شهردار میبد گفت: میبد آمادگی میزبانی شایسته ازبیش از ۸۰۰ پیرغلام و خادم حسینی ازسراسر ایران و جهان است.

علیرضا نقوی، شهردار میبد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: شهر میبد میزبان بیش از ۶۵۰ پیرغلام و خادم حسینی از سراسر کشور و ۴۵ پیرغلام از ۲۵ کشور دنیاست و تمهیدات لازم برای میزبانی شایسته و در شان پیرغلامان؛ طلایه‌داران وصل امت اسلامی، اندیشیده شده است.

او افزود: در ماه‌های گذشته با محوریت فرمانداری میبد چهار کمیته در زمینه‌های مختلف امنیتی، اجرایی، استقبال و پشتیبانی تشکیل و وظایف هر کمیته و کارگروه به خوبی تبیین شده است.

شهردار میبد ادامه داد: در سطح شهر میبدحدود ۶۰ بنر از آیین و آداب و رسوم عزاداری مردم این خطه نصب شده است که به نوعی میتوان از آن به عنوان شناسنامه فضا‌های فرهنگی و مذهبی میبد یاد کرد.

نقوی با بیان اینکه فضای شهری به خوبی برای استقبال از پیر غلامان و ماه محرم آماده شده است، گفت: المان‌های شهری و نخل‌های در مسیرعبور پیرغلامان و خادمان حسینی سیاه پوش و چندین المان مربوط به محرم نیز طراحی و نصب شده است.

او با اشاره به اینکه هفدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان با شعار فرهنگ حسینی، الگوی تمدن اسلامی و ارده انقلابی در استان یزد برگزار می‌شود، تصریح کرد: قطعا برگزاری این اجلاس نقش مهمی در اشاعه فرهنگ حسنی و اشاعه نور شیعه در جهان خواهد داشت.

شهردار میبد در پایان اضافه کرد: مراسم افتتاحیه هفدهمین اجلاسیه بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی ششم شهریور ماه به میزبانی شهر میبد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

میزبانی میبدی ها از پیرغلامان حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار