدارک لازم در اختیار وی قرار داده شود، اما اگر آقای صادقی قانع نشد این موضوع مجددا در کمیسیون اقتصادی مطرح و درصورت نیاز پس از رای‌گیری این درخواست به صحن مجلس ارائه شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار